• 1
  • 2
2008-07-29, 00:42
Medlem
Agent|Os avatar
Kom igen nu nördar, kalenderbitare och hemmarunkare, vilken idrottsman eller kvinna har dragit mest skam (baserat på prestation och inte exv. doping) över Sverige i ett OS? Min spontana tanke är Kirsten Belin i förra OS som hoppade typ 2 meter i stavhoppet.

Det finns med största säkerhet massor av mycket mer fiaskobetonade insatser. Fyll på!
Citera
2008-07-29, 00:48
Medlem
chucknorris_s avatar
Måste vara nån av dessa som inte skickas dit för att ha en chans att vinna, utan är där bara för att "se och lära".
Citera
2008-07-29, 00:49
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris_
Måste vara nån av dessa som inte skickas dit för att ha en chans att vinna, utan är där bara för att "se och lära".

Men då är ju varken skam eller fiasko inblandat. Next!
Citera
2008-07-29, 03:51
Medlem
Henrik Dagård. Förväntningarna var stora. Själv var Dagård inte sen med att promota sig själv i alla lägen, dock vann han aldrig något.

Han är utan tvekan den svensk som har fått mest uppmärksamhet (press, TV, reklam) utan att presterat något.
Citera
2008-07-29, 04:00
Medlem
Tacoritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins
Henrik Dagård. Förväntningarna var stora. Själv var Dagård inte sen med att promota sig själv i alla lägen, dock vann han aldrig något.

Han är utan tvekan den svensk som har fått mest uppmärksamhet (press, TV, reklam) utan att presterat något.

Jag blandar alltid ihop honom med Robert Kronberg.
Han är alltid i sitt livs form när det vankas tävling men jag kan inte minnas att han någonsin nått upp till den hype han själv skapat.
Han verkar ha en extrem övertro på sig själv och har alltid en bortförklaring.
Citera
2008-07-29, 08:53
Medlem
belaruss avatar
Maria Akraka skickades några ggr. Sen gjorde hon karriär som hare vid typ DN-galan när framgångaran uteblev.
Citera
2008-07-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins

Jo en riktigt överskattad och dessutom extremt självgod man det där. Men var han med i något OS ?
Citera
2008-07-29, 11:47
Medlem
absolut koffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Kom igen nu nördar, kalenderbitare och hemmarunkare, vilken idrottsman eller kvinna har dragit mest skam (baserat på prestation och inte exv. doping) över Sverige i ett OS? Min spontana tanke är Kirsten Belin i förra OS som hoppade typ 2 meter i stavhoppet.

Det finns med största säkerhet massor av mycket mer fiaskobetonade insatser. Fyll på!

Bara så du vet, Kirsten Belin deltog aldrig i något OS...
Citera
2008-07-29, 12:15
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Bara så du vet, Kirsten Belin deltog aldrig i något OS...

Asså? Jag måste tänka på VM i sånt fall. Värdelös var hon under alla omständigheter.
Citera
2008-07-29, 14:28
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent

Tommy Salo.
Citera
2008-07-29, 16:18
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Tommy Salo.
Det lät nog inte så 1994 när han räddade straffen...
Citera
2008-07-29, 16:21
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Det lät nog inte så 1994 när han räddade straffen...

Jo, jag hatar Foppa också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in