Hej.
Fick ett brev av gestapostyrelsen där de uppger att de kommer ingripa på mitt körkort och körkortstillstånd, men jag får en möjlighet att yttra mig.
Det som hänt:
Straxt före julas så kom det ett gäng poliser hem till mig med en husrannsakningsorder och de hittade tillräckligt för att jag skulle åka dit för ringa narkotikabrott.
Urinprov visade liten mängd cannabis i blodet och nu har jag transportstyrelsen i arslet.
Har redan varit hos socialen och gett ett yttrande där men nu fick jag ett brev där jag får yttra mig igen.
Såhär står det:
"Det som framkommit i ditt ärende gör att det kan ifrågasättas om du är pålitlig i nyhterhetshänseende. Transportstyrelsen överväger därför att ingripa mot ditt körkort och körkortstillstånd. Ett ingripande i dessa fall innebär att ditt innehav återkallas, eller i undantagsfall att du får en varning.
Blah blah yada yada..... Om du motsätter duig körkortsingripande, bör du förklara varför."
Vad ska man skriva? Är helt ren från cannabis sedan husrannsakan och jag brukar inga andra droger.
Värt att tillägga: Äger ingen bil, har inte ens kört en bil under denna period då jag rökt, använde cannabis som smärtlindring(infekterad tand) och jag är tidigare ostraffad.
Kan man slippa undan med en varning kanske? Eller blir det att pissa i ett halvår...?