2008-07-29, 00:49
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Massor av nackdelar, men du ser ju bara hr i trden. Folk blir ju ursinniga bara jag delger mina erfarenheter och vad jag upplevt som snygg, ledsen att det lter extremt sjlvgott nr jag skriver s men det finns inget annat stt att skriva p, vill bara vara rlig. Men jag svarar ju fr att folk vill veta, det finns ju ett stort intresse i hur jag med frdelaktigt utseende upplevs och upplever livet ven i verkliga livet.
/.../
Massor av nackdelar? Att du blir misstrodd p ett forum? Herregud allts. Det mste verkligen suga att vara s snygg som du.

Ser fr vrigt att du ndrat uppfattning frn att betrakta dig sjlv som endast medelsnygg i alla fall: https://www.flashback.org/showpost....&postcount=100

Jag r lite intresserad av de hr tjejerna du nmner, "10-pongarna", som du struntar i att titta p...vilka kan det rra sig om som spelar i ligan ver dina extremt snygga looks? Angelina Jolie, Kate Moss, Adriana Lima? Jag r bara nyfiken p vilka bombnedslag som fr en sjukt vacker person som dig sjlv att backa.
2008-07-29, 00:50
Medlem
MacGyver88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Jag har en kompis som r "snygg". Nr vi drar ut s behver han faktiskt aldrig ragga, tjejer kommer fram till honom hela tiden. Jkligt kul att se att vissa har det bra.
Det som r det intressanta r att se hur dliga tjejer r p att ragga! (visst, de flesta killar r vl det med) Det r som ett skmt nr de kommer fram till vrat lilla gng som str och snackar. Avbryter, skiter fulltstndigt i alla kompisarna, lgger fram en jkla massa komplimanger direkt som ett tydligt tecken p vad de r ute efter.
En riktig gonppnare fr en kille som mig att se hur man INTE ska ragga p tjejer eller p killar. Det blir bara s tydligt fr en sjlv att se alla misstagen nr en tjej gr det.

Haha det r ju dem tjejerna som r mest bedrande ocks. Ju fummligare och klumpigare dem r desto svrare har man att st emot Jag brukar inte strula runt s mycket trots att jag r singel men dem tjejer som jag har haft en relation till var alltid sdr i brjan
2008-07-29, 00:53
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Massor av nackdelar? Att du blir misstrodd p ett forum? Herregud allts. Det mste verkligen suga att vara s snygg som du.

Ser fr vrigt att du ndrat uppfattning frn att betrakta dig sjlv som endast medelsnygg i alla fall: https://www.flashback.org/showpost....&postcount=100

Jag r lite intresserad av de hr tjejerna du nmner, "10-pongarna", som du struntar i att titta p...vilka kan det rra sig om som spelar i ligan ver dina extremt snygga looks? Angelina Jolie, Kate Moss, Adriana Lima? Jag r bara nyfiken p vilka bombnedslag som fr en sjukt vacker person som dig sjlv att backa.

Exakt, som jag sjlv betraktar mig, jag r inte killen som str i spegeln och tnker "faaan ass jag r s jvla snygg". Men jag vet ju vad vriga personer sger om och tycker om mitt utseende. Jag hller alltid ftterna p jorden, och enligt mig finns det alltid folk som r snyggare. Ett snyggt utseende kan ofta vara vldigt subjektivt. Men dragen finns alltid dr.
Senast redigerad av showbiz 2008-07-29 kl. 00:55.
2008-07-29, 00:57
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Exakt, som jag sjlv betraktar mig, jag r inte killen som str i spegeln och tnker "faaan ass jag r s jvla snygg". Men jag vet ju vad vriga personer sger om och tycker om mitt utseende. Jag hller alltid ftterna p jorden, och enligt mig finns det alltid folk som r snyggare. Ett snyggt utseende kan ofta vara vldigt subjektivt. Men dragen finns alltid dr.

Klankar ngon ner p dig s r det som sagt avundsjuka.
Att man blir kallad bg frstr jag inte heller d man som snygg lockar till sig tjejer. Borde ju snarare vara ett vldigt bra heterosexuellt drag att vara vacker.
2008-07-29, 00:58
Medlem
Nya bekantskaper pperkar ofta mitt utseende i positiv bemrkelse. "Fin", "vacker", "snygg" brukar jag f hra frn tjejer. "Snygg", "ser bra ut" frn killar. Fattar inte varfr s mnga heterokillar tycker det r vrt att nmna.

Sen biter inte riktigt den typer av komplimanger p mig. r nu drygt 30 och det har helt klart exploderat med ren s den gamla sjlvbilden lever kvar. Dessutom tycker jag inte jag fr s mycket blickar frn dom riktigt snygga tjejerna. Antingen gr dom med nsan i vdret eller med blicken i marken s den riktiga toppklassen av killar utseendemssigt kvalar jag antagligen inte in i.
2008-07-29, 01:31
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGyver88
Haha det r ju dem tjejerna som r mest bedrande ocks. Ju fummligare och klumpigare dem r desto svrare har man att st emot Jag brukar inte strula runt s mycket trots att jag r singel men dem tjejer som jag har haft en relation till var alltid sdr i brjan

Det r kanske charmigt med lite blyga, nrdiga tjejer som r klumpiga, men dessa tjejer r oftast sdana som bara mste ha den dr snygga killen och beter sig desperat, knullndigt och otrevligt vilket inte alls r charmigt. Oftast bimbos.
2008-07-29, 01:33
Medlem
heinss avatar
Strsta frdelen r att man vljer istllet fr att bli vald. lskar att vara vidrigt krsen
2008-07-29, 01:38
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Det r kanske charmigt med lite blyga, nrdiga tjejer som r klumpiga, men dessa tjejer r oftast sdana som bara mste ha den dr snygga killen och beter sig desperat, knullndigt och otrevligt vilket inte alls r charmigt. Oftast bimbos.

Vad har en blyg, nrdig och klumpig tjej vilket ven jag anser r rtt s stt men en desperat, knullndig och otrevlig bimbo att gra?

De r ju varandras motsatser. Den ena verkar jttemysig medan man skulle m dligt bara av att se den andra tjejen p stan.

Jag har alltid trott att Flashbackare r "riktiga mn" som inte ska vara vackra och att sdant r bgigt.
Ni verraskar mig positivt!
2008-07-29, 01:58
Medlem
Det finns ju ngra givna frdelar med att se bra ut; unga, ytliga mnniskor bemter en med respekt och det r ltt att fixa tjejer bara man r ngorlunda socialt kompetent. Utver detta hnger nog det mesta p vriga personliga egenskaper, vissa vackra mnniskor fastnar i ett bekrftelseberoende, utvecklar inte de anvndbara sociala frdigheter som mnniskor med ordinrt utseende tvingas utveckla och fastnar i en roll som snygg. Frmst kanske i umgnge med det motsatta knet. Lider vl lite av det sista.
2008-07-29, 02:01
Medlem
Dalailamas avatar
.

Jag r med i Beautiful People p ntet och r sledes inrstad av det motsatta knet.. r jag d extremt snygg?

Skmt sido, jag ser nog bra ut p bild men r kanske inte riktigt lika attraktiv i verkligheten.

Kan tycka att folk behandlar mig p ett trevligare stt n de som kanske inte ser fullt s bra ut. Dessutom s finns det en tendens till att f mer uppmrksamhet (bde positiv och negativ).
2008-07-29, 02:12
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Jag r med i Beautiful People p ntet och r sledes inrstad av det motsatta knet.. r jag d extremt snygg?

r du framrstad av ett strre antal kvinnor s rr det ju sig inte enbart om ett ftal subjektiva sikter och du r drmed att betrakta som snygg, tminstone p kort.

Citat:
Ursprungligen postat av katokato
Det finns ju ngra givna frdelar med att se bra ut; unga, ytliga mnniskor bemter en med respekt och det r ltt att fixa tjejer bara man r ngorlunda socialt kompetent. Utver detta hnger nog det mesta p vriga personliga egenskaper, vissa vackra mnniskor fastnar i ett bekrftelseberoende, utvecklar inte de anvndbara sociala frdigheter som mnniskor med ordinrt utseende tvingas utveckla och fastnar i en roll som snygg. Frmst kanske i umgnge med det motsatta knet. Lider vl lite av det sista.

Fanns ett South Park-avsnitt som handlade om just det. Alla killar vill vara populra och hamna hgst p tjejernas lista ver snygga killar vilket dessa snygga killar fr igen som ldre d de missat att utveckla sina inre kvaliteter som fula/normala tvingas gra.
2008-07-29, 02:15
Medlem
litenbondes avatar
Jag r en ful man!

OnT:

Som snygg har du frdelar gentemot rtt personer beroende p tillflle helt enkelt. Att definiera snygg gr inte d det bara r en subjektiv bemrkelse. Att ragga r garanterat lttare nr "offret" ser dig som attraktiv. Man har helt enkelt lttare att bli raggad p/ragga i vardagen och p krogen. Att ngon skulle srbehandla dig i vrigt r inget som kan garanteras heller. Det finns mnniskor som gr vad som helst fr helt oknda mnniskor utan att ens utseende spelar roll, sammtidigt som det finns mnniskor som inte lyfter ett finger hur snygg du n r.

Fr min del s vet jag att jag hellre pratar och raggar p snygga tjejer n de r fula.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in