2003-09-06, 00:14
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Individ_Paddel
men varför ska vi killar finna oss i att bli spöade när vi etiskt sett inte får spöa tillbaka?

Nä, finns inget som säger att killar måste finnas sig i det. Bara att göra slut med tjejen i så fall.
Skulle jag gjort om jag fick däng.
Våld hör inte hemma i ett förhållande, varken från killens eller tjejens sida.
Citera
2003-09-06, 00:17
Moderator
rancors avatar
Tror jag fick 2 örfilar under mitt 5-åriga förhållande med mitt X, jag gick bärsärk på gardroben istället.. Hon slutade att ge mig örfil, muttrade nått om att jag blev läskig om man slog på mig.. *host*

Skulle aldrig få för mig att höja handen mot en annan människa, verken kille eller tjej. Slås inte, har aldrig behövt för den delen heller.. Bättre att avreagera sig på döda ting..
Citera
2003-09-06, 00:21
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,356316,00.html
Citera
2003-09-06, 00:32
Medlem
Ralfons avatar
Jag tror nog att det är vanligare att mannen är den om misshandlar, men visst är det omvända säkert vanligre än många tror=)
Citera
2003-09-06, 01:07
Medlem
Jag har slagit ytterst få killar faktiskt, men det har hänt att jag delat ut dels några fullträffare och sedan några avväpnade av det mer löjliga slaget som kanske kallas 'försök'.

Likewise; misshandel/ofredande liksom.

Har lappat till en av brorsans polare både en och två (kanske tre?) gånger, men han var en riktig looser..

Generellt sett är jag alldeles för snäll. Har blivit uppmanad att fostra mina karlsslokar till 'lydnad' lite bättre.. Är dock inte säker på att jag köper det konceptet.. heeh

-Laura

Edit: dubbelord
Citera
2003-09-06, 01:22
Medlem
StigAllans avatar
Mitt ex gav mig en höger en gång, därefter så fick hon en hurring var gång hon försökte träffa mig.
Det upphörde ganska snart.

I hennes tidigare förhållanden så fick hon tydligen avreagera sig fritt, men det behövdes bara en kort inlärningsperiod så var det inget våld på tapeten.
Citera
2003-09-06, 01:33
Medlem
Individ_Paddels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura

Har lappat till en av brorsans brorsans polare både en och två (kanske tre?) gånger, men han var en riktig looser..

Just det där var det jag menade... Tänk dig att jag sa "Jag spöade syrrans polare Emma både en och två (kanske tre?) gånger, men hon var en riktig looser"?
Är "en riktig looser" orsak nog att slå någon? Oj oj, vad många kvinnor jag skulle slagit till om jag hade samma attityd...
Citera
2003-09-06, 01:42
Medlem
Ominouss avatar
Fram med basebollträt, sätt på sport kanalen, fram med pannkakorna. Svårare än så behöver det inte bli.
Vafan äre för jävla kärring snack om att karln får örfilar!? Tsss, visa vem fan som bestämmer i stugan!
Citera
2003-09-06, 01:58
Medlem
Citat:
Just det där var det jag menade... Tänk dig att jag sa "Jag spöade syrrans polare Emma både en och två (kanske tre?) gånger, men hon var en riktig looser"?
Är "en riktig looser" orsak nog att slå någon? Oj oj, vad många kvinnor jag skulle slagit till om jag hade samma attityd...

Nej, det hör inte dit. Se vad jag säger ovan om att lappa till folk - det är misshandel/ofredande oavsett och ingenting som jag faktiskt stöder. Motsägelsefullt ja, så låter det - men hade ni vetat historien bakom hade ni bara garvat tror jag.

-Laura
Citera
2003-09-06, 02:07
Medlem
Individ_Paddels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Motsägelsefullt ja, så låter det - men hade ni vetat historien bakom hade ni bara garvat tror jag.

Säkert, med den anledningen av att du är tjej och "får" slå killar...

Självklart går det en klar gräns mellan misshandel och örfil, men killar "får" fortfarande inte slå tillbaka.

Vart jag vill komma är väl att tjejer borde låta bli att örfila hit och dit, även om de som Laura kan skryta med det på ett positivt sätt efteråt.
Det gör ju ont!
:mad:
Citera
2003-09-06, 02:31
Medlem
Citat:
Säkert, med den anledningen av att du är tjej och "får" slå killar...

Självklart går det en klar gräns mellan misshandel och örfil, men killar "får" fortfarande inte slå tillbaka.

Vart jag vill komma är väl att tjejer borde låta bli att örfila hit och dit, även om de som Laura kan skryta med det på ett positivt sätt efteråt.
Det gör ju ont!
:mad:

Öh, Jag anser ju inte att man "får" slå någon. Läs mina inlägg igen.
Örfil = misshandel/ofredande oavsett vem det är som utdelar den.

Tillägg: Sedan är det faktiskt så att blir man angripen så har man rätt till självförsvar, även som kille som blir angripen av en kvinna - nödvärn. Sedan får man inte ta till mer våld än vad nöden kräver.

Och nej, jag skryter inte över att jag lappat till någon eftersom jag ju faktiskt inte tycker att det är rätt att göra det.

-Laura
Citera
2003-09-06, 06:42
Bannlyst
Jag kan bara tala för mig själv, men om någon kvinna skulle slå på mig så skulle jag lappa till henne så att hon satt som ett frimärke i väggen.

Jag har aldrig höjt handen åt vare sig tanten eller mina ex, men börjar flickan själv med att ge mig en hurring så anser jag att det är fritt fram att visa henne hur fel detta beteende är. Det visar man bäst genom att ge henne en ordentlig minnesbeta så att hon tänker sig för nästa gång.

Om nu någon skulle få för sig att kalla mig kvinnomisshandlare på grund av att jag inte är strykpojke åt töserna så varsågod. Tar man inte stryk av killar så ska man inte vika ner sig för att angriparen är en kvinna.

Den vore ungefär som att USA skulle ladda sina vapen med blanka skott i Irak med anledning av att irakierna var så oerhört underlägsna jänkarna.

För övrigt är jag inte öppen för diskussion i detta ämne eftersom jag är medveten om att jag har rätt.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in