Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-28, 11:49
  #1
Medlem
Allmänt, ni killar som är extremt snygga, är det så att ni märker att 90% av alla tjejer är attraherade av er? Hur upplever ni detta, och vad gör ni åt saken?

Obs, jag pratar inte om mig själv. Bara nyfiken för hur det är för dessa good looking guys.
2008-07-28, 11:51
  #2
Medlem
nollans avatar
Trevligt att du äntligen startade en tråd om mig!

Jag utnyttjar så klart mina killer looks till att skaffa mig så många fördelar som möjligt vad beträffar social status, kvinnor och karriär.
2008-07-28, 11:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Trevligt att du äntligen startade en tråd om mig!

Jag utnyttjar så klart mina killer looks till att skaffa mig så många fördelar som möjligt vad beträffar social status, kvinnor och karriär.

Skulle du kunna utveckla. Hur underlättar det din karriär? Märker du att folk överlag är trevligare mot dig pga. ditt utseende?
2008-07-28, 11:56
  #4
Medlem
antpns avatar
Nej, jag blir alltid lika överraskad varje gång någon påtalar det. Man kanske borde vakna upp och dra nytta av situationen dock.
2008-07-28, 11:59
  #5
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbannson
Skulle du kunna utveckla. Hur underlättar det din karriär? Märker du att folk överlag är trevligare mot dig pga. ditt utseende?
Haha, nu betraktar jag inte mig själv som extremt snygg eller ens speciellt snygg överhuvudtaget. Jag skojade lite med andra ord.

Men självfallet har man lite gräddfil om man ser bra ut. Naturligtvis är det inte avgörande på något sätt i t.ex. yrkeslivet då kollegan mitt emot sysslat med lite modelljobb men är fullkomligt inkompetent beträffande vad han är anställd för och borde sparkas om jag fick bestämma.
2008-07-28, 12:05
  #6
Medlem
brainspaces avatar
Folk är alltid trevliga mot mig. Ser bra ut
2008-07-28, 12:06
  #7
Medlem
Ducken11s avatar
En del tycker tjockisar är extremt snygga, vill du ha en tjockis åsikt också ?
Att folk är snygga ligger ju i betraktarens ögon
gör om, gör rätt
2008-07-28, 12:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
En del tycker tjockisar är extremt snygga, vill du ha en tjockis åsikt också ?
Att folk är snygga ligger ju i betraktarens ögon
gör om, gör rätt


Jag syftar på: Om 10 000 personer får rösta och ge ett betyg mellan 0 och 10 på en persons utseende, så är den person som fått högst betyg den snyggare
2008-07-28, 12:20
  #9
Medlem
showbizs avatar
Man märker det på blickarna man får och att tjejer stirrar, kommer ganska sällan fram och pratar men söker hela tiden ögonkontakt, främst på caféer,nattklubbar,bussar och tåg o.sv. Det har varit med mig sen 15-16års åldern ungefär, ibörjan tyckte jag att det var jobbigt men efter ett tag så blir man van och avtrubbad och att man själv inte ser utseendet som något särskilt viktigt hos en partner.

Jag har aldrig dragit nytta av mitt utseende p.ga att jag fått en väldigt bra uppfostran och har båda fötterna på jorden, men det finns det säkert snygga killar som gör det, likväl som tjejer. Jag är väldigt nöjd med utseendet jag fått och jag vet att det finns otroligt många som skulle vilja känna på hur det känns att vara eftertraktad, om ens bara för en dag. Men för mig känns ytan på en människa väldigt trivialt.

(Jag förstår att dehär inlägget kan ses som skrytigt och självgott, det är inte meningen. Jag försöker bara vara så uppriktig som möjligt)
2008-07-28, 12:23
  #10
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Det är klart att det är svårt att definiera "snygg", är som sagt ur betraktarens ögon. Jag har hört från andra att jag har fina drag, tydlig käke och haka och överhuvudtaget ganska fin symmetri enligt folk.
Trots detta har jag inte speciellt mycket tur med tjejer. Det är verkligen skit att se bra ut och vara dålig på att ragga.

Man får väl en del blickar när man är ute på stan men absolut INGET mer än det. Precis så som det ska vara i vårt fina sociala Sverige.
__________________
Senast redigerad av HimmelsBlau 2008-07-28 kl. 12:25.
2008-07-28, 12:25
  #11
Medlem
Psychopatricks avatar
Inte så svårt att upptäcka, kanske inte alla men många tjejer rent ut sagt glor på en. Egentligen är det inte särskilt smidiga och smarta tjejer som bara stirrar hela tiden så rent tekniskt skulle du kunna gå fram och (i princip, kanske inte just denna fras) säga "Hej, ska vi knulla?".

Ps. Detta har testats och fungerar..
2008-07-28, 12:27
  #12
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Det är klart att det är svårt att definiera "snygg", är som sagt ur betraktarens ögon. /.../
Visst ligger det en viss sanning i det, men det är ju en klyscha ändå. När man talar om "snygg" i alldaglig bemärkelse brukar folk inte ha några direkt svårigheter att föreställa sig vad det innebär.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback