Citat:
Ursprungligen postat av T4rtan
Har du ens spelat spelet? Börjar bli rätt tröttsamt att se dig tjata sönder om hur fantastiskt bra SWTOR kommer bli och bara fösa undan all kritik.
En massa random moment i PvP förstör bara och bör inte finnas, alla som har spelat arena i WoW vet detta. Tornados i säsong ett är ett bra exempel på att man inte vill ha en massa random element i PvP.
För det första så nej, jag har inte spelat spelet, men jag har sett tillräckligt för att veta vad det är jag gillar och inte gillar. Jag har väldigt många timmar spelade i WoW och detta MMO skiljer sig inte särskilt mycket från det på de flesta ställen. Det jag ser som är annorlunda är farten i stridssystemet, som är lite saktare än t.ex WoW, men det tycker jag bara är positivt eftersom att jag aldrig riktigt gillade vissa överdrivna burst-deaths i WoW. Jag tycker att man ska ha en redig chans att möta sin motståndare, och att sakta ner combat en liten bit hjälper med detta.
Om det är tröttsamt att se mig tjata om hur bra jag tror att spelet kommer att bli så är ju det ditt egna problem, du kan ju alltid ignorera mig. Jag säger vad jag tycker och svarar på den kritik som jag tycker är vettig att svara på. När någon kommer in och säger saker som att "story är bara ivägen och jag skippar allt för att
spela spelet" så tycker jag definitivt att det är idiotiskt kritik.
För det andra, detta är varken Arena eller WoW. I WoW's arena så finns inga objektiv förutom att döda fiende-laget och det finns heller inga saker i arenan som "lever" som du kan använda till din fördel. (eller jo någon Arena har ju pelare som åker upp förresten..)
Huttball är en sport med väldigt mycket strategi, därför lägger de in dessa strategiska hinder som för övrigt
inte är random. Det enda som kan klassas som random är luftplattan som skickar upp dig i luften, vilket är bra att det är random eftersom att det kan användas till flykt och skapar en risk för motståndarna att följa efter, då de kan hamna på helt fel ställe.
Så om du inte gillar det du ser och hellre föredrar WoW och dess Arena, så kan du ju ta i hand med den där
Mr. D och stanna i Azeroth.