2011-09-20, 10:45
Medlem
Xalteds avatar
För det första, jag älskar Star Wars och alla filmer (förutom den första filmen i dem senaste 3 delarna med Darth Maul osv). Nu till frågan: Vilka är dem onda egentligen? Empire eller Republic? När Anakin slåss mot Obi-Wan i 3:e filmen står dem och tjaffsar först vilka dem är lojala mot. Vilka är vilka? LOL. Borde egentligen förstått detta, men nu blev jag förvirrad.
Citera
2011-09-20, 10:54
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalted
Nu till frågan: Vilka är dem onda egentligen? Empire eller Republic?

vara ond är något personligt/kulturellt....går inte riktigt säga vilka som är onda.

Men i den vanliga kulturen kan man väll säga empire är onda, (har de slavar? minns inte) och de har inte några större problem med totyr etc. men eftersom det är Bioware som har gjort spelet så kommer det finnas tillräckligt grayzones på båda sidorna.
Citera
2011-09-20, 11:03
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalted
För det första, jag älskar Star Wars och alla filmer (förutom den första filmen i dem senaste 3 delarna med Darth Maul osv). Nu till frågan: Vilka är dem onda egentligen? Empire eller Republic? När Anakin slåss mot Obi-Wan i 3:e filmen står dem och tjaffsar först vilka dem är lojala mot. Vilka är vilka? LOL. Borde egentligen förstått detta, men nu blev jag förvirrad.
Det beror givetvis på vilken syn man har på saker och ting, då kanske främst liv och samhällsbygge. Swtor utspelar sig 3600 år innan filmerna så varken Anakin eller Obi-Wan finns än på länge.

Republic är de goda och Empire de onda i spelet rent generellt. Republiken är mer av en demokrati och Imperiet en diktatur med hänsynslös diktator (kejsaren, vi vet inte namnet än). Men allt är inte heller svart-vitt. Det är fullt möjligt att spela en ond republic-anhängare eller god empire-anhängare om man vill. Dock kan man aldrig byta sida.

Geroge Lucas byggde hela imperiesidan på 30-40-talets Tyskland. Allt från de grå uniformerna till rymdstriderna (som bygger på WW2 dogfight-filmer) och en ondskefull diktator som lider av stor xenofobi bara skriker WW2 och Hitler.
Senast redigerad av Golachab 2011-09-20 kl. 11:06.
Citera
2011-09-20, 11:25
Medlem
Golachabs avatar
Såg just att "dressing room" och lite annat kommer med vid release! En feature som är självklar i dagens mmo's, framförallt för sådana som mig som tycker att utseendet på ens karaktär är viktigt. Och här bekräftas det att det gäller companions också!

Gruppledare får förmågan att märka mål så gruppmedlemmarna ser vad som ska anfallas. Mycket bra det också!

Citat:
Ursprungligen postat av Damion Schubert
That being said, some of the ideas that were planned for post-launch got raised in priority, based on feedback and metrics from our testing. Nothings set in stone until we hit launch day, obviously, but were aiming to get more into launch now. Of particular note, the dressing room made it in (alt-rightclick to preview an equipment pieces appearance on you or your companion). The ability for group leaders to mark targets with symbols his party members can see just went in. We also have a couple of minor features were putting in designed to make it easier for players to find and form groups features Im more willing to talk about once weve vetted them as improvements to the game in general.

http://darthhater.com/2011/09/20/schubert-confirms-dressing-rooms-for-swtor/
Senast redigerad av Golachab 2011-09-20 kl. 11:27.
Citera
2011-09-20, 12:08
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Såg just att "dressing room" och lite annat kommer med vid release! En feature som är självklar i dagens mmo's, framförallt för sådana som mig som tycker att utseendet på ens karaktär är viktigt. Och här bekräftas det att det gäller companions också!

Hoppades på att de skulle göra som typ DC online verkade väldigt bra tycker jag. Men detta är ju inte dåligt heller.
Senast redigerad av Spiderman-ninja 2011-09-20 kl. 12:12.
Citera
2011-09-20, 13:40
Medlem
Mange*s avatar
Citat:

Gruppledare får förmågan att märka mål så gruppmedlemmarna ser vad som ska anfallas. Mycket bra det också!

Härligt! Avsaknaden av ett dressing room var en av de saker som jag störde mig mest på. Hoppas att man också kan ha på sig ett visst plagg men visa ett annat som i lotro. (Eller att det i alla fall finns med på "wall of crazy")
Citera
2011-09-20, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mange*
Härligt! Avsaknaden av ett dressing room var en av de saker som jag störde mig mest på. Hoppas att man också kan ha på sig ett visst plagg men visa ett annat som i lotro. (Eller att det i alla fall finns med på "wall of crazy")

Tveksamt på den punkten. Men det är sagt att man ska kunna uppgradera "low lvl" gear, så att den kan bli nästintill likvärdig med gear du kan få på level 50. Just för att kunna ha de looksen man vill.
Citera
2011-09-20, 17:30
Medlem
Citat:

Det gjorde mig lite orolig dock.

Hur i hela helvete hade de tänkt innan att launcha spelet utan dessa features?

Det är typ bland de mest basic av saker tycker jag.

SWTOR måste launcha med minst samma nivå av ingame features som wow har idag.

Då menar jag saker som viewing room, markera mobs etc. Det är för dåligt om man inte gör det, systemen är ju i mång och mycket redan standardiserade.

Så det gjorde mig lite orolig att man ens tänkte tanken att launcha utan dessa förut.

Det drar ner lite på förväntningarna på stora reveals till launch. Tror det är rätt mycket what you see is what you get nu.
Citera
2011-09-20, 17:36
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tror det är rätt mycket what you see is what you get nu.

Det har det varit sedan E3/SDCC typ.

För övrigt så var nyhten om dressing room väldigt lättande, trots att jag var ganska säker innan på att de har tänkt ha med det vid launch.
Senast redigerad av sydh 2011-09-20 kl. 18:02.
Citera
2011-09-20, 17:47
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det gjorde mig lite orolig dock.

Hur i hela helvete hade de tänkt innan att launcha spelet utan dessa features?

Det är typ bland de mest basic av saker tycker jag.

SWTOR måste launcha med minst samma nivå av ingame features som wow har idag.

Då menar jag saker som viewing room, markera mobs etc. Det är för dåligt om man inte gör det, systemen är ju i mång och mycket redan standardiserade.

Så det gjorde mig lite orolig att man ens tänkte tanken att launcha utan dessa förut.

Det drar ner lite på förväntningarna på stora reveals till launch. Tror det är rätt mycket what you see is what you get nu.
Vet inte. Dressing room var mer eller mindre ett måste. Iaf för mig då jag vägrar se ut som en lodis från slummen i Coruscant bara för att jag lootat/köpt nya grejer som jag inte visste hur de såg ut innan... Target painting är inget jag varken saknar eller bryr mig nämnvärt om. Men det är ju en så simpel sak att addera att det vore dumt att inte ha med det vid release.

Det kan vara så att de har en hel rad med saker i spelet, men då de (vissa DEVs) inte vet vad som ska finnas med vid launch, eller vad de får prata om (hälften av svaren på frågor vid panelerna är ju att de kan inte prata om detta nu). Det verkar inte råda enighet vad som är klart till launch eller iaf vet inte de flesta utvecklare vad som ska komma med. Jag håller med dig att det ger ett osäkert intryck och förhoppningarna och förväntningarna på att de ska lyckas med spelet minskas.
Citera
2011-09-20, 18:37
Medlem
när fan är betan ute?
Citera
2011-09-20, 18:59
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
när fan är betan ute?

Haha ska de börjas med detta nu oxå