2003-08-07, 03:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denoir
känner igen fenomenet, när jag försöker springa i en dröm är det precis som om man springer under vattnet...skitjobbigt..ibland rör man inte ens på sig.

Jag har drömmar där jag försöker gå men mina ben är typ förlamade eller sega som fan och jag går skitkonstigt.
Citera
2003-08-07, 06:10
Medlem
Gerras avatar
Re: Slagsmål i drömmarna

Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Jag har flera gånger i drömmarna hamnat i slagsmål eller bara slagits, men alltid så känns det som att jag inte riktigt kan.
Jag menar, det är inte det att jag inte kan slåss utan det känns som att när jag slår så blir slagen inte hårda eller snabba utan det känns nästan som att man slåss under vatten. Svårt att förklara.nu när jag tänker efter Har jag aldrig slagit någon blödig i drömmarna... Hur mycket jag än matat...

Är det bara för mig det händer? Är ni andra coola när ni slåss i drömmarna?
Det är skitirriterande. Jag får inte ut samma utlopp av slagen som om jag skulle smällt till nån på riktigt.
Kanske beror på adrenalinet, "utsöndras" det då man sover?

Jag är inte bara barnsligt förtjust i att dela ut välförtjänt pisk – Jag är förbannat duktig på det också. Aldrig när jag drömmer dock, då har jag inte fått till det alls. Ingen fjutt i slagen liksom.
Citera
2003-08-07, 06:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Drömde att jag nitade en kille en gång... .sen vaknade jag av att min flickvän storlipade... Hehehe... helt vettskrämd.

tror jag lyckats kasta 2st hårda knytnävar i ansiktet på henne när hon sov.

Lite ot. sorry.
Citera
2003-08-07, 08:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chriz___
Drömde att jag nitade en kille en gång... .sen vaknade jag av att min flickvän storlipade... Hehehe... helt vettskrämd.

tror jag lyckats kasta 2st hårda knytnävar i ansiktet på henne när hon sov.

Lite ot. sorry.

Haha, sjysst =)

Känner också igen mig i det där med att slåss i drömmar. Slagen verkar bromsas upp och gör minimal skada när de träffar. Lite konstigt, tycker jag. Fast i och för sig brukar det mesta i drömmar vara mer eller mindre segt. Ungefär som under vatten, som sagt.
Citera
2003-08-07, 10:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Har dragit näven i väggen ett antal ggr, + sparkat min flickvän på näsan när vi sov.
Citera
2003-08-07, 10:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Samma sak har hänt för mig flera gånger.
En gång blev jag så irriterad i drömmen att jag inte kunde slå ordentligt, så jag tog tag i killens huvud och dunkade den i asfalten flera gånger..
Då fick jag han blodig iallafall :P

Prova med det.. Borde funka..
Citera
2003-08-07, 11:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Japp. Precis likadant för mig. Ruskigt irriterande faktiskt. Man är så jävla sugen på att lappa till personen i drömmen, men det blir bara nåt halvfjärsigt slag som inte skadar det minsta...

En polare till mig drömde att han jagade en kines genom en fotbollsstadio. Till slut fick han tag i snubben och ströp honom. Han vaknade av att han höll på att strypa sin flickvän. 8O
Citera
2003-08-07, 11:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Har dragit näven i väggen ett antal ggr, + sparkat min flickvän på näsan när vi sov.

Kan se framför mig hur De Large lägger en snygg hopprundspark på sin flickväns näsa och vaknar upp förvånad. Gick du i sömnen vid tillfället? Då skulle det vara ännu roligare.

Flickvän: De Large, älskling, vart skall du någonstans.

De Large: Hayiaaaa!!!!!!!! *hopprundspark på näsan*
Citera
2003-08-07, 12:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Citat:
Ursprungligen postat av De Large

Kan se framför mig hur De Large lägger en snygg hopprundspark på sin flickväns näsa och vaknar upp förvånad. Gick du i sömnen vid tillfället? Då skulle det vara ännu roligare.

Flickvän: De Large, älskling, vart skall du någonstans.

De Large: Hayiaaaa!!!!!!!! *hopprundspark på näsan*

Hehe, nä, låg skavfötters o råkade sparka till. ops:
Citera
2003-08-07, 15:14
äldre konto (old)
Ej medlem
på tal om att göra illa sin flickvän i sömnen: för några år sedan så skulle jag börja käka en medicin som heter remeron*. Den allra första natten jag skulle käka remeron sov min dåvarande flickvän över. Jag tog av misstag en något för stor dos av medlet och snarare svimmade än somnade i sängen. Under natten drömde jag bara EN lång jävla dröm (så vitt jag vet) och det var en sån där dröm som man tror är verklighet och att allt i drömmen verkligen händer på riktigt. I den här drömmen då så blir jag jävlit lack på min flickvän mitt i natten och börjar slå henne, och jag kan inte sluta slå henne och till slut så är hon död, och då släpar jag ut henne i badrummet och börjar stycka henne, och det är blod överallt och jag är helt i upplösningstillstånd. Sen när jag väl vaknar efter denna maratondröm så tror jag ju att det jag drömde verkligen har hänt så jag fattar inte vem som ligger bredvid mig i sängen.
Men när jag väl fattade att det var en dröm så var det nästan som om min flickvän hade återvänt från de döda, jag var så jäkla glad att se henne levande "igen".
jag halverade för övrigt remerondosen efter den natten. 8O

* se denna länk: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?SpecID=110927
som sammanfattning kan man säga att remeron används mot depression och gör en jäääävlit trött de första veckorna.
Citera
2003-08-07, 20:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Humm, samma sak som många beskriver har hänt en bekant till mig. Dock så drömde han att han höll på att bli våldtagen av några homosexuella pojkar och så fick hans flickvän ta emot några smällar även hon.
Citera
2003-08-07, 20:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Känner oxå igen den drömmen. Kanske lika bra man inte lyckas nita nån så man inte blir inspärrad i ett mardrömsfängelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in