2026-09-21, 21:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Du tänker alltså att dom två skulle ha mördat Eva i lägenheten. Var det då en av dom som höll för munnen på henne så grannarna inte fattar misstanke och den andre stabbade henne 11 gånger med "verktyget". Och sen stoppade de in liket i en postsäck så att ingen skulle misstänka något. Då har dom både liket och cykeln med sig i bilen då och Laban också förstås. Sen åker de iväg och slänger cykeln i diket, arrangerar brottsplatsen och sen pratar dom ihop sig samt fixar ett vittne som ska ljuga för dom? Var det så du tänkte?

2019 var ironin på topp när BerraSWE spekulerade att både PAJ och BÅ tillsammans är inblandade i mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2026-09-21 kl. 21:12.
Citera
2026-09-21, 21:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men om han hela tiden kör så att han kommer i riktning från kontorsvägen så behöver han inte ha varken sett eller behövt väja för cykeln. Det var väl inga gatlysen där precis, och mitt i natten, regnigt och blåsigt?

Du verkar vara minst 100% säker på att PAJ inte är inblandad.

Jaså det var blåsigt där precis vid mordplatsen mitt i natten också?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2026-09-21 kl. 21:37.
Citera
2026-09-21, 21:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Är det säkert att de hade tillgång till FUP, jag tycker att de gjorde en hel del tabbar i programmet men de kanske hade för lite tid på sig att kolla upp allt?

🤔 ...
Citera
2026-09-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du verkar vara minst 100% säker på att PAJ inte är inblandad.

Jaså det var blåsigt där precis vid mordplatsen mitt i natten också?
Cykeln låg väl på höger sida om man kommer från stan. Ifall du kommer från andra hållet behöver du inte väja för cykeln.
Hur mycket regn och blåst var det?Jag kan ha fått det där om bakfoten, det var nog fint väder och fri sikt
Citera
2026-09-21, 22:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Man kan cykla utefter hela kajområdet och sedan utmed kajvägen. Har för mig att man kunde komma över järnvägen och ut på Riksväg 90 innan det byggdes om. Isåfall kanske mordvapnet kanske följde med hem och senare blev slängt i älven som på vissa ställen är väldigt djup. Alternativt om det hela var planerat kanske man kom med båt. Skulle gärningsmannen vara en som bodde nära hennes föräldrahem kan de ju ha slängt vapnet i skogen. Det finns många gamla stigar där uppe vid bruket som är kvar sedan sågverksepoken. Det går t.ex en stig runt hela Bruket där man kan komma fram lite längre upp på Ringvägen

Har du cyklat där utefter kajområdet?

Vilken bra lokalkännedom om närområdet kring mordplatsen som i din egen ficka.

Dessutom levereras det mest absurda förslaget hittills att: kanske "man kom" med båt (om mordet var planerat), att "man kom" indikerar att det var fler inblandade, inte bara en GM....
Samma sak med "kan de" ju ha slängt vapnet i skogen = 2 GM!

Samtidigt som det kan tolkas som 2 GM varvas det med: "Skulle gärningsmannen"...

Måste säga att det är riktigt intressant att analysera gamla inlägg när man inte har något bättre för sig...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2026-09-21 kl. 22:50.
Citera
2026-09-21, 22:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Cykeln låg väl på höger sida om man kommer från stan. Ifall du kommer från andra hållet behöver du inte väja för cykeln.
Hur mycket regn och blåst var det?Jag kan ha fått det där om bakfoten, det var nog fint väder och fri sikt

Mer ironi...

Om PAJ's bil var utrustad med strålkastare (vilket är brukligt på fordon i trafik) så lär blåsten som du beskrev vid mordplatsen mitt i natten knappast ha påverkat PAJ's förmåga att kunna urskilja den damcykel som andra bilvittnen beskrev att dom fick väja för (oavsett vilket håll han kom ifrån)
Senast redigerad av Pudelfrillan 2026-09-21 kl. 22:39.
Citera
2026-09-21, 23:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
På den tiden gick det att cykla direkt från Björstagatan, över järnvägen, genom "stan" alltså efter Limstagatan och sedan direkt ta till vänster in på Kontorsvägen. Det var den vägen BÅ körde när hon lämnade av Eva, fast hon stannade hitanför kontorsvägen i korsningen som nu är Limstagatan/Ringvägen. För allas upplysning så fanns inte Ringvägen 1987, även om man kan få det intrycket ifall man kollade på Svenska fall för FBI. Har för mig att Ringvägen tidigare hette Bruksvägen eller Bruksgatan och att den slutade nånstans vid det ställe som Dollarstore är nu, men jag är inte 100% säker dock

Eftersom du skrev "på den tiden" så utgår jag från att du bodde i det aktuella området 1987.

Intressant bskrivning... minst sagt! (och på många sätt)
Citera
2026-09-21, 23:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Utredarna har redan alla svar. Att dna-analysen inte kommer att ge något har de flesta också fattat.

🤔 ...
Citera
2026-09-21, 23:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
De stod uppe på backkrönet och kunde se han komma i bilen och springa in mot parkeringen. Jag vet exakt hur det ser ut däruppe.

🤔 ...
Citera
2026-09-21, 23:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, alltså om nu BÅ bodde i Brunne borde hon troligtvis åkt rakt fram i korsningen där hon släppte av Eva och då borde hon ha sett cykelvittnet om de var ute samtidigt. Annars skulle hon väl ha svängt åt höger.Men om vi säger att hon bodde i Brunne hur får man då tidsangivelserna att stämma ihop? Och ännu viktigare, om inte tidpunkterna som BÅ och cykelvittnet angett överensstämmer, vem av dem ska man då misstro? Jag skulle nog personligen lita mer på BÅ än cykelvittnet.

🤔 ...
Citera
2026-09-21, 23:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Okej. Verkar finnas cyklar överallt men ingen som kan kopplas till någon ägare. Den cyklist som cykelvittnet sett kan väl inte heller kopplas till "Mr P" eftersom den cyklisten blev sedd nästan exakt samtidigt som Eva och hennes väninna lämnade P:s lägenhet. Han skulle ju isåfall vart tvungen att cykla förbi dem och så skulle väl "den här BÅ" lätt kunna veta om signalementet på denna mannen stämde med Mr P?

😃 🤔 ...
Citera
2026-09-21, 23:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag läste någonstans i denna tråd att någon sagt att de sett Laban springa lös och att han kom fram till dem och viftade på svansen. Då känns det ju på något vis som att hunden ska ha sprungit i förväg. Men vad beträffar hundens mentalitet så skulle man vilja ha ett uttalande om det från Annelie själv. Enligt "den kvinnan" som släppte av Eva i korsningen så uppfattade jag inte det som att hon ansåg att hunden var rädd för människor men att den just bara var lite avvaktande mot främlingar, precis som finnspetsar brukar vara.
En fråga till dig. Hur vet man egentligen att Eva sannolikt var död redan när Laban sågs uppe vid hemmet? Finns det exakta tidsuppgifter på när man såg Laban och vet man exakta tidpunkten när hon blev mördad?
Jag för bara fram min teori om saken, har inget emot att ändra på denna om någon kan bevisa motsatsen

Angående att föräldrarna inte hörde något skrik kan man ju spekulera i. Varken dom eller någon annan människa har hört något skrik. Enligt någon uppgift här i tråden skulle gärningsmannen ha haft styrka utöver det vanliga(baserat på vad som sagts i någon tidningsartikel som i sin tur skulle basera sig på vad Polisen yttrat till någon journalist) Kanske man skulle sökt efter gärningsmannen bland kroppsarbetare eller kroppsbyggare istället ? Kanske hon inte hann skrika så länge innan hon var nere för räkning ?

Enligt "den kvinnan" som släppte av Eva 😃 🤔...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in