Har länge varit lite smått fascinerad utav Cropcircles, och har länge funderat hur det kan komma sig att det dyker upp så pass många komplexa strukturer lite här och var.
Tror dessvärre inte att de är skapade utav utomjordingar eller liknande, men har för mig att jag sett en teori förut som jag tycker verkar totalt rimlig.
Teorin gick ut på att Cropcircles skapas utav att jorden utstrålar vissa energiströmmar på olika lokationer, vilket i sin tur skapar komplexa mönster om energiströmmarna kommer upp vid sädesfält och dylikt.
Många kanske frågar sig hur det kommer sig att energiströmmarna skapar sånna otroligt vackra geometriska figurer, och svaret är rätt enkelt och dessutom vetenskapligt.
Det förklaras igenom Cymatics, dvs att ljud och vibrationer kan uttrycka sig igenom mönster.
Länk till en video om cymatics:
https://www.youtube.com/watch?v=GtiSCBXbHAg
Som ni ser i videon så ju högre frekvens på vibrationerna, desto komplexare struktur.
Och med tanke på hur höga frekvenser energiströmmarna lär ligga på är det ju rätt logiskt att figurerna är jävligt komplexa.
Det förklarar även varför stammarna på säden är böjda på det sätt de är, och även varför Cropcircles har en tendens att dyka upp väldigt tätt på vissa ställen medans det knappt finns några på vissa ställen, då energiströmmarna kan vara bundna till specifika ställen på jorden.
Så vad tycker ni, låter detta som en rimlig teori?