2017-03-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej exakt, och det var väl just det som var "problemet".
Dom han lyckades få ihop det med hyste han väl inget direkt agg mot (förutom att han personligen ansåg att dom alla var luder), men när han väl blev nobbad kanske mer primitiva känslor, som han sällan eller aldrig hade kontakt med tog överhanden.

Som jag sa tidigare...synd det inte fanns någon dator att undersöka -87!
Citera
2017-03-11, 23:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Ett exempel är i så fall Lotta-Rudholms-fallet, men det föregicks av hot innan under en längre tid, och GM hade inte någon annan "på gång" än just LR då...PAJ hade ju andra på gång samtidigt att "trösta" sig med....ovanligare är det av den anledningen att han attackerade Eva..utan att det var dråp, det var planerat mord, med den kniven som GM hade med sig!!..men detta är givetvis inte omöjligt, allt är möjligt!
Ingen vet om Eva var hotad eller inte, kanske var det så att P-A hotade henne under hennes sista tid i livet? Många vågar inte berätta sånt, hur mycket skinn dom än verkar ha på näsan. Dom eventuella hot som kan ha uttalats har Eva tagit med sig i graven.
Citera
2017-03-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ingen vet om Eva var hotad eller inte, kanske var det så att P-A hotade henne under hennes sista tid i livet? Många vågar inte berätta sånt, hur mycket skinn dom än verkar ha på näsan. Dom eventuella hot som kan ha uttalats har Eva tagit med sig i graven.

Fast då skulle hon väl inte ha gett sig iväg till PAJ och diskuterat hästhoppning, det dracks ju alkohol och dom hade visst allmänt trevligt där på kvällskvisten allihop, var det ju!?
Citera
2017-03-11, 23:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Som jag sa tidigare...synd det inte fanns någon dator att undersöka -87!

Det fanns väl inget internet och google på den tiden, vad skulle man hitta? en dagbok skriven i Microsoft Word för MS-DOS?
Citera
2017-03-11, 23:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fast då skulle hon väl inte ha gett sig iväg till PAJ och diskuterat hästhoppning, det dracks ju alkohol och dom hade visst allmänt trevligt där på kvällskvisten allihop, var det ju!?

Det ska du nog inte vara allt för säker på, det beror ju på vilken typ av hot som P-A i sådant fall använde sig av. Kanske var det en lättsammare, lite vitsig variant med en underton som inte var helt lätt för henne att förstå? "Får inte jag dig ska ingen annan ha dig, hö,hö,hö...." eller "jag gör vad som helst för att få dig, jag skulle fanemej kunna döda", "du ska inte tro att du kommer undan"... osv. det kan vara precis vad som helst, dumt att ens spekulera.
P-A J kan mycket väl ha hotat Eva, det skulle inte förvåna mig det minsta. Eller så var det hela en impulshandling, men då måste han vid tidpunkten för mordet ha lidit av någon form av psykisk åkomma, fråga mig inte vad... det må ha varit tillfälligt och övergående men något måste det i sådant fall ha varit.

Varken Anneli eller "väninnan" BÅ drack alkohol för dom körde bil, då återstår det endast Eva och P-A. Eva drack sällan och inte särskilt mycket, dessutom skulle hon upp tidigt morgonen därpå vilket talar för att det var P-A J som stod för drickandet denna afton.

Efter att systern Anneli hade lämnat P-A's lägenhet så är det ingen som vet hur "allmänt trevligt" trion BÅ, Eva och P-A egentligen hade det den återstående 1 tim och 40 min innan mordet skedde. Det kan mycket väl ha uppstått tjafs och osämja med tanke på att BÅ och P-A hade någon form av kärleksrelation. Dom personer som var kvar ingick i ett triangeldrama och sådana slutar inte alltid väl, dessutom kan de paret som "håller ihop" ljuga och lämna falska vittnesmål för att rädda sitt eget skinn, Eva's version får däremot ingen höra eftersom hon är död.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-12 kl. 00:09.
Citera
2017-03-12, 00:06
Medlem
Citat:
Det fanns väl inget internet och google på den tiden, vad skulle man hitta? en dagbok skriven i Microsoft Word för MS-DOS?

Samma saker som hos Bilevicius kanske?? Vad som folk laddar ner säger mycket om dom!

Citat:
Det ska du nog inte vara allt för säker på, det beror ju på vilken typ av hot som P-A i sådant fall använde sig av. Kanske var det en lättsammare, lite vitsig variant med en underton som inte var helt lätt för henne att förstå? "Får inte jag dig ska ingen annan ha dig, hö,hö,hö...." eller "jag gör vad som helst för att få dig, jag skulle fanemej kunna döda"?, "du ska inte tro att du kommer undan"... det kan vara vad som helt, dumt att ens spekulera. P-A J kan mycket väl ha hotat Eva, det skulle inte förvåna mig det minsta. Eller så var det hela en impulshandling, men då måste han vid tidpunkten för mordet ha lidit av någon form av psykisk åkomma, fråga mig inte vad... det må ha varit tillfälligt och övergående men något måste det i sådant fall ha varit.

Är det sant att han verkligen sa så är det anmärkningsvärt bara det!

Citat:
Varken Anneli eller "väninnan" BÅ drack alkohol för dom körde bil, då återstår det endast Eva och P-A. Eva drack sällan och inte särskillt mycket, dessutom skulle hon upp tidigt morgonen därpå vilket talar för att det var P-A J som stod för drickandet denna afton.

Den där att dom hade det så trevligt...vem var det som hävdade det? Var det bara PAJ själv då eller? Jag läste det någonstans. Men apropå det....körde han rattfull där sent på kvällen alltså!!??
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-12 kl. 00:10.
Citera
2017-03-12, 00:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Samma saker som hos Bilevicus kanske?? Vad som folk laddar ner säger mycket om dom!
Ja men det är ju ändå inte aktuellt i det här fallet.
Citat:
Är det sant att han verkligen sa så är det anmärkningsvärt bara det!
Varför spelar du dum? ge mig ett ärligt svar nu...
Citat:
Den där att dom hade det så trevligt...vem var det som hävdade det? Var det bara PAJ själv då eller? Jag läste det någonstans.
Jag har för mig att det stod i någon kvällstidning, dom har väl bara återgett vad BÅ och P-A har sagt i förhör. Eva's version kanske hade varit det motsatta?
Citera
2017-03-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ja men det är ju ändå inte aktuellt i det här fallet.

...därför att det inte fanns hemdatorer så mycket då, men hade det det, och han haft en, så hade inte någon nedladdning med t.ex. sadistiskt våld varit något plus att komma med för hans del!

Citat:
Varför spelar du dum? ge mig ett ärligt svar nu...

Du verkar spekulera i vad han han skulle kunna ha sagt..men om det är så att han verkligen sa det du nämner, då är det inte något som ligger på plussidan..ger inget sympatiskt intryck precis!

Citat:
Jag har för mig att det stod i någon kvällstidning, dom har väl bara återgett vad BÅ och P-A har sagt i förhör. Eva's version kanske hade varit det motsatta?

Kanske det!?
Citera
2017-03-12, 00:32
Medlem
minns det inte, vad hände?
Citera
2017-03-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottkrig
minns det inte, vad hände?

https://dacostarkivet.wordpress.com/...till-kramfors/

https://dacostarkivet.wordpress.com/...t-i-misstankt/
Citera
2017-03-12, 02:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
...därför att det inte fanns hemdatorer så mycket då, men hade det det, och han haft en, så hade inte någon nedladdning med t.ex. sadistiskt våld varit något plus att komma med för hans del!
Nej det hade det givetvis inte, har du börjat loggat ut mentalt?
Citat:
...Du verkar spekulera i vad han han skulle kunna ha sagt..men om det är så att han verkligen sa det du nämner, då är det inte något som ligger på plussidan..ger inget sympatiskt intryck precis!
Ja jag spekulerar, såvida jag själv inte är P-A J då förstås... nej helt rätt, det hamnar på minussidan, nu får du ett + i kanten!
Citat:
...Kanske det!?
Ja kanske det!?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-12 kl. 02:19.
Citera
2017-03-12, 02:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men eftersom man inte kunnat bevisa vilken mördare det har varit så kan man ju inte avfärda någon teori.
Om det nu stämmer som du skrev, att just den här "hästskändarteorin" har levt vidare hos Kramforspolisen i 18 år, så är väl detta ändå lite suspekt. Hela den här grejen om djurplågare verkar ju vara gripen ur luften, och polisens resursers borde väl rimligen kunna utnyttjas på ett mer effektivt sätt. Finns det någonting alls som tyder på att brottet skulle ha begåtts av en "djurplågare"? Och går det att få tillgång till det omtalade TV-program där Kramforspolisen tydligen skall ha berättat om hur man leddes in på det här spåret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in