2008-08-04, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Söderberg blev knappast mördad för att han inte maskerade sig va?

Det beror väl på hur man tolkar det. Han gick ut helt öppet och bekämpade fascister och blev mördad därför. You do the math.
2008-08-04, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shir
Det beror väl på hur man tolkar det. Han gick ut helt öppet och bekämpade fascister och blev mördad därför. You do the math.

Det skanas det också bevis för, den teorin kunde ju rätten kastslå att den inte kunde stärkas.

Och nej, motivet var knappast att han inte maskerade sig tillräkligt i sitt antidemokratiska arbete.
2008-08-04, 16:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag har inte hans brottsregister i skallen, men du kan ju hans riktiga namn nu så det är ju bara att leta.

Om du ger han stämpeln "mångårig kriminell" så tycker jag du bör ha lite mer på fötterna än så. På Metapedia anges att han sambo åkt dit för att ha sprayat vid Slussen, men om Peter Karlsson står det inte något om vad för typ av brott han ägnat sig åt.

Citat:
Sedan ger ju dina gissningar, gjorda helt utan grund, inte debatten speciellt mycket va?

Vilka gissningar är det du menar?

Citat:
Jag gissar att Leksand går upp i Elitserien nästa säsong....

Bättre kan du.
2008-08-04, 16:06
Bannlyst
Citat:
Det skanas det också bevis för, den teorin kunde ju rätten kastslå att den inte kunde stärkas.

Och nej, motivet var knappast att han inte maskerade sig tillräkligt i sitt antidemokratiska arbete.

Antidemkratiskt att vara medlem i ett fackförbund? Ajaj, gör om - gött rätt. Nu börjar trollandet hålla ovanligt låg kvalité Boy! Kom igen nu, jag håller ju för fan tummarna för dig!
2008-08-04, 16:08
Medlem
Hail_Satans avatar
Jag och några bestämde oss en kväll för en del år sedan att köra iväg en del nazister från området. Nån privat fest hade tydligen en del nazister som var ute och fylleheilade. Vi tänkte inte på det som "aktivism" eller nåt, mer att det var ett gäng nassar som heilar i vårat område så vi kör ut dom. Någon måste då ha känt igen mig för senare under kvällen blir min lillesyrra nersparkad av ett gäng skinheads som sparkar käken ur led på henne. Hon kunde inte alls förstå vad som hade hänt.

Maskeringen har sina positiva sidor.
2008-08-04, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om du ger han stämpeln "mångårig kriminell" så tycker jag du bör ha lite mer på fötterna än så. På Metapedia anges att han sambo åkt dit för att ha sprayat vid Slussen, men om Peter Karlsson står det inte något om vad för typ av brott han ägnat sig åt.

Vilka gissningar är det du menar?

Bättre kan du.

- Anders Carlqvist och fröken Drugge är också dömda för omfattande kriminalitet mot poliser bla.

- Du gissar (önskar snarare tror jag ) att detta skulle vara ett nazistdåd, den gissningen är - då du inte har insikt i fallet alls - inte speciellt mycket värd.

- Ok, jag tippar att AIK missar Elitseriespel också.
2008-08-04, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Jag och några bestämde oss en kväll för en del år sedan att köra iväg en del nazister från området. Nån privat fest hade tydligen en del nazister som var ute och fylleheilade. Vi tänkte inte på det som "aktivism" eller nåt, mer att det var ett gäng nassar som heilar i vårat område så vi kör ut dom. Någon måste då ha känt igen mig för senare under kvällen blir min lillesyrra nersparkad av ett gäng skinheads som sparkar käken ur led på henne. Hon kunde inte alls förstå vad som hade hänt.

Maskeringen har sina positiva sidor.

Ja, speciellt om man inte vågar stå för sina åsikter.
2008-08-04, 16:11
Bannlyst
Citat:
Antidemkratiskt att vara medlem i ett fackförbund? Ajaj, gör om - gött rätt. Nu börjar trollandet hålla ovanligt låg kvalité Boy! Kom igen nu, jag håller ju för fan tummarna för dig!

Att vara fackligt engagerad är i sig inte att vara antidemokrat, men att vara det i ett antidemokratiskt förbund som SAC ger ju givetvis att man då är antidemokrat.
2008-08-04, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:

Du menar att mordet inte skulle varit politiskt motiverat..?
2008-08-04, 16:12
Bannlyst
Citat:
- Anders Carlqvist och fröken Drugge är också dömda för omfattande kriminalitet mot poliser bla.

- Du gissar (önskar snarare tror jag ) att detta skulle vara ett nazistdåd, den gissningen är - då du inte har insikt i fallet alls - inte speciellt mycket värd.

Så du tror inte domarna mot snutarna inte har med någon politisk tillställning/eller politiskt motivering att göra? Du blev tappad i golvet som liten, va? Logik är inte din grej, eller?
2008-08-04, 16:14
Bannlyst
Citat:
Så du tror inte domarna mot snutarna inte har med någon politisk tillställning/eller politiskt motivering att göra? Du blev tappad i golvet som liten, va? Logik är inte din grej, eller?

Det har med kriminalitet att göra och både Carlqvist och Drugge är ju kriminella - det är logik.
2008-08-04, 16:14
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Polisspåret

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in