2013-03-07, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Bra du har vi fastställt följande:

RF är direkt ansvariga för höjda hyror.
RF är rasister, uppenbart liksom.
"Vänstermänniskor" kan inte ekonomi.

Något du vill tillägga?

Detta är förövrigt min favorit tråd, någonsin. Tycker dock den passar bättre i humor forumet.
Är det det du tycker dig få ut av mina inlägg så är du nog för galen för tom vänsterextremisterna.

När ni inte kan svara, när ni inte klarar debatten - skriv då inget alls och framställer inte som ännu större idioter. Ett litet tips från samhället.
2013-03-07, 19:46
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Så du tror att ägarna tar pengar i egen ficka innan de höjer avgifterna för sina kunder till största del är helt vanliga arbetar?

Okej att vänstermänniskor inte kan ekonomi men detta är ju ren parodi på politik.

Men snälla människa, förklara för mig exakt och noggrant hur några krossade fönster år 2001 har lett till höjda avgifter för kunderna.
Inte för att det är alls relevant, men för skoj skull.
2013-03-07, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Men snälla människa, förklara för mig exakt och noggrant hur några krossade fönster år 2001 har lett till höjda avgifter för kunderna.
Inte för att det är alls relevant, men för skoj skull.

Som AFA:s Tobias Hubinette har förklarat i SVT varför denna skadegörelse mot just banker utförs; "Man kommunicerar med banker på det enda sätt de förstår, pengar". Alltså tanken är att skadegörelsen skall skada bankerna ekonomiskt. Men OM skadegörelsen verkligen skulle ha det inflytande, vad händer då? Tar ägarna ut mindre vinst för att täcka kostnaderna eller är det bankens kunder som får betala kostnaderna?

Och tänk innan du svarar, jag orkar inte förklara era egna argument för er själva igen.
2013-03-07, 19:54
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Som AFA:s Tobias Hubinette har förklarat i SVT varför denna skadegörelse mot just banker utförs; "Man kommunicerar med banker på det enda sätt de förstår, pengar". Alltså tanken är att skadegörelsen skall skada bankerna ekonomiskt. Men OM skadegörelsen verkligen skulle ha det inflytande, vad händer då? Tar ägarna ut mindre vinst för att täcka kostnaderna eller är det bankens kunder som får betala kostnaderna?

Och tänk innan du svarar, jag orkar inte förklara era egna argument för er själva igen.

Jag tvivlar starkt på att "AFA:s Tobias" på något sätt är en representant för RF, men även om så vore fallet.
Om en bank får smiskade fönsterrutor och det blir sån astronomisk kostnad av någon anledning (en fönsterruta i relation till bankernas omsättning går knappast att mäta på någon skala), så säger vi att banken väljer att höja räntorna ex. Vad gör kunderna då? Byter bank förhoppningsvis.
Sen tycker jag att "AFA:s Tobias" verkar muppig. Vem fan tror på allvar att man kan göra reell skada på en bank genom att krossa dess rutor? Det är befängt.
2013-03-07, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Jag tvivlar starkt på att "AFA:s Tobias" på något sätt är en representant för RF, men även om så vore fallet.
Om en bank får smiskade fönsterrutor och det blir sån astronomisk kostnad av någon anledning (en fönsterruta i relation till bankernas omsättning går knappast att mäta på någon skala), så säger vi att banken väljer att höja räntorna ex. Vad gör kunderna då? Byter bank förhoppningsvis.
Sen tycker jag att "AFA:s Tobias" verkar muppig. Vem fan tror på allvar att man kan göra reell skada på en bank genom att krossa dess rutor? Det är befängt.

Men då är du inne på ett resonemang om att RF:s "ekonomiska analys" (hehehe, roligt) skulle skilja sig från AFA:S. Vad har du för belägg för det påståendet? De verkar ju tillsammans men jag har aldrig sett en enda fråga där RF har en annan politisk uppfattning än AFA.

Om du påstår att det är fel så är det väl det, men då får du komma med seriös källa på det.

Och om du tycker att AFA och Expo:s grundare är "befängda" så är du nog i minoritet inom träskvänstern.

Att sedan AFA:s och Expo:s ekonomiska "analys" är något vi vanliga människor skrattar gott åt får du lämna utanför denna tråd, den handlar om RF.
2013-03-07, 20:09
Medlem
slipZens avatar
Med "trevligochmysig"s infantila argument så blir alla vänsterpersoner "arbetarklasshatare" så fort de på något sätt belastar ekonomin. Varje bit skräp som inte hamnar i en papperskorg och istället behöver städas upp av kommunen, varje facklig blockad eller politisk demonstration som drar till sig polis osv blir ju ökade utgifter för det offentliga osv.

Ska man böja sig får en sådan "logik" så bakbinder man hela vänsterrörelsen och slår indirekt mot arbetarklassen på ett mycket mycket värre sätt. Vinsten av att kräva kollektivavtal på ett företag är större än förlusten av att det företaget, pga kapitalistisk logik, tar ut de ökade kostnaderna på kunderna. Vinsten av att trycka tillbaka nazister och slippa att bli misshandlad eller mördad pga sitt vänsterengagemang (och således kan arbeta för exempelvis kollektivavtal) är större än nån omätbar ökning av försäkringspremier osv osv.

Citat:
Men då är du inne på ett resonemang om att RF:s "ekonomiska analys" (hehehe, roligt) skulle skilja sig från AFA:S. Vad har du för belägg för det påståendet? De verkar ju tillsammans men jag har aldrig sett en enda fråga där RF har en annan politisk uppfattning.

Skärpning nu. Det går inte att ha en seriös diskussion om en viss organisation om ni högermuppar konsekvent vägrar särskilja på de olika organisationerna. Fatta hur vi rödingar hade blivit "spöade" om vi ständigt buntade ihop SD, ND och SMR. Er "alla till vänster om S är vänsterextrema, sysslar med exakt samma saker och har exakt samma åsikter"-inställning är lika tröttsam som den är korkad.
Senast redigerad av slipZen 2013-03-07 kl. 20:12.
2013-03-07, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Med "trevligochmysig"s infantila argument så blir alla vänsterpersoner "arbetarklasshatare" så fort de på något sätt belastar ekonomin. Varje bit skräp som inte hamnar i en papperskorg och istället behöver städas upp av kommunen, varje facklig blockad eller politisk demonstration som drar till sig polis osv blir ju ökade utgifter för det offentliga osv.

Om det var medvetet att slänga skräp för att förstöra ekonomiskt för någon så vore det lite illa. Du kan dock inte beskylla mig att våldsvänsterns ekonomiska analyser är på Kalle Anka-nivå.
2013-03-07, 20:14
Medlem
infogivers avatar
Nordea gjorde vinst på ca 9 miljarder kronor fjärde kvartalet 2012. Jag tror bankerna klarar sig helt okej fast RF krossar rutor, förutsatt att du inte har fönsterrutor i något enormt värdefullt material, då blir det knas.

Hela diskussionen är dock befäng, hoppas RF krossar fler rutor och slår sönder fler dörrar, bara för att du ska få grina. Har man tur så kanske bankerna går i konkurs på köpet också.
Senast redigerad av infogiver 2013-03-07 kl. 20:19.
2013-03-07, 20:16
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Om det var medvetet att slänga skräp för att förstöra ekonomiskt för någon så vore det lite illa. Du kan dock inte beskylla mig att våldsvänsterns ekonomiska analyser är på Kalle Anka-nivå.

Vilka av oss som skriver här är med i våldsvänstern? Kan du inte name-droppa lite?

Vad för våld har vi stått för?
Vad är vi dömda för tex?
2013-03-07, 20:19
Bannlyst
Citat:
Nordea gjorde vinst på ca 9 miljarder kronor fjärde kvartalet 2012. Jag tror bankerna klarar sig helt okej fast RF krossar rutor, förutsatt att du inte har fönsterrutor i något enormt värdefullt material, då blir det knas.

Hela diskussionen är dock befängd, hoppas RF krossar fler rutor och slår sönder fler dörrar, bara för att du ska få grina. Har man tur så kanske bankerna går i konkurs på köpet också.

Jo, RF kan inte ekonomi, det var en av poängerna smartskalle. Sedan att du lyckats komma fram till det typ ett dygn efter alla andra är ju inte vårt fel.

Packet tror att banker får stora förluster via deras skadegörelse, men att detta inte skulle drabba de "arbetare" packet (som själva inte har arbete) fantiserar om.

Men är vi överens då? Våldsvänstern kan lika mycket om ekonomi som min bokhylla!
2013-03-07, 20:19
Bannlyst
Citat:
Vilka av oss som skriver här är med i våldsvänstern? Kan du inte name-droppa lite?

Vad för våld har vi stått för?
Vad är vi dömda för tex?

Det är du som i varje tråd som träskvänstern vill in och försvara träskvänstern. Varför bryr du dig?
2013-03-07, 20:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Jo, RF kan inte ekonomi, det var en av poängerna smartskalle. Sedan att du lyckats komma fram till det typ ett dygn efter alla andra är ju inte vårt fel.

Packet tror att banker får stora förluster via deras skadegörelse, men att detta inte skulle drabba de "arbetare" packet (som själva inte har arbete) fantiserar om.

Men är vi överens då? Våldsvänstern kan lika mycket om ekonomi som min bokhylla!

Jaha, du fick svar från RF här i tråden? Det måste jag ha missat, kan du inte ta och länka till inlägget?

Är det annars så att du bara gör egna antaganden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in