2008-07-29, 00:07
Medlem
Heavenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Hahahaha, busted. Dedr va faktiskt kul

sg det till killarna i trden som diskuterar om tjejer kan vara roliga eller ej

JAg vljer att utg frn att det du sger r sant kanske med en viss modifikation. Min frga blir isfall, upplever du att det finns nackdelar med att vara snygg?

Antar folk att du r korkad ? r det svrt att trffa tjejer (svartsjuka osv) ? Upplever du att folk behandlar dig olika p ett negativt stt (avundsjuka) ?
2008-07-29, 00:07
Medlem
Slints avatar
Jag har en kompis som r "snygg". Nr vi drar ut s behver han faktiskt aldrig ragga, tjejer kommer fram till honom hela tiden. Jkligt kul att se att vissa har det bra.
Det som r det intressanta r att se hur dliga tjejer r p att ragga! (visst, de flesta killar r vl det med) Det r som ett skmt nr de kommer fram till vrat lilla gng som str och snackar. Avbryter, skiter fulltstndigt i alla kompisarna, lgger fram en jkla massa komplimanger direkt som ett tydligt tecken p vad de r ute efter.
En riktig gonppnare fr en kille som mig att se hur man INTE ska ragga p tjejer eller p killar. Det blir bara s tydligt fr en sjlv att se alla misstagen nr en tjej gr det.
2008-07-29, 00:15
Medlem
Apspektakels avatar
Jod.
Tjejer frsker oftast spela nonchalanta, men det r svrt att dlja att man r lika sugen som en hyena p ett lik.
2008-07-29, 00:16
Medlem
Heavenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Jag sg faktiskt en extremt snygg kille idag p stan. Jag var inne p en sportbutik, skulle kpa joggingskor och han jobbade dr och skulle hjlpa mig hitta ett bra par. Perfekt utseende frn hjssan till trna. Min blick blev undvikande, jag blev blygare n jag brukar vara och han verkade vara rtt van och helt naturlig i sitt handlande. Ngot jag tror knnetecknar en typiskt "snygg" kille. Jag berttade om det hela fr min syster senare p kvllen, hon sa igenknnande "jaaaaa jag VEEET, han r s snyyyggg!" - och det lr ju ocks vara ett tecken p att han faktiskt r snygg, om ngon annan med en kort beskrivning vet precis vem.

Fusk, jag vill ocks ha en lokal hunk att dreggla efter
Det som jag tycker r lustigt att det finns mnga som har bara vackra drag, men som nd r fula. De blir oftast s "platta" i sitt utseende. Tjejer p krogen med sjukt mycket smink som r snygga blir man ocks rtt "blas" p.
Personligen tycker jag ordet "snygg" missbrukas ganska mycket. Fr vissa verkar det rcka att en tjej r blond, har stora tuttar och fin hy s r hon snygg. Jag tycker dock att det krvs liiite mer n s..
2008-07-29, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
Fusk, jag vill ocks ha en lokal hunk att dreggla efter
Det som jag tycker r lustigt att det finns mnga som har bara vackra drag, men som nd r fula. De blir oftast s "platta" i sitt utseende. Tjejer p krogen med sjukt mycket smink som r snygga blir man ocks rtt "blas" p.
Personligen tycker jag ordet "snygg" missbrukas ganska mycket. Fr vissa verkar det rcka att en tjej r blond, har stora tuttar och fin hy s r hon snygg. Jag tycker dock att det krvs liiite mer n s..

Joo.. det mste finnas ngt speciellt, ngot som utmrker sig i utseendet som gr att man fastnar. Finns mnga snygga killar liksom, men de fastnar sllan p nthinnan om dom inte har ngot utver det vanliga.

Just nu knns det dock som om det finns mer snygga/attraktiva killar n ngonsin, alla har dessutom vltrnade solbrnda surfardudeskroppar som man bara vill... leka med.

RSX: it's done.

Ja, ordet missbrukas i allra hgsta grad. Det skulle behvas ett snyggkrkort fr att f skylta med det och anvnda det.
2008-07-29, 00:27
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Joo.. det mste finnas ngt speciellt, ngot som utmrker sig i utseendet som gr att man fastnar. Finns mnga snygga killar liksom, men de fastnar sllan p nthinnan om dom inte har ngot utver det vanliga.

Just nu knns det dock som om det finns mer snygga/attraktiva killar n ngonsin, alla har dessutom vltrnade solbrnda surfardudeskroppar som man bara vill... leka med.

RSX: it's done.

Ja, ordet missbrukas i allra hgsta grad. Det skulle behvas ett snyggkrkort fr att f skylta med det och anvnda det.

Sant, folk ser fr bra ut generellt.
Det r drfr jag gillar Danmark. Varje dag jag r dr s vet jag att jag r snyggast i en omkrets p minst 1 mil.
Folk ser verkligen frjvliga ut i Danmark..
2008-07-29, 00:30
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Det r drfr jag gillar Danmark. Varje dag jag r dr s vet jag att jag r snyggast i en omkrets p minst 1 mil.

I England brukar man ocks f glnsa. Mycket trevligt!
Dock s kan man ju inte dra ngra frdelar av det utan andra snygga mnniskor i nrheten.
Helst br det finnas en snygg person till i omkretsen p 1 mil. Helst en tjej men en kille gr ocks bra.
2008-07-29, 00:31
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
sg det till killarna i trden som diskuterar om tjejer kan vara roliga eller ej

JAg vljer att utg frn att det du sger r sant kanske med en viss modifikation. Min frga blir isfall, upplever du att det finns nackdelar med att vara snygg?

Antar folk att du r korkad ? r det svrt att trffa tjejer (svartsjuka osv) ? Upplever du att folk behandlar dig olika p ett negativt stt (avundsjuka) ?

Massor av nackdelar, men du ser ju bara hr i trden. Folk blir ju ursinniga bara jag delger mina erfarenheter och vad jag upplevt som snygg, ledsen att det lter extremt sjlvgott nr jag skriver s men det finns inget annat stt att skriva p, vill bara vara rlig. Men jag svarar ju fr att folk vill veta, det finns ju ett stort intresse i hur jag med frdelaktigt utseende upplevs och upplever livet ven i verkliga livet.

Jag har alltid varit 100% trogen dom tjejer jag haft ven om vissa tyckt det varit lite drygt med blickar men en eloge till tjejer r att nr jag vl haft en tjej vid min sida s har det respekterats och inte frskts med ngot otyg. Har inte upplevt s mycket avundsjuka, tror det r vrre fr tjejer p den fronten. Killar r rtt softa p s stt...

Att folk inte tror p det jag skriver hr sger vl mer om dom n om mig, tjejer kan i mngt och mycket vara exakt som killar.
2008-07-29, 00:37
Medlem
irbors avatar
Mjaa vet inte om jag har s mycket looks men jag r tydligen vldigt charmig ocks s som personlighet r jag vll en "jttesnygg kille" eller vad man sger .. klart man har frdelar
2008-07-29, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel

Hahahaa... jag hoppas du har lite sjlvdistans nr du sger det du nyss sa.
Jag vet inte s mycket om hur danskar ser ut, men svenskar r vl ett rtt snyggt folk, s du kan mkt vl ha rtt.
2008-07-29, 00:44
Medlem
Flskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Massor av nackdelar, men du ser ju bara hr i trden. Folk blir ju ursinniga bara jag delger mina erfarenheter och vad jag upplevt som snygg, ledsen att det lter extremt sjlvgott nr jag skriver s men det finns inget annat stt att skriva p, vill bara vara rlig. Men jag svarar ju fr att folk vill veta, det finns ju ett stort intresse i hur jag med frdelaktigt utseende upplevs och upplever livet ven i verkliga livet.

Jag har alltid varit 100% trogen dom tjejer jag haft ven om vissa tyckt det varit lite drygt med blickar men en eloge till tjejer r att nr jag vl haft en tjej vid min sida s har det respekterats och inte frskts med ngot otyg. Har inte upplevt s mycket avundsjuka, tror det r vrre fr tjejer p den fronten. Killar r rtt softa p s stt...

Att folk inte tror p det jag skriver hr sger vl mer om dom n om mig, tjejer kan i mngt och mycket vara exakt som killar.

Jag tycker att du gr ett trovrdigt intryck. nr jag var i 20-rs ldern var jag ocks riktigt snygg sg ungefr ut som Jochen Peiper: http://www.dannysparker.com/modules/...cle/jochen.jpg

Nu ser jag ut som vem som helst. Dremot har jag en manlig kollega som ser riktigt bra ut. Det r roligt att hlla kundmten tillsammans med honom. Han r medveten om sitt utseende och bryr sig inte utan r bara cool. Dremot r det intressant att studera kvinnorna p mtet. De blir fumliga och nervsa. Jag har samma beteende som min kollega och man mrker hur frvirrade kvinnorna r.

Jag tycker faktiskt att mn r mycket mer rliga n kvinnor. Kvinnor hymlar om att det r en massa egenskaper som r viktigare n utseendet nr de i sjlva verket gr p hur snygg mannen r.
2008-07-29, 00:47
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Jag tycker att du gr ett trovrdigt intryck. nr jag var i 20-rs ldern var jag ocks riktigt snygg sg ungefr ut som Jochen Peiper: http://www.dannysparker.com/modules/...cle/jochen.jpg

Nu ser jag ut som vem som helst. Dremot har jag en manlig kollega som ser riktigt bra ut. Det r roligt att hlla kundmten tillsammans med honom. Han r medveten om sitt utseende och bryr sig inte utan r bara cool. Dremot r det intressant att studera kvinnorna p mtet. De blir fumliga och nervsa. Jag har samma beteende som min kollega och man mrker hur frvirrade kvinnorna r.

Jag tycker faktiskt att mn r mycket mer rliga n kvinnor. Kvinnor hymlar om att det r en massa egenskaper som r viktigare n utseendet nr de i sjlva verket gr p hur snygg mannen r.

r det inte ett unibrown p den dr nazzen?
Men visst, han/du hade vackra drag.

Detta med att kvinnor inte uppskattar ett vacker yttre r ett stort missfrstnd. De gr det i lika stor utstrckning som oss mn och jag frstr inte riktigt varfr de hymlar om det.

Ibland kan de sga att han r s snll fast den snygge killen inte ens yttrade ett ord till henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in