2014-07-30, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Är det första gången du är utanför staden så kan jag möjligen förstå din tanke. Liggsäd må för den perverst lagde (jag alltså) låta som en välkänd produkt av samlag men för alla spannmålsbönder så är det ett återkommande gissel, se http://www.atl.nu/lantbruk/kad-risk-f-r-liggs-d

För att minska problemet kan man använda stråförkortningsmedel (kortare strån är svårare att knäcka) men då dessa är rätt giftiga är användningen satt under omfattande restriktioner i Sverige.

Kan vara så enkelt som regn som orsakat det hela, hade inte en tanke på det.
Citera
2014-07-30, 11:16
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japles
Kan vara så enkelt som regn som orsakat det hela, hade inte en tanke på det.

Eller några hjortar som roat sig med att rulla runt. Det händer också.
Citera
2014-07-30, 13:36
Medlem
Nej några djur var det ej utan hård väderlek.
Citera
2014-07-30, 18:49
Moderator
Humbugs avatar
Liten tråd sammanfogad till den stora tråden om cropcircles.
/mod
Citera
2014-08-05, 22:58
Medlem
siddyslickas avatar
Har länge varit lite smått fascinerad utav Cropcircles, och har länge funderat hur det kan komma sig att det dyker upp så pass många komplexa strukturer lite här och var.
Tror dessvärre inte att de är skapade utav utomjordingar eller liknande, men har för mig att jag sett en teori förut som jag tycker verkar totalt rimlig.

Teorin gick ut på att Cropcircles skapas utav att jorden utstrålar vissa energiströmmar på olika lokationer, vilket i sin tur skapar komplexa mönster om energiströmmarna kommer upp vid sädesfält och dylikt.
Många kanske frågar sig hur det kommer sig att energiströmmarna skapar sånna otroligt vackra geometriska figurer, och svaret är rätt enkelt och dessutom vetenskapligt.
Det förklaras igenom Cymatics, dvs att ljud och vibrationer kan uttrycka sig igenom mönster.

Länk till en video om cymatics: https://www.youtube.com/watch?v=GtiSCBXbHAg

Som ni ser i videon så ju högre frekvens på vibrationerna, desto komplexare struktur.
Och med tanke på hur höga frekvenser energiströmmarna lär ligga på är det ju rätt logiskt att figurerna är jävligt komplexa.
Det förklarar även varför stammarna på säden är böjda på det sätt de är, och även varför Cropcircles har en tendens att dyka upp väldigt tätt på vissa ställen medans det knappt finns några på vissa ställen, då energiströmmarna kan vara bundna till specifika ställen på jorden.

Så vad tycker ni, låter detta som en rimlig teori?
Citera
2014-08-05, 23:15
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Har länge varit lite smått fascinerad utav Cropcircles, och har länge funderat hur det kan komma sig att det dyker upp så pass många komplexa strukturer lite här och var.
Tror dessvärre inte att de är skapade utav utomjordingar eller liknande, men har för mig att jag sett en teori förut som jag tycker verkar totalt rimlig.

Teorin gick ut på att Cropcircles skapas utav att jorden utstrålar vissa energiströmmar på olika lokationer, vilket i sin tur skapar komplexa mönster om energiströmmarna kommer upp vid sädesfält och dylikt.
Många kanske frågar sig hur det kommer sig att energiströmmarna skapar sånna otroligt vackra geometriska figurer, och svaret är rätt enkelt och dessutom vetenskapligt.
Det förklaras igenom Cymatics, dvs att ljud och vibrationer kan uttrycka sig igenom mönster.

Länk till en video om cymatics: https://www.youtube.com/watch?v=GtiSCBXbHAg

Som ni ser i videon så ju högre frekvens på vibrationerna, desto komplexare struktur.
Och med tanke på hur höga frekvenser energiströmmarna lär ligga på är det ju rätt logiskt att figurerna är jävligt komplexa.
Det förklarar även varför stammarna på säden är böjda på det sätt de är, och även varför Cropcircles har en tendens att dyka upp väldigt tätt på vissa ställen medans det knappt finns några på vissa ställen, då energiströmmarna kan vara bundna till specifika ställen på jorden.

Så vad tycker ni, låter detta som en rimlig teori?
Det har ju visats massvis med gånger hur människor gör de mest komplicerade och stora sädescirklar med enkla hjälpmedel så några fler förklaringar känns överflödiga om man inte kan bevisa att ingen människa har varit på platsen då "objektet" blev till.

Jag visste inte att det kallades cymatics men jag har sett det förr och inte kan tekniken producera något som liknar sädescirklar, det får någon visa innan jag tror det. Sen vet jag inte vad det är för högfrekventa energiströmmar du talar om som skulle komma upp ur jorden. Vad talar du om för energi, elektromagnetisk, mekanisk eller vad?
Citera
2014-08-05, 23:46
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det har ju visats massvis med gånger hur människor gör de mest komplicerade och stora sädescirklar med enkla hjälpmedel så några fler förklaringar känns överflödiga om man inte kan bevisa att ingen människa har varit på platsen då "objektet" blev till.

Jag visste inte att det kallades cymatics men jag har sett det förr och inte kan tekniken producera något som liknar sädescirklar, det får någon visa innan jag tror det. Sen vet jag inte vad det är för högfrekventa energiströmmar du talar om som skulle komma upp ur jorden. Vad talar du om för energi, elektromagnetisk, mekanisk eller vad?

Tycker att det är lite väl långsökt att anta att alla cropcircles skulle vara tillverkade av människor, visst om det varit en trend som gått över, och om det bara var ett par enstaka, det jag börjar fundera över då är till vilket syfte och vad får dessa personer ut av att göra alla cropcircles?
Nu för tiden avfärdas ju alla ändå som människotillverkade och hoaxes men ändå dyker det upp massvis utav dem.
Är dock övertygad om att en del utav cropcircles är människogjorda, men långt ifrån alla.

Jaså? Är inte vårat universum en tillräckligt komplex struktur skapad av vibrationer i olika frekvenser? Jag tycker då det iallafall :P Eller du kanske avfärdar strängteorin som bullshit, vad vet jag.
Talar självklart om en form av elektromagnetisk strålning, tyckte det framgick, men var kanske lite otydlig med det, i vilken frekvens kan jag ej svara på, så det låter jag vara osagt.
Senast redigerad av siddyslicka 2014-08-05 kl. 23:48.
Citera
2025-05-30, 00:49
Medlem
trickydicks avatar
Joe Rogan intervjuar Why Files-killen om Crop Circle. Intressant.

https://youtu.be/Q-xFWVx5k3w?si=UsA18z66BMu8K9VD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in