Jävligt roligt spel måste jag säga. Har letat länge länge efter en efterträdare till WoW och jag har funnit en värdig motståndare
I början verkar det lite lame men så fort man vänjer sig vid key-binds och setting så blir det genast kul. Det bästa med Swtor är att det inte är någon halvsunkig ripoff som de flesta freetoplay mmorg spel. Man slipper kines-stuket och den fula grafiken. Swtor levererar Kvalité med stort K och en frisk fläkt i ansiktet
Populationen verkar vara väldigt hög och överallt springer det folk som man kan questa ihop med. (mycket Svenskar bla då det finns EU-servrar)
+ grafiken
+ spelkvalité
+ gratis till en viss nivå (om du nu inte vill ha massa extrafunktioner med mera)
+ går fort att ladda ner
+ Retailversion och därmed 99% buggfritt vad det verkar.
+ Går att ställa in User-Interface precis så man vill ha det. Mkt options förvrigt.
- verkar inte som att man kan gå tillbaka i spelet för att ex hjälpa en polare med quests.
- ganska många springa fram och tillbaka quests.
- Man känner sig lite vilse eftersom spelet verkar vara VÄLDigT stort.
PvE och PvP kan jag inte uttala min om än då jag endast är level 12, Men av youtube att dömma så är iaf pvp:n fetnice
En negativ sak som jag upplevde med Swtor var att min skärm började fucka ur något enormt när jag skulle spela. Det var så att spelet ändrade min monitor refreshrate (hertz) automatiskt till 120, när min skärm bara klarar av 60. (upprepades kanske 3 gånger)
Detta resulterade i en massa krångel och som tur var hade jag en gammal kabel som jag drog mellan datorn och skärmen. Fick gå in i ngt speciellt mode på Tvn för att få bild igen och sedan ställa tillbaka hertzen till det rätta.
Hade jag inte haft denna kabel så jag kanske aldrig mer fått tillbaka bilden.
Är du uttråkad och letar efter ett spel att börja nöta? testa Swtor mé en gång
Tack för mig =)