2008-07-26, 03:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosn
Okej. Definiera våld.

Eftersom det var du som talade om att alla segrar vinns med våld, så får du definiera begreppet. Jag har gett ett exempel på vad jag anser inte vara våld.
2008-07-26, 04:14
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Okej. Definiera våld.

Du får gärna definiera det, utan att klippa och klistra från wikipedia.
2008-07-27, 01:10
Medlem
Sichtis avatar
Vart är mina inlägg någonstans då!
2008-07-27, 10:51
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Vart är mina inlägg någonstans då!

Mina är visst också bortklippta...
2008-07-27, 12:01
Medlem
gosns avatar
Wikipedia anser våld vara mekanisk kraft mot person eller ting, de nämner också psykiskt våld. Jag använde mig av det i en något bredare betydelse när jag menade att en strejk är våld, i form av ekonomisk skadegörelse. För övrigt så är de effektivaste strejkerna givetvis de som understöds av ett just mekaniskt våld mot person eller ting.
2008-07-27, 13:11
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Wikipedia anser våld vara mekanisk kraft mot person eller ting, de nämner också psykiskt våld. Jag använde mig av det i en något bredare betydelse när jag menade att en strejk är våld, i form av ekonomisk skadegörelse. För övrigt så är de effektivaste strejkerna givetvis de som understöds av ett just mekaniskt våld mot person eller ting.

Wikipeadia är en jävla flummkälla!
2008-07-27, 15:26
Medlem
gosns avatar
Ja verkligen, därför anger jag det inte heller som källa, utan förklarar vad jag själv menade. Tog med vad som stod om ämnet på wiki enbart för att ovanstående skribent nämnde sidan.
2008-07-27, 16:25
Medlem
5starGs avatar
kanske lite OT men angående RF och andra "revolutionära grupper"... varför vill dom ha revolution när dom bor i sverige? i fattiga länder vill dom göra revolution så att de ska få det som vi har det här
2008-07-27, 18:22
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
kanske lite OT men angående RF och andra "revolutionära grupper"... varför vill dom ha revolution när dom bor i sverige? i fattiga länder vill dom göra revolution så att de ska få det som vi har det här

Finns det inga problem så skapar man dom, precis vad feminister och andra idioter försöker syssla med och förnekar fast dom är medvetna att negrer aldrig har kunnat få ett fungerande demokratiskt system när de inte ens kan få en stadsdel att fungera. Att sedan västvärlden lever på dessa själar vilket skapar den nödvändiga kontrasten mellan fattigdom och rikedom förstår alla människor som uppnått 30år.

Ondskan är politik. Det står till och med svart och vitt i Bibeln att ondskan får tid att härja på jorden i 4års skeden. Man måste vara i grund och botten vara ond om man ska dras till politik i hopp om att förändra något man innnerst inne som människa inte vet att det går att förändra förutom att påverka med hjälp av makt, pengar och hot. Då först och främst i egoisitika personliga intressen.

Jorden skulle ha varit "räddad" för länge sedan annars och negrer ska vara tacksamma för det SL gör med dom. Ger dom arbeten många svenskar är i större behov av!
2008-07-27, 19:06
Medlem
Herr Bökbergs avatar
NSF Linköping har har väll haft det där torgmötet nu? var revfront där eller inte? för att återknyta till topic en aning
2008-07-27, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
NSF Linköping har har väll haft det där torgmötet nu? var revfront där eller inte? för att återknyta till topic en aning

AFA hade inget att komma med i Lördags. NSF motade med enkelhet bort alla försök från våldskommunisternas sida.
2008-07-27, 21:43
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
AFA hade inget att komma med i Lördags. NSF motade med enkelhet bort alla försök från våldskommunisternas sida.

Link plz

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in