2006-08-27, 11:43
Medlem
Monikas avatar
Har aldrig behövt visa körkort när jag har provkört. Men du kan ju ta med någon du får övningsköra med för att komma runt problemet.
Fast varför vill du att han ska tro att du har körkort om du inte har det? Är du rädd att han ska försöka blåsa dig är det väl återigen bättre att ta med någon som kan lite om bilar.
Citera
2006-08-27, 11:45
Bannlyst
jag vill bara ha nycklar till bilen och ungefär 1 timme på mig att dra därifrån. jag vill alltså stjäla den.
Citera
2006-08-27, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
Har aldrig behövt visa körkort när jag har provkört. Men du kan ju ta med någon du får övningsköra med för att komma runt problemet.
Fast varför vill du att han ska tro att du har körkort om du inte har det? Är du rädd att han ska försöka blåsa dig är det väl återigen bättre att ta med någon som kan lite om bilar.

jag vill ju inte trassla till det för nån annan än mig själv. kanske om jag visar upp mitt pass??? och säger att jag lömt körkortet??
Citera
2006-08-27, 11:56
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
jag vill ju inte trassla till det för nån annan än mig själv. kanske om jag visar upp mitt pass??? och säger att jag lömt körkortet??

Det låter dock lite skumt att man går omkring med passet i fickan men glömt körkortet
Citera
2006-08-27, 12:01
Medlem
core_s avatar
Nu är ju jag inte så bevandrad i just stölder, men jag skulle definitivt inte gå runt och visa upp pass, körkort elelr dylikt för fordonsägaren innan jag stjäl den. Det tar väl bort lite av anonymiteten

Misstänker att det är därför kökortskopian är ett krav....
Citera
2006-08-27, 12:04
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
Inte så vanligt att någon släpper iväg sin bil till en okänd människa utan att kräva någon typ av säkerhet. Har fått lämna pass eller id-kort i sådana lägen.
Risken är ju överhängande att du åker fast om du legitimerar dig och snor bilen och dessutom kör utan körkort=mycket dålig idé.
Citera
2006-08-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Det låter dock lite skumt att man går omkring med passet i fickan men glömt körkortet

Tänkte precis samma sak. hehe
Är det Nibbler som är i farten igen. Ska han ha bilen till att råna en kiosk?
Citera
2006-08-27, 12:13
Bannlyst
det spelar ingen roll om dom vet min identitet. jag vill bara ha nyckeln till bilen! nu tänker jag gå ner till bilhandlaren och testa. återkommer med svar inom en timme ifall det misslyckas!
Citera
2006-08-27, 12:14
Medlem
Lättaste är troligen att skaffa ett falskt körkort eller annan id-handling!

Vilket tydligen är ganska lätt gjort!

/Roadrunner
Citera
2006-08-27, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Ung man försökte stjäla bil

Stockholm. En ung man försökte i söndags stjäla en bil. Mannen gick in i en bilaffär och begärde att få provköra en bil. När säljaren frågade om mannen hade körkort började han skrika och fäktas med armarna. "Jag ska råna en kiosk!" ska mannen ha skrikit, enligt förbipasserande. Mannen stal nycklarna till en moped och körde snabbt ifrån platsen, men krockade snart in i en busskur. Polisen var strax på plats och grep ynglingen.

Citera
2006-08-27, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler

hmm... så man kan kanske alltså bara ta nyckeln!!! =)

nåväl. nu ska jag gå upp och kolla igen!!!
Citera
2006-08-27, 12:56
Bannlyst
jag har varit på saab i min stad och fått provköra 2 bilar utan att att behöva visa nånting för dem. fick nycklarna och de bad mig vara tillbaka om sisådär 20 minuter. kändes som att de fick skylla sig själva om jag faktiskt hade snott bilarna

självklart är jag en laglig människa och kom tillbaka med bilarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in