Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Fast då skulle hon väl inte ha gett sig iväg till PAJ och diskuterat hästhoppning, det dracks ju alkohol och dom hade visst allmänt trevligt där på kvällskvisten allihop, var det ju!?
Det ska du nog inte vara allt för säker på, det beror ju på vilken typ av hot som P-A i sådant fall använde sig av. Kanske var det en lättsammare, lite vitsig variant med en underton som inte var helt lätt för henne att förstå? "Får inte jag dig ska ingen annan ha dig, hö,hö,hö...." eller "jag gör vad som helst för att få dig, jag skulle fanemej kunna döda", "du ska inte tro att du kommer undan"... osv. det kan vara precis vad som helst, dumt att ens spekulera.
P-A J kan mycket väl ha hotat Eva, det skulle inte förvåna mig det minsta. Eller så var det hela en impulshandling, men då måste han vid tidpunkten för mordet ha lidit av någon form av psykisk åkomma, fråga mig inte vad... det må ha varit tillfälligt och övergående men något måste det i sådant fall ha varit.
Varken Anneli eller "väninnan" BÅ drack alkohol för dom körde bil, då återstår det endast Eva och P-A. Eva drack sällan och inte särskilt mycket, dessutom skulle hon upp tidigt morgonen därpå vilket talar för att det var P-A J som stod för drickandet denna afton.
Efter att systern Anneli hade lämnat P-A's lägenhet så är det ingen som vet hur "allmänt trevligt" trion BÅ, Eva och P-A egentligen hade det den återstående 1 tim och 40 min innan mordet skedde. Det kan mycket väl ha uppstått tjafs och osämja med tanke på att BÅ och P-A hade någon form av kärleksrelation. Dom personer som var kvar ingick i ett triangeldrama och sådana slutar inte alltid väl, dessutom kan de paret som "håller ihop" ljuga och lämna falska vittnesmål för att rädda sitt eget skinn, Eva's version får däremot ingen höra eftersom hon är död.