• 4
  • 5
2008-09-18, 07:52
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Ni som fotograferar bilder i rörelse och vill frysa rörelsen hur fan gör ni om ni inte använder sportläget? Har man för kort slutartid så blir bilden bara för mörk, drar man upp ison och har kort slutartid så blir bilden lite för brusig. Tips och trix?
Om du använder största bländaröppning så har du bara valet mellan brus, rörelseoskärpa eller underexponering. Du får köpa ett ljusstarkare objektiv eller en brusfriare kamera. Eller fotografera när det är ljust.
Citera
2008-09-20, 13:55
Medlem
slrslrs avatar
Helvetes jävla helvete, skulle ut och fotografera idag, lägger ner kameran i väskan, råkar tappa den från en halvmeters avstånd (kameran ligger fortfarande i väskan) jag öppnar väskan och ska se till att allt är helt, men nej nej, självklart skall den lilla flärpen man snurrar för att stänga batterigreppets lock på gått sönder. Så nu vägrar min batterilucka stängas och jag vettefan vad jag ska göra åt detta. Det går knappast på garantin då det är något jag har orsakat, något ställe som utför reparationer i Göteborgsområdet?

Måste fan bara klaga på den där flärpen, den tål ju inte mycket iaf, kameran var fan i en kameraväska, det är meningen att dom skall skydda kameran =(
Citera
2008-09-22, 21:11
Medlem
piawws avatar
Tänkte köpa en Sony A300, men innan jag gör det vill jag kolla av - är det någon ny Alpha-modell för "medelsegmentet" inplanerad och i så fall när? Tänkte mest ifall det kommer en uppdaterad version för några hundringar mer
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in