2008-08-04, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du menar att mordet inte skulle varit politiskt motiverat..?

Det var det förmodligen, men det kunde vare sig rätten eller polisen fastslå att så var fallet. Trodde jag du kände till om du nu läst minsta lilla om mordet.
2008-08-04, 16:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
- Anders Carlqvist och fröken Drugge är också dömda för omfattande kriminalitet mot poliser bla.

Okej. Det kanske var polisen som sprängde deras bil.

Citat:
- Du gissar (önskar snarare tror jag ) att detta skulle vara ett nazistdåd, den gissningen är - då du inte har insikt i fallet alls - inte speciellt mycket värd.

Och du gissar att det berodde på ett kriminellt förflutet, där bland annat "omfattande kriminalitet mot poliser" enligt dig ska ingå, samt enligt Metapedia även skadegörelse. Jag menar att det är mer troligt att dådet mot dem var politiskt kopplat. Vi kommer båda med spekulationer, och det är upp till andra att bedöma vad de finner troligast.
2008-08-04, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Polisspåret

Vaför skiver du när du vet att du bara gör bort dig? Det är för att förstöra denna debatt också va?
2008-08-04, 16:16
Bannlyst
Citat:
Okej. Det kanske var polisen som sprängde deras bil.

Och du gissar att det berodde på ett kriminellt förflutet, där bland annat "omfattande kriminalitet mot poliser" enligt dig ska ingå, samt enligt Metapedia även skadegörelse. Jag menar att det är mer troligt att dådet mot dem var politiskt kopplat. Vi kommer båda med spekulationer, och det är upp till andra att bedöma vad de finner troligast.

- Det är ju din gissning, jag är nog snarare inne på polisens teorier om att det var en kriminell uppgörelse.
2008-08-04, 16:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det var det förmodligen, men det kunde vare sig rätten eller polisen fastslå att så var fallet. Trodde jag du kände till om du nu läst minsta lilla om mordet.

Jag har inte läst domen eller tagit del av förundersökningen, men för mig är det helt uppenbart att det var politiskt motiverat. Sedan vad man kommit fram till rent rättsligt anser jag vara av underordnad betydelse.

(För övrigt är en anledning till att jag ofta svarar på dina seriöst ställda frågor här på forumet att du brukar ha en god ton. Detta är inte vad du visar prov på nu direkt. Skärp till dig.)
2008-08-04, 16:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
- Det är ju din gissning, jag är nog snarare inne på polisens teorier om att det var en kriminell uppgörelse.

Kan man läsa någonstans om dessa teorier? Jag anser mig ha följt med hyfsat i detta brott, och har inte hört talas om att polisen ska arbeta utifrån något sådant spår. Från fascistiskt håll brukar det ju dock ofta påpekas att ingen dömts för attentatet och att omständigheterna är oklara...
2008-08-04, 16:19
Bannlyst
Citat:
Att vara fackligt engagerad är i sig inte att vara antidemokrat, men att vara det i ett antidemokratiskt förbund som SAC ger ju givetvis att man då är antidemokrat.

Nu är du inne på fel planhalva, är SAC som fackförbund antidemokratiskt? Ett fackförbund är väl alltid demokratiskt? Eller menar du att SACs agenda skulle vara antidemokratiskt? Jadu, en värld där alla lever jämlikt, det låter sjukt antidemokratiskt. Jävla terrorister. Lyft på nattmössan, pojk.
2008-08-04, 16:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Vaför skiver du när du vet att du bara gör bort dig? Det är för att förstöra denna debatt också va?

Folk frågar dig vilka de genom sin "kriminalitet" kan ha retat upp förutom fascister. Du svarar "poliser"
Bannlyst
Citat:
Jag har inte läst domen eller tagit del av förundersökningen, men för mig är det helt uppenbart att det var politiskt motiverat. Sedan vad man kommit fram till rent rättsligt anser jag vara av underordnad betydelse.

(För övrigt är en anledning till att jag ofta svarar på dina seriöst ställda frågor här på forumet att du brukar ha en god ton. Detta är inte vad du visar prov på nu direkt. Skärp till dig.)

Nu är ju knappast rättssäkerheten i ett civiliserat samhälle av "underordnad betydelse". I kommunistiska länder kanske, inte i demokratier emellertid.
Bannlyst
Citat:
Det har med kriminalitet att göra och både Carlqvist och Drugge är ju kriminella - det är logik.

Fast nu är ju världen inte så svart och vit som du vill att den ska vara. Visst, man kan begå en kriminell handling, men nu använde du polisgrejen för att påvisa att man minsann pysslar med annat lagbrytande än politisk motiverande, och det blev fetingfail.
2008-08-04, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Folk frågar dig vilka de genom sin "kriminalitet" kan ha retat upp förutom fascister. Du svarar "poliser"

Det var ett exempel på parets betydande kriminalitet, precis som jag också skrev (vilket du sett om du orkade läsa istället för att bara tramsa dig).
2008-08-04, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shir
Fast nu är ju världen inte så svart och vit som du vill att den ska vara. Visst, man kan begå en kriminell handling, men nu använde du polisgrejen för att påvisa att man minsann pysslar med annat lagbrytande än politisk motiverande, och det blev fetingfail.

Det var bara ett exempel, precis som jag också skrev.

Sluta trolla nu, inte kommer inte längre med detta misslyckade försök.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in