2012-11-26, 00:31
Medlem
PalleKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
moki, tror de flesta har satt yetis på ignorelistan så de inte ser vad han skriver

.......

någon som har svaret om det går att solo det jag skrev med spoiler tag?
Du menar HK-51?? Hela questlinjen går att göra solo.
Citera
2012-11-26, 04:29
Medlem
iSkitzs avatar
Citat:
någon som har svaret om det går att solo det jag skrev med spoiler tag?
Klart du kan göra han solo men om du är en Lvel 50 13K HP'are så kanske du borde ta en funderare om du klarar allt galant. Geara upp till 15K minst i alla fall. Kör en weekly på Black Hole Corellia och en Section-X på belsavis, sedan en Operation SM, en Flashpoint HM och klara dig igenom Lost Island ock kaon Under Siege. Plocka upp alla quests i Supply-avdelningen på fleet från terminalen och börja spela lite. Du kommer samla på dig bra med BH-coms som du kan handla för. Du kommer cokså få Columi commendations som du kan handla för. Har du bara 13K i HP har du inte spelat speciellt mycket än antar jag.

Edit: när jag säger att du ska geara upp din HP betyder inte det att du ska satsa på Endurance ller något sådant. Du ska helt enkelt geara upp det som är bra för dig tills du landar någonstans runt där.
Senast redigerad av iSkitz 2012-11-26 kl. 04:34.
Citera
2012-11-26, 05:03
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSkitz
Klart du kan göra han solo men om du är en Lvel 50 13K HP'are så kanske du borde ta en funderare om du klarar allt galant. Geara upp till 15K minst i alla fall. Kör en weekly på Black Hole Corellia och en Section-X på belsavis, sedan en Operation SM, en Flashpoint HM och klara dig igenom Lost Island ock kaon Under Siege. Plocka upp alla quests i Supply-avdelningen på fleet från terminalen och börja spela lite. Du kommer samla på dig bra med BH-coms som du kan handla för. Du kommer cokså få Columi commendations som du kan handla för. Har du bara 13K i HP har du inte spelat speciellt mycket än antar jag.

Edit: när jag säger att du ska geara upp din HP betyder inte det att du ska satsa på Endurance ller något sådant. Du ska helt enkelt geara upp det som är bra för dig tills du landar någonstans runt där.

så man kan solo en boss med 220 000 hp när du själv ligger på 15k??
eller är han som en world boss? typ level 45 champion istället flr 50??

och hur löser jag detta med att alla mods efter level 50 är permanent attched till just den armorn??

nja han är som sagt stock, han har 1 armor mod som är från daily coms tror jag, men ej satt i den för jag vill inte blocka armorn för bättre mods senare
resten är level 50 purple mods....

Citat:
Ursprungligen postat av PalleKanin
Du menar HK-51?? Hela questlinjen går att göra solo.

nä menar bossen som släpper en del som man behöver
Citera
2012-11-26, 07:19
Medlem
iSkitzs avatar
Citat:
så man kan solo en boss med 220 000 hp när du själv ligger på 15k
Hur hade du tänkt dig att 8 stycken 20K'are får ner bossar i Operations som ligger på 2M HP?
Citat:
och hur löser jag detta med att alla mods efter level 50 är permanent attched till just den armorn
Vet inte riktigt vad du menar. Det är ju bara din Armoring som är bound to gearpiece? Det vill säga du kan bara flytta din armoring till samma sorts gearpiece. Så är det för mig åtminstone.
Citera
2012-11-26, 15:16
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSkitz
Hur hade du tänkt dig att 8 stycken 20K'are får ner bossar i Operations som ligger på 2M HP?

Vet inte riktigt vad du menar. Det är ju bara din Armoring som är bound to gearpiece? Det vill säga du kan bara flytta din armoring till samma sorts gearpiece. Så är det för mig åtminstone.

men op bossen skulle varit på 4miljoner då eller skulle ni bara varit 10 man :P

jag vet inte, stod att den är permanently attached och det vill ju jag inte, många springer runt i rakata armor och sånt me det gillar inte jag :P vill ha de bästa modsen i spelet på min vanliga lila armor jag haft sedan level 12 :P
Citera
2012-11-26, 15:58
Avslutad
Okej, kunde inte hålla mig Har nu tagit upp min gamla bärbara hp som utan att överdriva ta 10 minuter att starta och nästan brinner i knäet men vad gör man inte! Ska nu börja om på en Twi'lek Sith warrior - juggernaut och funderar på vilken server som kan vara vettig. Har ni några tips? Blir antagligen en pvp server då jag vill ha lite mer action.
Senast redigerad av Svarta.Katten 2012-11-26 kl. 16:05.
Citera
2012-11-26, 17:10
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Okej, kunde inte hålla mig Har nu tagit upp min gamla bärbara hp som utan att överdriva ta 10 minuter att starta och nästan brinner i knäet men vad gör man inte! Ska nu börja om på en Twi'lek Sith warrior - juggernaut och funderar på vilken server som kan vara vettig. Har ni några tips? Blir antagligen en pvp server då jag vill ha lite mer action.

haha snyggt! Vill du lira på engelsk pvp i europa finns det ju inte så mkt att välja på:P
Citera
2012-11-26, 17:37
Medlem
iSkitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Finns bara en och det är allas vår älskade Tomb of Freedon Nadd!

Du är välkommen! Trots att din dator kommer dö om någon månad.
Citera
2012-11-27, 00:56
Medlem
sydhs avatar
Bra att de lyssnar pa feedback!

Citat:
Ursprungligen postat av Joveth Gonzalez
Hi everyone!

As you know, we take player feedback very seriously and we wanted to take this opportunity to thank you all for being a part of our Free-to-Play transition.

When Game Update 1.5 was on PTS, we heard your feedback and increased Quickbars for Free-to-Play Players, increased Warzones from three to five per week, and reduced the Cartel Coin temporary bind.

We want to let you know that we are constantly listening to you folks, and we’ve heard your feedback regarding limited Quickbars for Preferred Status Players.

This is why, after an upcoming patch that is scheduled for next week, Preferred Status Players will be given two additional Quickbars (for a total of four) that will immediately improve their gameplay experience.

We’ll have more details for you – including information for Preferred Status Players that have already purchased extra Quickbars - once the change goes live.

Thanks again for your feedback and please continue to provide it for us!
Citera
2012-11-27, 16:50
Medlem
Tja, hade tänkt subba igen ikväll. Installerat och patchat allt.

Märkte dock att jag hade 20FPS lägre än förr, hur maxar jag prestandan?
Något speciellt i NVIDIA Control Panel / Intel Graphics and Media Control Panel?

Har för mig det var något med Anistropic Filtering, kom med förslag!
Shader Complexity måste minst vara på Low.

Riktigt taggad att börja heala i PvP igen

[Renderer]
Buckets = 2
D3DFullScreen = true
doShadows = false
GraphicsDeviceId = 3572
GraphicsQuality = 5
Height = 768
NativeHeight = 768
NativeWidth = 1366
PerfTestFlags = 21905920
PlantDensity = 0
SpeedTreeDistanceScale = 0.75
TextureAnisotropy = 1
Width = 1366
CodeVersionChanged = false
LastCodeVersionRun = 1
NewBucket = 2
AllowDepthOfField = false
doBlobShadows = false
EnableBloom = false
ShaderSet = 0
TextureQuality = 1
WindowX = 0
WindowY = 0

[Game]
MoviesFolder = ..\..\Movies
SwtorRegKey = SOFTWARE\BioWare\Star Wars - The Old Republic
Senast redigerad av Chamber 2012-11-27 kl. 16:53.
Citera
2012-11-27, 17:16
Medlem
iSkitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamber
Tja, hade tänkt subba igen ikväll. Installerat och patchat allt.

Märkte dock att jag hade 20FPS lägre än förr, hur maxar jag prestandan?
Något speciellt i NVIDIA Control Panel / Intel Graphics and Media Control Panel?

Har för mig det var något med Anistropic Filtering, kom med förslag!
Shader Complexity måste minst vara på Low.

Riktigt taggad att börja heala i PvP igen

[Renderer]
Buckets = 2
D3DFullScreen = true
doShadows = false
GraphicsDeviceId = 3572
GraphicsQuality = 5
Height = 768
NativeHeight = 768
NativeWidth = 1366
PerfTestFlags = 21905920
PlantDensity = 0
SpeedTreeDistanceScale = 0.75
TextureAnisotropy = 1
Width = 1366
CodeVersionChanged = false
LastCodeVersionRun = 1
NewBucket = 2
AllowDepthOfField = false
doBlobShadows = false
EnableBloom = false
ShaderSet = 0
TextureQuality = 1
WindowX = 0
WindowY = 0

[Game]
MoviesFolder = ..\..\Movies
SwtorRegKey = SOFTWARE\BioWare\Star Wars - The Old Republic
Åh herregud. Jag är glad sålänge inte spelet laggar. Haha! Kan inte hjälpa dig tyvärr, men säg till om du vill lira PvP och är på ToFN. Jag är PvP-inriktad och vill komma igång på allvar. Jag har både en DPS och en Tank där min Tank är kasst gearad men min dps är störtskön. Om du är intresserad av att grinda lite tillsammans skulle vi kunna köra en del Healing/Tanking ihop sålänge du har lite vett i dig vad gäller Warzones eftersom det är det som är PvP i spelet just nu.
Citera
2012-11-27, 17:22
Medlem
Tur att man hade sin gamla char på Tomb of the freedom, så man kan spela med er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in