2011-12-21, 12:25
Medlem
leathur_ls avatar
Angående köerna. Jag är själv inte jättedrabbad, ca 10 min kö på min server. Men ni som har det jävligt, kom ihåg att det är kö nu för er skull. De gör ju såhär för att nytt folk skall skapa sina karaktärer på andra servrar, sedan kommer de öka på server populationen så att köerna försvinner. Hade de tagit bort köerna redan nu så hade "alla" valt samma server och det hade inte gått.

I övrigt måste jag säga att jag älskar spelet.
Det enda som är synd är att det är lite för lätta quests. Tycker att de kunde gjort i alla fall class quest "bossarna" jättemycket svårare. Som flashpoint-bossar med mechanics och sådant, fast anpassade till 1 man+1 comp. Egentligen ser jag detta som ett jättestort minus för spelet.
Ett jättelitet minus får GTK (Galactic Trade Kiosks = wow-AH), det är ju värdelöst men kommer säkert fixas när som helst.

Fråga: Någon mer som upplever det som att väldigt många är Cybertechs och inga är Synthweavers? Känns så på min server iaf.

Edit: Endgame: Har ingen erfarenhet av MMO endgame, men min enda tanke angående detta är "Det enda man kan göra är väl att spela själv och testa?". Är det inte alldeles för tidigt att såga endgame? Det är väl i princip inga som spelat endgame än? Wtf?
Senast redigerad av leathur_l 2011-12-21 kl. 12:28.
Citera
2011-12-21, 12:31
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Angående köerna. Jag är själv inte jättedrabbad, ca 10 min kö på min server. Men ni som har det jävligt, kom ihåg att det är kö nu för er skull. De gör ju såhär för att nytt folk skall skapa sina karaktärer på andra servrar, sedan kommer de öka på server populationen så att köerna försvinner. Hade de tagit bort köerna redan nu så hade "alla" valt samma server och det hade inte gått.

Helt rätt!

Det är ju det Bioware själv har sagt men flashback verkar invaderas av p12or med lässvårigheter och curling föräldrar.
Citera
2011-12-21, 12:32
Medlem
Har läst mycket om att slicing är en härlig creditkälla när man levlar. Jag är för tillfället lvl 19 och har inga direkta problem med att tjäna pengar, men råkade precis köpa en companion outfit för 12,5k och kan inte lämna tillbaka den... så jag funderar på att rerolla slicing för att kunna ha råd med mount när jag levlar.

FÖr tillfället har jag artifice, archeology och treasure hunting. Funderar på att slopa TH för slicing tills man når en högre level för att sedan ta TH i framtiden då den kommer vara av större nytta vid end game.

Vad tycker ni om det? Ska jag byta tillfälligt till slicing eller fortsätta med TH? Värt att nämna är att man tjänar hyffsat med TH också, men man hör att slicing är ett bättre val när man levlar.
Citera
2011-12-21, 12:39
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Har läst mycket om att slicing är en härlig creditkälla när man levlar. Jag är för tillfället lvl 19 och har inga direkta problem med att tjäna pengar, men råkade precis köpa en companion outfit för 12,5k och kan inte lämna tillbaka den... så jag funderar på att rerolla slicing för att kunna ha råd med mount när jag levlar.

FÖr tillfället har jag artifice, archeology och treasure hunting. Funderar på att slopa TH för slicing tills man når en högre level för att sedan ta TH i framtiden då den kommer vara av större nytta vid end game.

Vad tycker ni om det? Ska jag byta tillfälligt till slicing eller fortsätta med TH? Värt att nämna är att man tjänar hyffsat med TH också, men man hör att slicing är ett bättre val när man levlar.

Också haft TH men gick till Slicing och det är nog enklaste sättet att snabbt tjäna pengar på. Dock är det i princip det enda det är bra till. I dagsläget kan det vara smart att göra som du säger. Speciellt eftersom det är så lätt att nå hög crewskill inom dessa två
Citera
2011-12-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Tjena! Min Laptop blir varm som satan när jag spelat ett tag... Speedfan mäter temperaturen till ca 80c när jag varit igång några timmar. Finns det något man kan göra för att motverka detta?? Funkar sånna kylplattor eller är det bara bs?

*edit* Handlar ju inte direkt om SWTOR kom jag på -.- Men kanske någon som kan hjälpa mig ändå.

Kylplattor kan väl hjälpa minimalt. Skulle nog däremot ge mer att öppna upp laptopen, och dammsuga. Eventuellt byta till bättre kylpasta (om den använder det och inte pads) på gpu/cpu osv.
Citera
2011-12-21, 12:53
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Tjena! Min Laptop blir varm som satan när jag spelat ett tag... Speedfan mäter temperaturen till ca 80c när jag varit igång några timmar. Finns det något man kan göra för att motverka detta?? Funkar sånna kylplattor eller är det bara bs?

*edit* Handlar ju inte direkt om SWTOR kom jag på -.- Men kanske någon som kan hjälpa mig ändå.

jao nu är du nog rätt OT. Men men. Är det en äldre dator kan det var vettigt att kolla efter damm vid fläktutblåset, försök isf försiktigt blåsa bort det när datorn är avstängd eller pilla bort det med en pensel. Är det en HP så blir de sjukt varma (spec en viss serie som har problem med det). Är det en ny dator vänd dig till tillverkarens support (iofs är inte 80 grader något överdrivet för en bärbar dator). Se även alltid till att fläktutblåset inte täcks av något. Nej sånna där plattor är faktiskt inte BS utan de hjälper

Har du fler frågor kan du PMa mig (har jobbat på datorsupport åt DELL).

Håll dig till topic nästa gång.

Hoppas du är nöjd med spelet!
Citera
2011-12-21, 13:03
Medlem
sydhs avatar
ÅÅHHH!!! ABS LAUNCH-BEARD ÄR UNDERBART!!!
Citera
2011-12-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog
Också haft TH men gick till Slicing och det är nog enklaste sättet att snabbt tjäna pengar på. Dock är det i princip det enda det är bra till. I dagsläget kan det vara smart att göra som du säger. Speciellt eftersom det är så lätt att nå hög crewskill inom dessa två

Får bli slicing då tills man har en bekväm plånbok. Vill inte springa runt utan mount när man väl har level req Rätt skönt nu också med en andra companion som kör crew skills 100% så då går det nog rätt fort.
Citera
2011-12-21, 13:11
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Får bli slicing då tills man har en bekväm plånbok. Vill inte springa runt utan mount när man väl har level req Rätt skönt nu också med en andra companion som kör crew skills 100% så då går det nog rätt fort.
Hur gör ni när ni inte har pengar till mount (eller snarare skill antar jag då ett fordon bara kostar 4.000)? Jag hade 40k vid level 21 och då har jag ändå satsat en del på crafting och har 200-250 på mina skills, samt köpt en hjälm för 8.5k.

Jag har inte slicing utan mina pengar kommer enbart från vendorloot och quests.
Citera
2011-12-21, 13:14
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Hur gör ni när ni inte har pengar till mount (eller snarare skill antar jag då ett fordon bara kostar 4.000)? Jag hade 40k vid level 21 och då har jag ändå satsat en del på crafting och har 200-250 på mina skills, samt köpt en hjälm för 8.5k.

Jag har inte slicing utan mina pengar kommer enbart från vendorloot och quests.

Undrar sama sak, det är hur lätt som helst att skaffa pengar. Jag hade (med slicing) 90k innan jag köpte min speeder training, och nu ligger jag runt 80k på level 31. Dessutom har även jag gjort en del crafting och ligger runt 200 på alla crew skills, cash är inget problem i det här spelet om man spelar sina kort rätt.
Citera
2011-12-21, 13:24
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Undrar sama sak, det är hur lätt som helst att skaffa pengar. Jag hade (med slicing) 90k innan jag köpte min speeder training, och nu ligger jag runt 80k på level 31. Dessutom har även jag gjort en del crafting och ligger runt 200 på alla crew skills, cash är inget problem i det här spelet om man spelar sina kort rätt.

Jag klarade 48K vid level 25 precis. Har levlat mina 3 skills (cybertech, scav, UT) till ca 200, så har alltså inte direkt sparat pengar där. Har fått sålt lite grejer i /trade vilket hjälpte en del. Till saken hör att jag som trooper köpte light armor-brallor för 15.000 credits vid level 23, det var inte så smart.
Citera
2011-12-21, 13:25
Bannlyst
Förstår inte att folk spelar detta. Det är ju trång miljö och inte fritt överhuvudtaget, "planterna" består av en hel bana som man ska klara ut (som på valfritt SP spel). Linjärt som fan. Ser knappt för den delen fiender (andra spelare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in