Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det tror jag inte, man tycker väl snarare synd om tjejer som blir förförda av psykopater, än att man skulle tycka att de vara "udda" för att de föll offer för psykopater, varför skulle man tycka det? Är det några som är "udda" i det fallet så är det väl just psykopaterna.
Nej, jag tror inte att de flesta har sådan människokännedom att dom kan se igenom känslokalla psykopater, tvärtom, det är väldigt svårt att göra det då dom är experter på att just manipulera.
Tja, men en del människor har i alla fall lättare än andra för att genomskåda narcissister/ psykopater, och dom har många gånger ingen alls förståelse för hur andra kan bli manipulerade..jag själv tycker verkligen synd om dom som råkar ut för psykopaterna och inte kan freda sig...det är allra oftast människor som själva är mycket snälla och godhjärtade...Jag själv har haft förmågan hittills att genomskåda känslokalla luringar...så jag har inte gått på något...fast å andra sidan är jag väl varken särskilt för snäll eller för godhjärtad heller vad det anbelangar...och att det är det som skyddat mig.
Citat:
Det är väl ingen konst för P-A att manipulera den kvinnan, hon hörde ju aldrig ens att hon blev kallad för luder av honom, hon trodde väl förmodligen endast gott om honom inledningsvis men blev väl som alla dom andra, snart varse...
Det är någon slags "aura" känslokalla och falska människor utstrålar, har man tur kommer man på det på stört..att det är något man märker men inte kan förklara varför man känner det, man känner bara att människan är opålitlig och tom, det är något med blicken bl.a...
...och så vill jag bara säga det att det var helt vanvettigt att polisen inte gjorde husrannsakan hos PAJ redan 1987, skandal!!!