2019-04-21, 22:49
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
WOW uppfann du två polisfruar nu? Allt för att få rätt
Du är dåligt informerad vilket du har bevisat då du skrev detta...
"NEJ, NEJ! det var garanterat inte "polisfrun" som PAJ hade en hemlig relation med.
Man märker att du inte är insatt i det här för 5-öre..."

Ja det finns faktiskt 2 polisfruar som har båda har en personlig koppling till PAJ. En hade han tydligen en affär med ( jag kände dock inte tilli att hon från Ullånger levde tillsammans med en polis) och den andra polisfrun hatar han, det här är fakta!
En av dessa 2 polisfruar skriver dessutom ju i tråden men inte ens det vet du.

Citat:
Du är ett fenomen som kan få uppgifter från skatteverket som dom INTE har!!!
Hade du ringt skatteverket så hade du vetat att från 1991 när skatteverket tog över folkbokföringen så kan dom kan inte se tidigare adresser. Men du kanske ringde före 1991 och har bra minne
"Den 1 juli 1991 slogs kyrkobokföringen och mantalsskrivningen samman till en enda folkbokföring, som förs av Skatteverket i ett riksomfattande datasystem."
Antar att du vet var man kan få fram dom tidigare uppgifterna och det kostar pengar...
LJUG ALDRIG FÖR EN SLÄKTFORSKARE! Fjant

Det stämmer, jag har fått tag på mängder med personuppgifter från Skattemyndigheten under årens lopp och det har inte bara gällt det här mordfallet. Nu var det ju ett par år sedan jag grävde fram Berit's flyttuppgifter och det stämmer att man inte kan få ta del av uppgifter före 1991.
Jag tyckte dock att det var så pass viktigt att få fram det korrekta flyttdatumet när det gäller BÅ (eftersom ingen i tråden verkade veta detta med 100% säkerhet) så jag kontaktade Landsarkivet i Härnösand och bad dom kolla upp när hon flyttade från Kramfors. Det var hur enkelt som helst att få fram och jag hade ju hennes personuppgifter sedan tidigare vilket givetvis underlättade. Det kostade nånstans mellan 100- 200 kr att få fram hennes flyttuppgift. Jag har för mig att dom mailade svaret till mig den här gången. Tidigare har jag även här fått svar via brev från Landsarkivet när jag har begärt ut äldre uppgifter.

Och du Timeout, kom inte och snacka med mig om släktforskning och kontakter med Landsarkivet och Skatteverket m.m.
Jag har själv släktforskat i 20 år nu så jag kan det här.

Du har en tendens att trycka mer folk som du faktiskt inte vet ett skvatt om, det är en ful egenskap. Jag tycker att det är hög tid att du slutar upp med det här otrevliga beteendet nu.

Citat:
Att någon med 365 inlägg ska ha full inkorg och ha det ofta är bara skrattretande.
Och så stavas det spammar...

Du vet ingenting om dom krim-trådar som jag skriver/ har skrivit i här på Flashback. Jag har haft många fulla inkorgar under årens lopp.

Citat:
Nej några bilder behöver jag inte för dom har jag haft i flera år. Sally är fin...
Jag har alla personuppgifter på hela familjen men dom ska lämnas ifred.

Vad bra då, jag har också ett par foton på Berit som jag haft i flera år. Familjens personuppgifter har jag givetvis också. Det är verkligen skrattretande hur du verkar tro att DU är något slags unikum här.... du är släktforskare, du är en skribent med full inkorg och allt vad du är. ja du har då inga problem med att sätta dig själv på en piedestal.
Nej det är dags att du vaknar upp, ta och kom ner på jorden istället vettja!

Du drar dig inte heller för leka "ordpolis" och pikar en t.o.m. om man råkar missa en bokstav! Som du vet är det väldigt lätt att missa en bokstav när man skriver snabbt...
Du är patetisk!

Citat:
I stället för att ljuga och ägna dig åt personangrepp så kom med något nytt i stället.
Dina dumheter hjälper inte tråden framåt.

Det där är ett riktigt rovt påhopp, kan du nämna EN ENDA sak som jag har ljugit om?

Jag ger svar på tal och det är en helt annan sak. Den som ägnar sig åt person angrepp är du.

Mitt senaste bidrag som hjälper tråden framåt är uppgiften om när Berit flyttade från Kramfors och det gjorde hon i mars 1989, d.v.s. 1,5 år EFTER mordet och alltså INTE "endast veckor efter mordet" som DU påstår.

Man kan snarare fråga sig vad du bidrar med för att föra tråden framåt?
När bidrog du själv senast med någon ny uppgift, låt höra?

Nej det enda du gör är att "klistra in" spaltmeter med gammal skåpmat som dessutom många gånger innehåller felaktigheter. Det såg vi ju här senast, som när det gällde BÅs flytt t.ex.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-21 kl. 23:12.
Citera
2019-04-21, 23:52
Medlem
Gunilla som han hade en affär med, hon var dessutom Evas ”vän”den andra polisfrun är Pia Galin som deltog i Sv fall för FBI, hon hjälpte Anneli som inte orkade...och vad menar du bo...an...ch...GA ?stammar du? Jag har fyra hundar...bolle, arro, chippen, gaston.. bolle jämthund, arro cockerspaniel chippen, pudel, gaston vattenhund.......????
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Men vad flög det i dig nu? Varför tar du rygg på Timeout när han hoppar på mig? Tog faktiskt illa vid mig av det du skrev om mig här ovanför.

Jag tycker att du och jag har diskuterat flera intressanta saker som rör fallet i dom senaste inläggen nu under påskhelgen. Allt har dessutom skett i en trevlig, vänskaplig och respektfull ton men nu blir du plötsligt otrevlig!?

Herregud Bo An...Ch... Ga... DU om någon! vet ju att det finns 2 "polisfruar" som det pratas om när det gäller PAJ, eller hur 😉
Dels den han påstås ha haft en fling med men sen finns det ju även en annan "polisfru" som är mer offentlig, känd för allmänheten och för folk här i tråden och det är "polisfrun" som PAJ hatar eller hur! 😁

En "polisfru" älskade han med och den andra "polisfrun" hatar han än idag.

Timeout verkar inte vara kapabel att förstå att det faktiskt existerar 2 "polisfruar" som båda har en koppling till PAJ, så det kanske är bäst att du informerar Timeout om att detta stämmer. Hen vägrar av någon outgrundlig anledning att lyssna på mig.
Citera
2019-04-22, 00:59
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ja det finns faktiskt 2 polisfruar som har båda har en personlig koppling till PAJ. En hade han tydligen en affär med ( jag kände dock inte tilli att hon från Ullånger levde tillsammans med en polis) och den andra polisfrun hatar han, det här är fakta!
En av dessa 2 polisfruar skriver dessutom ju i tråden men inte ens det vet du.

Det stämmer, jag har fått tag på mängder med personuppgifter från Skattemyndigheten under årens lopp och det har inte bara gällt det här mordfallet. Nu var det ju ett par år sedan jag grävde fram Berit's flyttuppgifter och det stämmer att man inte kan få ta del av uppgifter före 1991.
Jag tyckte dock att det var så pass viktigt att få fram det korrekta flyttdatumet när det gäller BÅ (eftersom ingen i tråden verkade veta detta med 100% säkerhet) så jag kontaktade Landsarkivet i Härnösand och bad dom kolla upp när hon flyttade från Kramfors. Det var hur enkelt som helst att få fram och jag hade ju hennes personuppgifter sedan tidigare vilket givetvis underlättade. Det kostade nånstans mellan 100- 200 kr att få fram hennes flyttuppgift. Jag har för mig att dom mailade svaret till mig den här gången. Tidigare har jag även här fått svar via brev från Landsarkivet när jag har begärt ut äldre uppgifter.

Och du Timeout, kom inte och snacka med mig om släktforskning och kontakter med Landsarkivet och Skatteverket m.m.
Jag har själv släktforskat i 20 år nu så jag kan det här.

Du har en tendens att trycka mer folk som du faktiskt inte vet ett skvatt om, det är en ful egenskap. Jag tycker att det är hög tid att du slutar upp med det här otrevliga beteendet nu.

Du vet ingenting om dom krim-trådar som jag skriver/ har skrivit i här på Flashback. Jag har haft många fulla inkorgar under årens lopp.

Vad bra då, jag har också ett par foton på Berit som jag haft i flera år. Familjens personuppgifter har jag givetvis också. Det är verkligen skrattretande hur du verkar tro att DU är något slags unikum här.... du är släktforskare, du är en skribent med full inkorg och allt vad du är. ja du har då inga problem med att sätta dig själv på en piedestal.
Nej det är dags att du vaknar upp, ta och kom ner på jorden istället vettja!

Du drar dig inte heller för leka "ordpolis" och pikar en t.o.m. om man råkar missa en bokstav! Som du vet är det väldigt lätt att missa en bokstav när man skriver snabbt...
Du är patetisk!

Det där är ett riktigt rovt påhopp, kan du nämna EN ENDA sak som jag har ljugit om?

Jag ger svar på tal och det är en helt annan sak. Den som ägnar sig åt person angrepp är du.

Mitt senaste bidrag som hjälper tråden framåt är uppgiften om när Berit flyttade från Kramfors och det gjorde hon i mars 1989, d.v.s. 1,5 år EFTER mordet och alltså INTE "endast veckor efter mordet" som DU påstår.

Man kan snarare fråga sig vad du bidrar med för att föra tråden framåt?
När bidrog du själv senast med någon ny uppgift, låt höra?

Nej det enda du gör är att "klistra in" spaltmeter med gammal skåpmat som dessutom många gånger innehåller felaktigheter. Det såg vi ju här senast, som när det gällde BÅs flytt t.ex.
Som man ropar får man svar... men jag är långt ifrån lika kränkande som du är.

Du tycks ha väldigt svårt att förstå att en sammanställning görs av det som har framkommit i tråden OCH att det kommer in nya läsare som kanske inte orkar plöja en 542 sidor lång tråd med snart 6500 inlägg. Någon påbörjade en sammanställning och jag fyllde på den.
Det brukar göras sammanställningar i långa krimtrådare och det brukar tacksamt tas emot.
Det och annan info i tråden kallar du för att "klistra in" spaltmeter med gammal skåpmat som dessutom många gånger innehåller felaktigheter". Felaktigheter enligt dig ja...

Du går på rejält när någon går emot dig och då yrar man, ska skriva en roman som är fiktion, ta en timeout, jag trollar, resonerar man som mig är det som fascisterna, kommunisterna och nazisterna gjorde, jag ska söka hjälp för att jag är paranoid, jag skriver inlägg som är fjanterier, jag ska sluta svara på dina inlägg, det är skrattretande hur jag verkar tro att JAG är något slags unikum här, du kallar mig "Din jävla stolle", jag har satt mig själv på en piedestal, jag är patetisk mm.

När boanchga skriver... "Men vilken typ Ron Frangu är, omåttligt stor i käften" så skriver du att du tar illa vid dig av det hen skrev. Du tror möjligtvis inte att andra kan ta illa vid sig av all den skit du vräker ur dig? Sluta gnäll för du har själv tuggat ihop till det du får ta emot.

Nu var det polisfrun som PAJ hade ett förhållande med i hemlighet som det var frågan om och inte den som han hatade och hatar.
Men du som låtsas veta allt hade tydligen ingen aning om den som han hade förhållandet med.
Du skrev till och med att du kunde garantera att han inte hade något förhållande med en polisfru.
Sen lägger du till trots att du hade fel "Man märker att du inte är insatt i det här för 5-öre..."
Problemet är bara att jag hade rätt och du fel och då drar du upp den han hatar som han inte hade något förhållande med och så blir jag idiotförklarad
Du skriver..."En av dessa 2 polisfruar skriver dessutom ju i tråden men inte ens det vet du."
Du har ingen aning om vad jag vet och det är inte enbart det som skrivs i tråden jag har info om. Det finns pm... och jag skulle aldrig lämna ut någons nick.

Skriver du att du har uppgifterna om Berits flytt från skatteverket så är du är ett fenomen som kan få uppgifter från skatteverket som dom INTE har!!!
Hade du däremot skrivit direkt att du hade fått dom uppgifterna från Landsarkivet i Härnösand så hade det varit trovärdigt. Varför skrev du inte det på en gång?
Nu blir det ju tvivel igen om dina uppgifter så dom ska undersöka vidare innan jag tror på dom.

Att någon med 368 inlägg ska ha full inkorg och ha det ofta är bara skrattretande.
Man får ha max 500 pm totalt och det går att se på din profil vilka trådar du har skrivit i.
Bara i den här tråden har du 259 inlägg. Nej du är inte trovärdig för fem öre.

Så bara för det så tar vi lite "gammal skåpmat"...
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
och Anneli stod uppe i backen och såg honom springa in där och utbrast : den jäveln !! Och varken hon eller grannen såg nån man och hund på vägen heller ☹️
Varför sa Anneli den jäveln?
Citat:
Ja visst stämmer det in på en "stalker". En av de sjukligaste sakerna var att han inte ville att det skulle komma ut att det var slut mellan han och Anneli, så resonerar väl ingen normal människa?

Ja jag får i alla fall den känslan, jag tycker att det känns uppenbart att PAJ ville att just Anneli skulle hitta henne eftersom han ringde upp henne 06:30 och bad henne ge sig ut för att leta.

VARFÖR uppmanade han annars inte även Eva's kompis ("Marpet1" här i tråden) att ge sig ut och leta efter Eva när dom möttes upp vid hästhagen, endast någon timme efter samtalet till Anneli samma morgon? Då valde alltså PAJ istället att inte ens nämna att Eva var försvunnen! Och det fanns GIVETVIS en plan, en anledning till varför han inte sa något till Marpet1 - han ville inte riskera att hon eller någon annan skulle hitta Eva och Laban innan Anneli gjorde det. Det finns ingen annan logisk förklaring till hans beteende.

Ja det här tycker jag är ytterligare en detalj som pekar mot att PAJ hade för avsikt att just Anneli skulle vara den som hittade Eva och Laban brutalt mördade. Det finns en uppenbar och sjuk symbolik i att Anneli skulle tvingas hitta de hon älskade mest i livet döda men ändå "fint" placerade tätt intill varandra. Att man från polisens sida valde att kalla det för "rituellt" måste ju ha varit för att man varken kunde förstå anledningen till mordet eller den makabra riggningen av mordplatsen, det fanns så mycket som var motsägelsefullt. Eva hade utsatts för ett enormt övervåld men ändå stod skorna prydligt uppställda intill hennes kropp. Underdelen var naken men även byxor och trosor låg där i en prydlig hög. Det hela såg ut som ett sexmord men enligt obduktionen fanns det inget som talade för detta. Man kunde inte hitta ett motiv, Eva hade inga fiender osv.
Ingen har ju någonsin förstått det här märkliga agerandet från mördaren, som t.ex. att hunden Laban lades alldeles intill Eva's kropp men om man utgår från att det är Anneli som måltavlan så blir allting plötsligt förståligt. Vidare hade en helt okänd, random mördare som "bara dök upp" vid Långbacken i ett senare skede inte kunnat locka hunden till sig och för det andra skulle GM givetvis även ha lämnat kvar hunden på platsen där den togs av daga och inte bemödat sig med att bära den bort till Eva's kropp. Nej, det här bevisar att mördaren kände sitt offer väl.
Citera
2019-04-22, 10:11
Medlem
Timeout förstår nog mera än du tror.
Citat:
Ja så med andra ord finns det alltså TVÅ polisfruar vilket Timeout ännu inte har förstått. Den stollen trodde att jag hade "hittat på" en av dom för att få rätt...

Ehh.. nej jag stammar inte, gör du?
Jag bryr mig inte om vad du påstår att dina 4 hundar heter (om du nu ens har 4 st) eller vilka raser det är så DEN rövaren gick inte.

Jag är varken en idiot eller född igår, Timeout hade du lätt kunnat lura men inte mig.
Citera
2019-04-22, 12:28
Medlem
Citat:
Att du tar mig på orden och ens kommenterar det här är ju heeelt sanslös! 🤡 Mensa?
Menar du på fullt allvar att du inte är kapabel att utläsa mellan raderna vad det är jag menar? du har ett väl utvecklat tunnelseende må jag säga.
Ja jag har vid ett flertal tillfällen haft full inkorg och?
Ja jag förstår faktiskt också att det går att se vilka trådar jag har skrivit i - men fortfarande så förstår DU alltså inte!? hur är det här ens möjligt!?
Nä jag orkar inte mer nu... 😂 det HÄR är fanimej humor, riktigt STOR humor Timeout! 🤣
Vad handlar det här tjafset om? Eva eller?
Citera
2019-04-22, 16:05
Medlem
Citat:
Tjafset handlar om att Timeout tror eller rättare sagt utgår ifrån att jag inte vet något om Eva-fallet, att jag inte är påläst.
Inget kunde vara mer fel, Timeout vet inte vem jag är.
Ja, du tänker ju som du gör. För mig finns inte ett uns av att det är någon annan än Paj och så har det varit från dag ett.
Citera
2019-04-22, 19:16
Medlem
Citat:
Nu slog det mig att mordvapnet kanske var en brevkniv! en sån har man givetvis om man har jobbat på posten i hela sitt liv...

Kolla in dom här brevknivarna, flera av dom är både långa och tveeggade, en kallas t.o.m för sabel.

https://citiboard.se/hassleholm/brevkniv,3645857

https://deskgram.net/explore/tags/brevkniv

https://se.letgo.com/sv/i/gammal-bre...6-40cbfb49e1be

Googla "brevkniv" för fler exempel.

Jag tror inte att en brevkniv har den sortens hållfasthet, som gör att den skulle ha hållit för de kraftiga knivhuggen. Det mesta talar för att det är en kniv av mycket hög hållfasthet, och med en ordentlig parerstång. Det finns mycket som talar för att det kan vara en dolk eller militär stridskniv/bajonett av något slag. Det finns en del olika varianter, men jag tror inte urvalet är så stort, för att kunna passa in på det här mordet.
Mordet på Eva var ett oerhört brutalt mord - ett övervåld långt mer än vad som krävdes för att döda.
Citera
2019-04-22, 20:00
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Jag tror inte att en brevkniv har den sortens hållfasthet, som gör att den skulle ha hållit för de kraftiga knivhuggen. Det mesta talar för att det är en kniv av mycket hög hållfasthet, och med en ordentlig parerstång. Det finns mycket som talar för att det kan vara en dolk eller militär stridskniv/bajonett av något slag. Det finns en del olika varianter, men jag tror inte urvalet är så stort, för att kunna passa in på det här mordet.
Mordet på Eva var ett oerhört brutalt mord - ett övervåld långt mer än vad som krävdes för att döda.
Nej en brevkniv skulle aldrig hålla för den kraften som krävdes vid dom huggen.
Brevknivar är gjorda för att sprätta upp brev och inte hugga genom kroppar. Bladet skulle troligen brytas eller lossna från handtaget.

Då PAJ gillade att gå klädd i militärkläder och lekte krig med mycket yngre killar så är det inte allt för långsökt att tänka sig att han ägde en armékniv och dom har oftast en rejäl parerstång.
Har man någon gång jobbat med blodigt kött och en vanlig kniv och fått blod på händerna så vet man att man glider med handen ner mot bladet och det ger rejäla skador.
Mördaren visste hur en kniv skulle hanteras...

Här är en länk till en sida med Svenska militära knivar. http://www.gotavapen.se/gota/artikla...mil_knivar.htm
Citera
2019-04-22, 20:05
Medlem
Citat:
När fan tänker dom analysera dom fynd som finns för att få fram DNA???
Kunde dom få tag i den vidriga våldtäktsmannen i Billdal som grovt misshandlade och våldtog en 8 årig flicka efter 24 år genom så kallat släkt DNA så borde dom kunna sätta hit den här grisen också.

Polisen har gjort vissa uttalanden och har förhoppningar om de dna-spår man lyckades säkra vid dubbelmordet i Brattås och Malin mordet i Husum. När det gäller Eva mordet tiger man som muren - som vanligt! Istället har en dna - släktforskningsexpert mer allmänt uttalat sig: "finns bara dna kvar tar polisen mördarna"- bra så långt, hoppas bara att det finns kvar, och är av så pass bra kvalité att det går att utnyttja. Det känns lite oroväckande när inte polisen gjort något uttalande.
Citera
2019-04-22, 22:06
Medlem
Citat:
Märkligt om Malin-mordet i Husum ses som högprioriterat i dagsläget. Det är väl polisiärt uppklarat till skillnad från Brattås-mordet och Eva-fallet.
Alla med insyn i Malin-mordet vet sedan länge vem som mördade henne. Den misstänkta killen blev dock aldrig dömd för mordet trots gott bevisläge. Men visst var det väl något som han blev dömd för till slut? var det kanske "Brott mot griftefriden"?
Har för mig att han fick ett Kalle Anka-straff + en ny identitet och var ute igen efter något år.

Håller med dig om det sista, det känns långt i från säkert. Frågan är om dom någonsin kommer att prioritera Eva-fallet och lyckas utvinna tillräckligt med DNA för att kunna göra ett test?

Det som talar emot att man kommer gå vidare med Eva-fallet kan ha att göra med det faktum att en stor skandal samtidigt kommer att avslöjas om Eva-fallet blir löst.
Man gör kanske därför bedömningen att det är bäst/ säkrast att bara låta det falla i glömska.

Allt medans PAJ sitter hemma och gnuggar händerna av lycka...
Men det där kan du ju inte ens tro på själv!? Självklart kommer dna att testas och skandalen får fd Rikskrim och dumma trion stå för.
Citera
2019-04-22, 22:11
Medlem
Här diskuteras Eva!
Citat:
Ok, ja jag tar mig friheten att göra det.

Du har givetvis rätt till din övertygelse och jag tror som du, dvs att PAJ är skyldig men jag stänger inga dörrar.

Nu blir jag nyfiken - Tillhör du dom som tror att Christer Pettersson mördade Olof Palme?
Citera
2019-04-22, 23:21
Medlem
??? För din kännedom så lever jag i allra högsta 2019 mem faktum är att du faktiskt tror på dig själv när inbillar dig att ett sånt uppmärksammat fall kan sopas under mattan. Det kommer aldrig bli tyst om Eva. Det är nog bara så att du inget vet och måste ha något att skriva om.
Citat:
Tack för det svaret, NU vet jag precis vart du står i frågan! Du är inne på CP spåret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in