2011-10-23, 21:39
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alihassan
Tycker killen verkar generellt tappad. Visst man äger mobs med Cover, men om en bounty hunter flyger som en galen geting runt en är nog inte en sten det bästa alternativet. Han skriver även mycket konstigt ang companions, varför i helvete skulle dem tank eller heala tillräckligt för att ersätta någon ? Eller varför ska dem pvp åt dig ? Det är ingen bot utan en skön detalj och som många andra skriver, det känns aldrig som man questar helt ensamen. Nej hans review var nog inget att bilda en uppfattning av då han förmodligen är en Wow-fanboy som redan innan spelet släppts dömt det, eller så lider han av någon annan allvarligt sjukdom

Det brukar vara några beta-testare som dyker upp med helt efterblivna reviews lite då och då, tyvärr. Däremot var den här inte alls särskilt illa tycker jag, men det finns en hel del saker som han tar upp (som du säger) som känns gör så att det känns lite som om han inte har särskilt koll på vad spelet "går ut på".

Att göra en review på enbart en helgs testande är inte heller det mest givande kanske, men annars så tycker jag att det var en helt ok review.
Citera
2011-10-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Det brukar vara några beta-testare som dyker upp med helt efterblivna reviews lite då och då, tyvärr. Däremot var den här inte alls särskilt illa tycker jag, men det finns en hel del saker som han tar upp (som du säger) som känns gör så att det känns lite som om han inte har särskilt koll på vad spelet "går ut på".

Att göra en review på enbart en helgs testande är inte heller det mest givande kanske, men annars så tycker jag att det var en helt ok review.

Alla får ju tycka som dem vill men känns inte som att den var speciellt lyckad när han klagar på tex lagg, han sitter på en dator som förmodligen är 12 år gammal med tanke på att folk med dual core och 460n från medeltiden spelar laggfritt. Och efter att man kollat på hans gameplay så ser man ju anledningen till att han inte kommer utanför combat, man kan ju fan inte stå med ett fett vapen i melee range och försöka stealtha...
Citera
2011-10-23, 22:10
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alihassan
Alla får ju tycka som dem vill men känns inte som att den var speciellt lyckad när han klagar på tex lagg, han sitter på en dator som förmodligen är 12 år gammal med tanke på att folk med dual core och 460n från medeltiden spelar laggfritt. Och efter att man kollat på hans gameplay så ser man ju anledningen till att han inte kommer utanför combat, man kan ju fan inte stå med ett fett vapen i melee range och försöka stealtha...

Jag kanske uttryckte mig lite fel, jag menade att bortsett från de dåliga delarna så har han en del vettiga synpunkter. Men som sagt så är vissa saker helt efterblivna, som t.ex:

Citat:
Huttball is absolute garbage. I have no idea how so many people are praising it. It’s awful from almost every way you look at it. Let me explain: The map design is completely awful. The oh-so-annoying traps that were in early WoW arenas have a virtually ubiquitous presence in the Huttball arena. This design choice baffles me and almost everyone else I discussed this with.

Idiotic traps add no value to gameplay, they only frustrate and annoy. Getting CC’d on top of the exploding/acidic/etc platforms that are littered throughout the level is such a common occurrence (and takes so little skill – oh, did I mention everyone has about 30 billion CC abilities?), it just becomes the status quo (which is unfortunate).
Citera
2011-10-23, 22:47
Medlem
Killen som skrev recensionen har ju en väldigt genomgående erfarenhet av spel och då speciellt MMORPG. Han har säkerligen koll på vad han säger och han har ju faktiskt spelat spelet till skillnad från de flesta här.

Vissa här är har ju helt tappat kontakten med verkligheten och hypar sönder det här spelet och avfärdar all kritik med att testarna är pantade idioter som inte har någon koll alls.

Jag har förresten pre-ordrat spelet och är taggad själv, men jag har inga orealistiska förväntningar.
Citera
2011-10-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T4rtan
Killen som skrev recensionen har ju en väldigt genomgående erfarenhet av spel och då speciellt MMORPG. Han har säkerligen koll på vad han säger och han har ju faktiskt spelat spelet till skillnad från de flesta här.

Vissa här är har ju helt tappat kontakten med verkligheten och hypar sönder det här spelet och avfärdar all kritik med att testarna är pantade idioter som inte har någon koll alls.

Jag har förresten pre-ordrat spelet och är taggad själv, men jag har inga orealistiska förväntningar.

Du har en poäng! Vart själv lite överhypad inför spelet Warhammer Online.... Vet man ju hur det gick med det.

Nu vet man ju inte vem testaren är dock, kan vara en så kallad GW2 fanboy som det så käckt heter eller helt enkelt en erfaren spelare som helt ärligt säger sanningen om spelet!

Hur som helst, min fråga kvarstår till de som testat spelet, hur känns coversystemet?? Smidigt, skönt eller "clunky", tråkigt eller kanske lite värdelöst ur PvP synpunkt!? Etc......
Citera
2011-10-23, 23:17
Medlem
Pengw1ns avatar
Rörande coversystemet - testade aldrig PvP, så jag kan inte uttala mig. Det ska ju ha retoolats sedan market testet också, men PvE-aspekten var underhållande. Hörde dock att folk var rätt missnöjda med den i PvP då. Spelade Smuggler/Scoundrel/Sawbones och hade min ranged tank - "soloade" en del svårare content på detta sätt, så visst - en companion var inte lika vass som en annan spelare, men rätt spelad var det ju helt klart ett sätt att klara av saker jag inte kunde som ensam.
Citera
2011-10-23, 23:41
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miklosan
Du har en poäng! Vart själv lite överhypad inför spelet Warhammer Online.... Vet man ju hur det gick med det.

Nu vet man ju inte vem testaren är dock, kan vara en så kallad GW2 fanboy som det så käckt heter eller helt enkelt en erfaren spelare som helt ärligt säger sanningen om spelet!

Hur som helst, min fråga kvarstår till de som testat spelet, hur känns coversystemet?? Smidigt, skönt eller "clunky", tråkigt eller kanske lite värdelöst ur PvP synpunkt!? Etc......

Hej!
Jag har bara prövat på coversystemet i huttball som Imperial Agent(sniper). Det gällde där att använda portable cover och inte kasta sig bakom väggar som aldrig fungerade. Som IA var det rätt viktigt att sätta sig bakom cover då hälften av ens bra abilities inte gick att använda ur cover.

Inte helt felfritt men det har potential
Citera
2011-10-24, 00:11
Medlem
sydhs avatar
Citat:

Jo, han säger en hel del vettigt. Men som jag citerade:

Citat:
Huttball is absolute garbage. I have no idea how so many people are praising it. It’s awful from almost every way you look at it. Let me explain: The map design is completely awful. The oh-so-annoying traps that were in early WoW arenas have a virtually ubiquitous presence in the Huttball arena. This design choice baffles me and almost everyone else I discussed this with.

Idiotic traps add no value to gameplay, they only frustrate and annoy. Getting CC’d on top of the exploding/acidic/etc platforms that are littered throughout the level is such a common occurrence (and takes so little skill – oh, did I mention everyone has about 30 billion CC abilities?), it just becomes the status quo (which is unfortunate).

Han (och alla han diskuterat det med, lol) är den första jag hör klaga på gameplay i Huttball. Jag har aldrig tidigare hört (inte ens på TOR-forumet där det klagas på allt!) att någon klagar på själva gameplay i Huttball (det som nämns mest är att allt folk inte tycker att det passar in att Jedi/Sith ska hålla på med fånig sport osv.).

Sen att han säger att "Idiotic traps add no value to gameplay" är ju helt efterblivet. Det är ju till för att skapa mer strategi-moment vilket självklart gör allt mer intressant än en rush till mållinjen.

Jag kan ta emot kritik om spelet, jag har själv saker som jag kritiserar om spelet, men när folk säger såna idiotiska saker så är det självklart att jag "avfärdar kritiken".
Senast redigerad av sydh 2011-10-24 kl. 00:15.
Citera
2011-10-24, 00:18
Medlem
Draxans avatar
Citat:
Jo, han säger en hel del vettigt. Men som jag citerade:

Han (och alla han diskuterat det med, lol) är den första jag hör klaga på gameplay i Huttball. Jag har aldrig tidigare hört (inte ens på TOR-forumet där det klagas på allt!) att någon klagar på själva gameplay i Huttball (det som nämns mest är att allt folk inte tycker att det passar in att Jedi/Sith ska hålla på med fånig sport osv.).

Sen att han säger att "Idiotic traps add no value to gameplay" är ju helt efterblivet. Det är ju till för att skapa mer strategi-moment vilket självklart gör allt mer intressant än en rush till mållinjen.

Jag kan ta emot kritik om spelet, jag har själv saker som jag kritiserar om spelet, men när folk säger såna idiotiska saker så är det självklart att jag "avfärdar kritiken".

Recensionären är ju helt klart en WT som försöker på alla sätt o vis skälla ut spelet.
Sen en fråga till dig som vet mycke om spelet : Vad är de du stör dig mest om spelet just nu?
Citera
2011-10-24, 00:25
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draxan
Recensionären är ju helt klart en WT som försöker på alla sätt o vis skälla ut spelet.
Sen en fråga till dig som vet mycke om spelet : Vad är de du stör dig mest om spelet just nu?

Det som stör mig mest är att det inte finns environment interaction, dvs. att man inte kan sitta på stolar eller liknande. Men jag har för mig att jag läste i patch notes till en av de nyare buildsen att det lagts till, vilket är kanon om det stämmer!

En annan sak som jag stör mig på lite är att man inte kan simma. Men det är inget jag tycker att det borde prioritera, däremot så hoppas jag verkligen att de fixar detta så fort som möjligt eftersom att det hör till exploration delen av spelet.

Sen är det lite småsaker, som t.ex att Sith kan använda blå/gröna lightsabers och Jedi kan använda röda, samt att tech klassernas (BH, Trooper, IA, Smuggler) OOC heal borde ha små heal-droids som flyger runt under animationen, och lite annat...

Inget för allvarligt dock, jag är väldigt nöjd med resultatet av BioWare's hårda jobb.
Citera
2011-10-24, 00:43
Medlem
Citat:
Det som stör mig mest är att det inte finns environment interaction, dvs. att man inte kan sitta på stolar eller liknande. Men jag har för mig att jag läste i patch notes till en av de nyare buildsen att det lagts till, vilket är kanon om det stämmer!

En annan sak som jag stör mig på lite är att man inte kan simma. Men det är inget jag tycker att det borde prioritera, däremot så hoppas jag verkligen att de fixar detta så fort som möjligt eftersom att det hör till exploration delen av spelet.

Sen är det lite småsaker, som t.ex att Sith kan använda blå/gröna lightsabers och Jedi kan använda röda, samt att tech klassernas (BH, Trooper, IA, Smuggler) OOC heal borde ha små heal-droids som flyger runt under animationen, och lite annat...

Inget för allvarligt dock, jag är väldigt nöjd med resultatet av BioWare's hårda jobb.

Har du ens spelat spelet? Börjar bli rätt tröttsamt att se dig tjata sönder om hur fantastiskt bra SWTOR kommer bli och bara fösa undan all kritik.

En massa random moment i PvP förstör bara och bör inte finnas, alla som har spelat arena i WoW vet detta. Tornados i säsong ett är ett bra exempel på att man inte vill ha en massa random element i PvP.
Citera
2011-10-24, 01:01
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Har du ens spelat spelet? Börjar bli rätt tröttsamt att se dig tjata sönder om hur fantastiskt bra SWTOR kommer bli och bara fösa undan all kritik.

En massa random moment i PvP förstör bara och bör inte finnas, alla som har spelat arena i WoW vet detta. Tornados i säsong ett är ett bra exempel på att man inte vill ha en massa random element i PvP.

För det första så nej, jag har inte spelat spelet, men jag har sett tillräckligt för att veta vad det är jag gillar och inte gillar. Jag har väldigt många timmar spelade i WoW och detta MMO skiljer sig inte särskilt mycket från det på de flesta ställen. Det jag ser som är annorlunda är farten i stridssystemet, som är lite saktare än t.ex WoW, men det tycker jag bara är positivt eftersom att jag aldrig riktigt gillade vissa överdrivna burst-deaths i WoW. Jag tycker att man ska ha en redig chans att möta sin motståndare, och att sakta ner combat en liten bit hjälper med detta.

Om det är tröttsamt att se mig tjata om hur bra jag tror att spelet kommer att bli så är ju det ditt egna problem, du kan ju alltid ignorera mig. Jag säger vad jag tycker och svarar på den kritik som jag tycker är vettig att svara på. När någon kommer in och säger saker som att "story är bara ivägen och jag skippar allt för att spela spelet" så tycker jag definitivt att det är idiotiskt kritik.

För det andra, detta är varken Arena eller WoW. I WoW's arena så finns inga objektiv förutom att döda fiende-laget och det finns heller inga saker i arenan som "lever" som du kan använda till din fördel. (eller jo någon Arena har ju pelare som åker upp förresten..)
Huttball är en sport med väldigt mycket strategi, därför lägger de in dessa strategiska hinder som för övrigt inte är random. Det enda som kan klassas som random är luftplattan som skickar upp dig i luften, vilket är bra att det är random eftersom att det kan användas till flykt och skapar en risk för motståndarna att följa efter, då de kan hamna på helt fel ställe.

Så om du inte gillar det du ser och hellre föredrar WoW och dess Arena, så kan du ju ta i hand med den där Mr. D och stanna i Azeroth.
Senast redigerad av sydh 2011-10-24 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in