Citat:
Ja det finns faktiskt 2 polisfruar som har båda har en personlig koppling till PAJ. En hade han tydligen en affär med ( jag kände dock inte tilli att hon från Ullånger levde tillsammans med en polis) och den andra polisfrun hatar han, det här är fakta!
En av dessa 2 polisfruar skriver dessutom ju i tråden men inte ens det vet du.
Citat:
Du är ett fenomen som kan få uppgifter från skatteverket som dom INTE har!!!
Hade du ringt skatteverket så hade du vetat att från 1991 när skatteverket tog över folkbokföringen så kan dom kan inte se tidigare adresser. Men du kanske ringde före 1991 och har bra minne
"Den 1 juli 1991 slogs kyrkobokföringen och mantalsskrivningen samman till en enda folkbokföring, som förs av Skatteverket i ett riksomfattande datasystem."
Antar att du vet var man kan få fram dom tidigare uppgifterna och det kostar pengar...
LJUG ALDRIG FÖR EN SLÄKTFORSKARE! Fjant

Hade du ringt skatteverket så hade du vetat att från 1991 när skatteverket tog över folkbokföringen så kan dom kan inte se tidigare adresser. Men du kanske ringde före 1991 och har bra minne

"Den 1 juli 1991 slogs kyrkobokföringen och mantalsskrivningen samman till en enda folkbokföring, som förs av Skatteverket i ett riksomfattande datasystem."
Antar att du vet var man kan få fram dom tidigare uppgifterna och det kostar pengar...
LJUG ALDRIG FÖR EN SLÄKTFORSKARE! Fjant

Det stämmer, jag har fått tag på mängder med personuppgifter från Skattemyndigheten under årens lopp och det har inte bara gällt det här mordfallet. Nu var det ju ett par år sedan jag grävde fram Berit's flyttuppgifter och det stämmer att man inte kan få ta del av uppgifter före 1991.
Jag tyckte dock att det var så pass viktigt att få fram det korrekta flyttdatumet när det gäller BÅ (eftersom ingen i tråden verkade veta detta med 100% säkerhet) så jag kontaktade Landsarkivet i Härnösand och bad dom kolla upp när hon flyttade från Kramfors. Det var hur enkelt som helst att få fram och jag hade ju hennes personuppgifter sedan tidigare vilket givetvis underlättade. Det kostade nånstans mellan 100- 200 kr att få fram hennes flyttuppgift. Jag har för mig att dom mailade svaret till mig den här gången. Tidigare har jag även här fått svar via brev från Landsarkivet när jag har begärt ut äldre uppgifter.
Och du Timeout, kom inte och snacka med mig om släktforskning och kontakter med Landsarkivet och Skatteverket m.m.
Jag har själv släktforskat i 20 år nu så jag kan det här.
Du har en tendens att trycka mer folk som du faktiskt inte vet ett skvatt om, det är en ful egenskap. Jag tycker att det är hög tid att du slutar upp med det här otrevliga beteendet nu.
Citat:
Du vet ingenting om dom krim-trådar som jag skriver/ har skrivit i här på Flashback. Jag har haft många fulla inkorgar under årens lopp.
Citat:
Vad bra då, jag har också ett par foton på Berit som jag haft i flera år. Familjens personuppgifter har jag givetvis också. Det är verkligen skrattretande hur du verkar tro att DU är något slags unikum här.... du är släktforskare, du är en skribent med full inkorg och allt vad du är. ja du har då inga problem med att sätta dig själv på en piedestal.
Nej det är dags att du vaknar upp, ta och kom ner på jorden istället vettja!
Du drar dig inte heller för leka "ordpolis" och pikar en t.o.m. om man råkar missa en bokstav! Som du vet är det väldigt lätt att missa en bokstav när man skriver snabbt...
Du är patetisk!
Citat:
Det där är ett riktigt rovt påhopp, kan du nämna EN ENDA sak som jag har ljugit om?
Jag ger svar på tal och det är en helt annan sak. Den som ägnar sig åt person angrepp är du.
Mitt senaste bidrag som hjälper tråden framåt är uppgiften om när Berit flyttade från Kramfors och det gjorde hon i mars 1989, d.v.s. 1,5 år EFTER mordet och alltså INTE "endast veckor efter mordet" som DU påstår.
Man kan snarare fråga sig vad du bidrar med för att föra tråden framåt?
När bidrog du själv senast med någon ny uppgift, låt höra?
Nej det enda du gör är att "klistra in" spaltmeter med gammal skåpmat som dessutom många gånger innehåller felaktigheter. Det såg vi ju här senast, som när det gällde BÅs flytt t.ex.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-21 kl. 23:12.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-21 kl. 23:12.