2013-01-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Vad menar dom att char restriction enfored?

om man har mer än 6 och man är prefered player så blir man tvungen att ta bort den 7?

Jag är inte så säker på det. Jag hade 8 chars under sub och kan spela samtliga nu när jag är prefered player. Vet inte om det är meningen att det ska vara så eller hur det är men så är iaf fallet.
Citera
2013-01-08, 17:43
Medlem
http://www.swtor.com/patchnotes

Står mer om det i länken.
Citera
2013-01-09, 02:48
Medlem
Babbys avatar
Jävligt roligt spel måste jag säga. Har letat länge länge efter en efterträdare till WoW och jag har funnit en värdig motståndare

I början verkar det lite lame men så fort man vänjer sig vid key-binds och setting så blir det genast kul. Det bästa med Swtor är att det inte är någon halvsunkig ripoff som de flesta freetoplay mmorg spel. Man slipper kines-stuket och den fula grafiken. Swtor levererar Kvalité med stort K och en frisk fläkt i ansiktet

Populationen verkar vara väldigt hög och överallt springer det folk som man kan questa ihop med. (mycket Svenskar bla då det finns EU-servrar)

+ grafiken
+ spelkvalité
+ gratis till en viss nivå (om du nu inte vill ha massa extrafunktioner med mera)
+ går fort att ladda ner
+ Retailversion och därmed 99% buggfritt vad det verkar.
+ Går att ställa in User-Interface precis så man vill ha det. Mkt options förvrigt.

- verkar inte som att man kan gå tillbaka i spelet för att ex hjälpa en polare med quests.
- ganska många springa fram och tillbaka quests.
- Man känner sig lite vilse eftersom spelet verkar vara VÄLDigT stort.

PvE och PvP kan jag inte uttala min om än då jag endast är level 12, Men av youtube att dömma så är iaf pvp:n fetnice

En negativ sak som jag upplevde med Swtor var att min skärm började fucka ur något enormt när jag skulle spela. Det var så att spelet ändrade min monitor refreshrate (hertz) automatiskt till 120, när min skärm bara klarar av 60. (upprepades kanske 3 gånger)

Detta resulterade i en massa krångel och som tur var hade jag en gammal kabel som jag drog mellan datorn och skärmen. Fick gå in i ngt speciellt mode på Tvn för att få bild igen och sedan ställa tillbaka hertzen till det rätta.

Hade jag inte haft denna kabel så jag kanske aldrig mer fått tillbaka bilden.

Är du uttråkad och letar efter ett spel att börja nöta? testa Swtor mé en gång

Tack för mig =)
Senast redigerad av Babby 2013-01-09 kl. 02:57.
Citera
2013-01-09, 19:36
Medlem
Biljettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Jävligt roligt spel måste jag säga. Har letat länge länge efter en efterträdare till WoW och jag har funnit en värdig motståndare

I början verkar det lite lame men så fort man vänjer sig vid key-binds och setting så blir det genast kul. Det bästa med Swtor är att det inte är någon halvsunkig ripoff som de flesta freetoplay mmorg spel. Man slipper kines-stuket och den fula grafiken. Swtor levererar Kvalité med stort K och en frisk fläkt i ansiktet

Populationen verkar vara väldigt hög och överallt springer det folk som man kan questa ihop med. (mycket Svenskar bla då det finns EU-servrar)

+ grafiken
+ spelkvalité
+ gratis till en viss nivå (om du nu inte vill ha massa extrafunktioner med mera)
+ går fort att ladda ner
+ Går att ställa in User-Interface precis så man vill ha det. Mkt options förvrigt.

- verkar inte som att man kan gå tillbaka i spelet för att ex hjälpa en polare med quests.

PvE och PvP kan jag inte uttala min om än då jag endast är level 12, Men av youtube att dömma så är iaf pvp:n fetnice

En negativ sak som jag upplevde med Swtor var att min skärm började fucka ur något enormt när jag skulle spela. Det var så att spelet ändrade min monitor refreshrate (hertz) automatiskt till 120, när min skärm bara klarar av 60. (upprepades kanske 3 gånger)

Detta resulterade i en massa krångel och som tur var hade jag en gammal kabel som jag drog mellan datorn och skärmen. Fick gå in i ngt speciellt mode på Tvn för att få bild igen och sedan ställa tillbaka hertzen till det rätta.

Tack för mig =)

Inte för att göra dig ledsen, Men pvp är sjukt dåig och pve har inget bra endgame. Men spelt är sjukt nice att lvla i.
Citera
2013-01-09, 20:10
Medlem
Babbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biljetten
Inte för att göra dig ledsen, Men pvp är sjukt dåig och pve har inget bra endgame. Men spelt är sjukt nice att lvla i.

Tja.

Beskriv gärna varför PvP:n är dålig. Ge exempel!

Mvh
Citera
2013-01-10, 00:27
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babby

+ grafiken
+ spelkvalité
+ går fort att ladda ner

Tack för mig =)

Håller med dig på nästan samtliga punkter.

Du nämner dock att;

Citat:

Det kan man inte till en början. Men i sin om tid (ganska tidigt) får du ett eget skepp och därifrån kan du ta dig till vilken planet du vill.
Citera
2013-01-11, 01:27
Medlem
Deon Limes avatar
Tjena!

Är sugen på att börja spela men vill inte spela i grupp. Är det möjligt att klara sig igenom spelet helt ensam?
Citera
2013-01-11, 02:37
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Tjena!

Är sugen på att börja spela men vill inte spela i grupp. Är det möjligt att klara sig igenom spelet helt ensam?

Om du menar class-storyn, sa ja.
Citera
2013-01-11, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Tjena!

Man kan spela själv, är en loner själv och det går bra, finns ju dock flashpoints och heroics där man kanske behöver vara i en grupp men det är bara tillfälligt och är helt frivilligt också.
Citera
2013-01-11, 12:24
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
På min legacy står det att jag kan använda hk 51 till alla mina chars men det går bara på den char jag skaffade hk.

och ser ingen förklaring på hur jag ska göra något åt det.
Citera
2013-01-11, 13:49
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
På min legacy står det att jag kan använda hk 51 till alla mina chars men det går bara på den char jag skaffade hk.

och ser ingen förklaring på hur jag ska göra något åt det.

Vet inget om detta själv, men snabbkollade på ett annat forum:

"Ok. So once i have hk51 unlocked it only costs 350 cartel coins for another toon to have him without doing the quest line again and i can save my 1 million credits?"

"Correct."

Vet inte om detta hjälper dig, dock. Jag tolkar det som: Lvl50 unlockar honom, low level måste "köpa loss" honom (eller levlas upp och köra questlinen).
Citera
2013-01-11, 15:03
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Vet inget om detta själv, men snabbkollade på ett annat forum:

"Ok. So once i have hk51 unlocked it only costs 350 cartel coins for another toon to have him without doing the quest line again and i can save my 1 million credits?"

"Correct."

Vet inte om detta hjälper dig, dock. Jag tolkar det som: Lvl50 unlockar honom, low level måste "köpa loss" honom (eller levlas upp och köra questlinen).

finns inget sådant val för mig. när jag loggar in på andra chars så står det att han ska vara upplåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in