Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-28, 14:03
  #1
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Ja, alltså som rubrik lyder så finner jag det väldigt svårt att lyckas med en relation med någon som tillhör en sk subkulturgrupp, t.ex poppare.

I helgen träffade jag en söt tjej som jag blev intresserad av och hon blev även lite intresserad av mig, det var rätt uppenbart. Hon sa att hon tyckte jag var snygg (men det tycker väl alla när man är berusad).

Dock är hon en sk poppare, kanske till och med emo, utan den självmordsbenägna ådran. Men till stilen är det väldigt lika, svartklätt för hela slanten med svart hår.
Jag själv är väldigt neutral men jag klär mig hyfsat stilmedvetet och tänker på hur jag ser ut. Jag tyckte verkligen hon var söt och jag plockade hennes nummer. Jag har inte gjort någon ansats att ta kontakt med henne men jag tror vi skulle träffas där vi träffades i helgen (ja ni gissade rätt, parksupa).


Hursom, jag tycker det verkar svårt att få en sån relation att fungera, tänk på alla olika uppfattningar om saker o ting och vi är förmodligen väldigt olika till sättet, hennes sort är ju som sagt speciell.

Helt och hållet samma sak som att jag aldrig skulle kunna vara ihop med en dreadlock-hiphop brud. Ni förstår tankegångarna eller är det luddigt?

Ja,, vad säger ni? Har någon annan upplevt samma sak eller känner igen sig i tankarna?
Citera
2008-07-28, 14:14
  #2
Medlem
Zulfaqars avatar
Ja, för man måste alltid vara 100 % lika och inte ha minsta avvikelse.


Jag har svårt att förstå varför det skulle vara svårt att vara "ihop" med en från en subkultur. Ni är inte olika varandra, skillnaden är hur hon klär sig och vilken musik hon gillar. Det säger varken något om hennes intelligens,filmsmak eller något annat.

Ser du det som ett måste, dvs att ha en likadan stil och tankegång, så ja då är det svårt. Fast då gäller det alla människor oavsett subkultur.
Citera
2008-07-28, 14:19
  #3
Medlem
mamooshkas avatar
Jag ser inte heller riktigt problemet med det, man måste inte vara precis lika.

Jag är precis som du ganska "neutral" när det gäller stilen, medans flickan min är en sådan som idag kallas emo. Fungerar bra än sålänge och ser inga problem med att vi har olika stilar. Visst kan det vara lite jobbigt att välja musik som båda gillar att lyssna på ibland, men står inte förhållandet på någon större grund än något sånt kan det ju kvitta.
Citera
2008-07-28, 14:19
  #4
Medlem
Bajsfacistens avatar
Efter som subkultur är något starkt förknippat med tonåren så växer de flesta ifrån sådant trams och ser mer till personligheten. Kommer ihåg tonåren där folk bar umgicks med personer av samma subkultur trots att de egentligen inte gillade varandra så mycket, när man växer upp så börjar man umgås med personer av samma typ istället.
Citera
2008-07-28, 14:52
  #5
Medlem
DoktorKubiks avatar
Nja, det vetetusan. Tösen min är en modell från en snuskigt rik och (tyvärr) hemskt konservativ familj, medan jag är ett frigående höns som gör lite vad fan jag vill och skiter för det mesta i sociala regler. Hennes intressen infattar väl bland annat modellbranschen och tennis medan jag föredrar författande och ishockey. Så länge man delar grunden så kvittar periferin, i min åsikt. Skoj med nån som inte är en karbonkopia av en själv ju.

EDIT: Vet inte om du räknar någotdera av det jag nämnde som någon subkultur, menade bara att peka på skillnader i uppväxt och intressen.
Citera
2008-07-28, 14:58
  #6
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Hursom, jag tycker det verkar svårt att få en sån relation att fungera, tänk på alla olika uppfattningar om saker o ting och vi är förmodligen väldigt olika till sättet, hennes sort är ju som sagt speciell.

Asså du umgås mycket med hennes "sort" eller hur vet du det? Kasta bort dina jävla fjantfördomar och häng med människan först. Se om ni är så jävla olika mer än på ytan..
Citera
2008-07-28, 15:07
  #7
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
J
Hursom, jag tycker det verkar svårt att få en sån relation att fungera, tänk på alla olika uppfattningar om saker o ting och vi är förmodligen väldigt olika till sättet, hennes sort är ju som sagt speciell.

Är det en pingvin du träffat eller en individ?

Nu låter det som en individ eftersom hon har brutit "mönstret" och träffat en hyffsat om än något oerfaren snubbe som inte hajjar att trots att man tillhör en subkultur så kanske man är snudd på normal ändå.

Se det som en kul grej, att gå in för förhållande direkt är väl mer nåt du ska fundera på om allt klaffar, eller?
Citera
2008-07-28, 15:09
  #8
Medlem
Skullheads avatar
Det kan nog stämma, hade jag inte varit skinnskalle så hade jag kanske t.om kunnat ragga på vanligt folk, nu får man hålla sig till folk inom scenen
Citera
2008-07-28, 15:14
  #9
Medlem
Hard Rides avatar
Det verkar ganska skitnödigt att hålla på och tillhöra en subkultur. Förutom subkulturen flashbackare då så klart
Citera
2008-07-28, 15:54
  #10
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jojo, jag förstår ert resonemang, hon är ju trots allt en människa precis som jag , kom på att jag målade upp personen lite väl hårt.

Jag får väl se vartåt det barkar, inte ens säkert att vi ses överhuvudtaget
Citera
2008-07-28, 17:22
  #11
Medlem
Deerays avatar
18+ här på Flashback!
Om du nu är 18 + borde du ha lite mer vett.
Att hon nu är poppare ska inte spela nånroll eftersom ja tror inte att du kommer lida utav det om ni hittar på något tillsammans dock om du nu inte dör av pop/metal, ja tror inte heller att hon har några speciella tankar utöver dom vanliga mänskliga tankarna.
Citera
2008-07-28, 17:51
  #12
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Nu ber jag om ursäkt för att jag uttrycker mig lite gammaldags.

Gå in i situationen med öppet sinne. Du vet inte om det kommer funka om du inte försöker. Jag tror du kommer ångra dig betydligt mer om du väljer att inte träffa henne enbart för att hon tillhör en subkultur.

Ponera att du väljer att inte träffa henne och så frågar en kompis, "hade inte du en jänta på g?" och du svarar, "Nä, jag ville inte träffa henne, jag trodde inte det skulle funka för hon är poppare och det är inte jag...". Lyssna på dig själv. Hör du inte hur korkat det låter?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback