2000-10-14, 10:18
Medlem
spanska körkort

Eh, den här diskussionen hade vi för flera månader sen, tror det räcker med det va? Om du söker dig bakåt på det här forumet eller på "organiserad brottslighet" och "debatt" under kriminologi så hittar du det säkert....

Låt mig tillägga att det är förfalskningar det rör sig om...
Citera
2001-06-18, 19:07
Medlem
Spanska körkort

Körkorts problem? Skaffa Spanskt körkort!!!

Hej, behöver du körkort. Men av ngn anledning varken kan eller vill betala 10 000 kr och uppåt eller mer för en körkorts utbildning utan någon som helst garanti att du klarar kortet. Eller behöva göra halktest, teoriprov och uppkörning.

Inga problem jag fixar dig ett spanskt körkort (illegalt visserligen men inte ens polisen kan se skillnaden på ett falskt och ett riktigt körkort).
Så du kan bara köra vidare efter poliskontrollen.

Det kostar 1795 kr och allt du behöver göra är att maila mig ditt foto och andra nödvändiga uppgifter. Sen mailar jag dig hur du skall betala och inom två veckor har du kortet.
Observera att det kan vara många som står i kö och därför kan mailet dröja något.
spanska_korkort@euroseek.com
Citera
2001-06-19, 14:20
Medlem
Spanska körkort

Denna man är en bedragare, en polare beställde för 3 månader sedan, snubben svarar inte ens på mailen när han frågar vart pengarna tog vägen, beställ inte!!
Citera
2001-07-03, 03:12
Medlem
körkort

Är du så jävla usel att du inte kan ta ett vanligt svenskt körkort? Jag vill inte att du ska köpa ett körkort, och sen köra ihjäl mina vänner.
Citera
2001-07-08, 10:11
Medlem
Körkort i Gibraltar?

Tjena,

Har från vissa håll hört att det går bra att ta körkort i Gibraltar och sedan byta ut det till ett svenskt. Finns det någon som har gjort det, eller vet något mer om det?

Är det svårt att ta körkort där, vilka tillstånd behöver man, vilka regler bör man följa o s v? Finns det information någonstans på internet eller annat ställe?

Tacksam för svar... /Kalle
Citera
2001-07-08, 11:54
Medlem
Körkort i Gibraltar?

klart det går bra att byta, de är ju med i EU.
Citera
2001-07-10, 09:51
Körkort i Gibraltar?

Klart man kan ta körkort i Gibraltar lika gärna som du kan göra det i Zimbabwe, vafan trodde du?

Inom EU får man ju byta körkort hursomhelst utan problem. Bara att lämna in mot ett svenskt. Men varför bry sig, ett gibraltarkörkort gäller ju lika bra det.

"Är det svårt att ta körkort där?" -Men tänk lite, om det vore det, varför skulle då så många åka ner dit för att ta det?

Du måste ha dock ha nåt som styrker att du varit bosatt där i minst 3 månader för att få ta körkort. Typ ett hyreskvitto på lägenhet eller nåt. Fast ett sånt kan du ju fixa mot betalning av nån mindre nogräknad jävel.

"Vilka regler bör man följa?" - Hahaha, om du vill följa reglerna, vafan ska du då ner till Gibraltar & göra överhuvudtaget?? Ta kortet här hemma istället. En person med normal IQ borde klara det utan alltför stora problem, och så får du lite bättre utbildning också. Så slipper man vara rädd för att man ska befinna sig i närheten när du bestämmer dig för att klanta till det fett ute i trafiken, menar jag.
Citera
2001-07-13, 00:42
Medlem
Körkort i Gibraltar?

Problemet är väl inte att det är svårt att ta körkort i Sverige utan att det inte är så kul att hosta upp 10.000!
Citera
2001-07-14, 11:09
Medlem
Körkort i Gibraltar?

har tidigare snackat med folk i Gibraltar och de säger att man måste ha vart bosatt där nere en längre tid för att få ta körkort där nere.
Klart lite pengar till någon kanske gör susen...
Citera
2001-07-14, 19:07
Medlem
Körkort i Gibraltar?

Abc, vad skrev jag i mitt första inlägg? Man måste ha varit bosatt där i minst 3 månader!

Visst, klart att pengar gör susen! Därför faller ju Q's resonemang, det blir lika dyrt där nere som här. Lägg till omkostnader som resa etc och det blir dyrare! Enda skillnaden är ju att det är fan så mycket enklare prov! Det enda du behöver göra är att köra runt på en parkeringsplats i 5 minuter. Gibraltar är alltså bara för losers som inte klarar av att ta här hemma, som t ex Kalle.
Citera
2001-07-21, 23:09
Medlem
Körkort i Gibraltar?

MIFFO! du får ju för fan en go semester på köpet det tackar man ju inte nej till!!
Citera
2001-08-01, 18:13
Medlem
Körkort i Gibraltar?

Haa!10.000 för ett körkort!jag betala 3700kr för ett år sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in