2012-04-26, 16:12
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nautilus2x
Jo jag förstod, känns bara märkligt att dem verkligen drog in alla utgifter på bara köpta spel. Det stämmer alltså?

Tror inte det finns några officiella siffror på det, men dom sålde väl åtminstone runt 2 miljoner ex om jag inte minns fel, det blir en jävla hög med pengar. Framförallt ifall många ex såldes på Origin, där EA kan plocka pengarna direkt och inte behöva ge bort delar av vinsten till återförsäljaren.
Citera
2012-04-26, 18:02
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeElderberry
Man tackar för svaret!

Men jo jag tycker det. Man glömmer att spelat faktiskt har många subscribers. Det är ju inte dåligt imo, BW var bara väldigt nya till genren.

Det enda annars jag känt man har missat är Operations. Är fortfarande en avid raider i WoW och undrar, hur är operations? Any fun?

Yes de gick nyligen ut med att de ligegr stadigt och inte tappar. Nu får man ju ta det med en nypa salt men man kan inte heller göra som många gör och kolla på server population. Köper man ett nytt spel vill man ju spela det hela tiden, jämt. Klart servrarna har högre population då. När hysterin lagt sig slutar några, andra kör casual etc det blir mycket mera utsprytt och serverpop sjunker utan att antalet spelare möjligtvis sjunker.

Men server merge (helst innan 1.3) är nog bland det mest efterlängtade just nu. Tror många lagt spelet på is och inväntar det. Sen RWZs och crosserverPVP så har de en väldigt fin grund att bygga vidare på. Synd bara att de hetsade realse på ett spel som ändå var 2 år försenat...
Citera
2012-04-26, 18:41
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Någon som har lust att skicka en 7-dagars trial till mig?
http://www.swtor.com/info/friends?intcmp=eaint709

Ge mig din mail så fixar jag det.
Citera
2012-04-26, 18:57
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nautilus2x
[...]
Jag kan med gott samvete lova att jag använder samtliga spells/skills i pvp, sedan har jag ju självklart 2-3 knappar som jag använder mkt mer för där gör jag ju mest skada. Om warzones är enformiga vet jag inte, hutball blir bara roligare och roligare då folk börjar lära sig spela. Det är som amerikansk fotboll och när båda lagen verkligen kämpar är det hur kul som helst, likt dem andra warzones så gäller det ju att göra rätt och inte bara gå och slå på någon med bättre gear och sedan kalla det idiotiskt. Du måste ju ha taktik och när man märker att det fungerar och man vinner så blir det så mycket roligare

Det du säger om deathblows och blocks gillar jag också, SWTOR har sjukt stel koreografi eller hur man ska säga om man ska jämföra med hur en jedi/sith slåss på riktigt. Enda gången det ser snyggt ut är om du gör en killing blow med din quick attack, då kanske om spelmotorn hänger med görs det en snygg emote.

Open pvp är som du säger dött, tatooine är enda stället tror jag så vi får se hur dem utvecklar det
Jo jag vet vad du menar. Speciellt eftersom jag körde mest som Marauder i vaförnu skill-tree alla sa sög i pvp.. Carnage var det väl. Jävla massa skills jag fick lov och ha uppe.
Men lycka till med vidare till taktik annat än försöka överleva och få så många kills man kan, om man inte har gjort en grupp... (ok par månader sen jag spelade, var rätt kul men såg ingen vidare utvecklingspotential för spelet....dit jag ville att det skulle gå)

Just stelheten du beskriver förstör enormt i sig IMO, bara känslan av man inte "är där" så att säga.

Well sista slanten jag kastat hejvilt på ett mmorpg. Speciellt när jag på förhand redan visste, men blundade, för det faktum att force lightning är LILA.
Senast redigerad av Nume 2012-04-26 kl. 19:02.
Citera
2012-04-27, 21:12
Medlem
Maxteds avatar
Usel fråga egentligen, men är spelet värt att ta upp igen? Spelade en månad när det släpptes men blev inte övertygad, tyckte det kändes ogenomtänkt och "redan gjort". Har hört att det kommit/ska komma ett par stora patcher och undrar helt enkelt, har det blivit bättre?
Citera
2012-04-27, 22:31
Medlem
Kebabsugers avatar
hur är de amerikanska servrarna? börjar bli trött på att vara max 15 på en server och senare bara jag, spelar ju mellan 22-06 så amerikansk srrver kanske funkar bättre?
hur är lagg och så, svara om du har över 3 mbit i upload
Citera
2012-04-27, 22:41
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Usel fråga egentligen, men är spelet värt att ta upp igen? Spelade en månad när det släpptes men blev inte övertygad, tyckte det kändes ogenomtänkt och "redan gjort". Har hört att det kommit/ska komma ett par stora patcher och undrar helt enkelt, har det blivit bättre?

Beror på vad du gillar i ett mmo och vad du tyckte var dåligt. Jag skulle vilja säga vänta till nästa patch som är ca 1-2 månader bort som innehåller bla servermerge och crossserverPVP.
Citera
2012-04-27, 22:58
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
??

aldrig spelat ett online spel som swtor så hur kan det redan vara gjort?

WoW är ett skämt om man jämnför, swtor får man film för varje quest och inte en korkad lapp som ingen orkar läsa

även spelat andra liknade som Runes of magic, project entropia och andra jag inte kommer namnen på. swtor är unikt ju.

men visst , har du spela alla åtta klasser genom main story(lvl50?) då är där kanske inte mycket att göra

eller jo vissa gillar deathmatch eller pvp matcher, rätt tråkigt och väldigt enformigt men är visst en hel del som endast kör det, lol de måste hata star wars världen
Senast redigerad av Kebabsuger 2012-04-27 kl. 23:20.
Citera
2012-04-27, 23:42
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
hur är de amerikanska servrarna? börjar bli trött på att vara max 15 på en server och senare bara jag, spelar ju mellan 22-06 så amerikansk srrver kanske funkar bättre?
hur är lagg och så, svara om du har över 3 mbit i upload

Amerikansk server funkar helt utan problem för mig, inget lagg överhuvudtaget i jämförelse med vad mina amerikanska medspelare har (aka. server-lag etc.). Vi har 3 européer och 2 australiensare i guilden och ingen av oss har märkt av något nämnvärt lagg.

Det enda jag kan tycka är lite jobbigt ibland är när jag springer precis bredvid någon och ska ta en power-up i Warzones då jag väldigt ofta på min skärm är närmare än personen bredvid/bakom mig men ändå inte får buffen, vet inte om det händer på EU-servrar också, kan bero på annat antar jag.
Annars flyter det på hur bra som helst, har inga problem med mechanics i flashpoints och operations eller något i den stilen, så det är bara att köra på tycker jag.

BTW, Good news!

Arymono: When will character transfers be available for everybody?

Dallas Dickinson (Senior Producer, Live Services): We will be rolling out our Character Transfer Service in early summer. First we’ll have some targeted free transfers from/to specific servers, but that will be followed with a broader system where you can either take advantage of free promotional transfers to specific servers or paid transfers to the server of your choice. We know everyone has more questions about character transfer, and we’ll reveal more details closer to the launch date.

Så förhoppningsvis så blir det bättre för en stor drös folk under Juni, men med tanke på BioWares tidigare succéer så lär det väl säkert dröja tills augusti/september.
Senast redigerad av sydh 2012-04-27 kl. 23:49.
Citera
2012-04-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Amerikansk server funkar helt utan problem för mig, inget lagg överhuvudtaget i jämförelse med vad mina amerikanska medspelare har (aka. server-lag etc.). Vi har 3 européer och 2 australiensare i guilden och ingen av oss har märkt av något nämnvärt lagg.

Det enda jag kan tycka är lite jobbigt ibland är när jag springer precis bredvid någon och ska ta en power-up i Warzones då jag väldigt ofta på min skärm är närmare än personen bredvid/bakom mig men ändå inte får buffen, vet inte om det händer på EU-servrar också, kan bero på annat antar jag.
Annars flyter det på hur bra som helst, har inga problem med mechanics i flashpoints och operations eller något i den stilen, så det är bara att köra på tycker jag.

BTW, Good news!

Arymono: When will character transfers be available for everybody?

Dallas Dickinson (Senior Producer, Live Services): We will be rolling out our Character Transfer Service in early summer. First we’ll have some targeted free transfers from/to specific servers, but that will be followed with a broader system where you can either take advantage of free promotional transfers to specific servers or paid transfers to the server of your choice. We know everyone has more questions about character transfer, and we’ll reveal more details closer to the launch date.

Så förhoppningsvis så blir det bättre för en stor drös folk under Juni, men med tanke på BioWares tidigare succéer så lär det väl säkert dröja tills augusti/september.

Vad underbart.

Jag är nyfiken vad de menar med targeted free transfers, hoppas inte det blir enväg transfer från heavypop till light server då vi kommer tillbaka på rutan ett igen. Hellre free transfer från alla lightpop server till medium server. Jag tycker faktiskt heavypop server är lagom, som medium egentligen. Jag spelar på den största europiska server och har inga problem med att hitta folk till gruppen och vi trängas inte precis det finns alltid gott om questmobsen man behöver inte vänta på respawn. Det laggar inte så mycket.

Hellre ha 5+ heavy pop än 15+ medium.

Men det är positiv att de bekräftar det ska bli server transfer. Kan jag få länken så man kan läsa? tack
Citera
2012-04-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Men det är positiv att de bekräftar det ska bli server transfer. Kan jag få länken så man kan läsa? tack

http://www.swtor.com/blog/community-qa-april-27th-2012
Citera
2012-04-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
http://www.swtor.com/blog/community-qa-april-27th-2012

Tack

Citat:
DrakeAssaShin: What is being done to address low population servers?

Dallas: The Character Transfer Service, as mentioned above, will be offering free transfers from/to specific servers. This should allow the most motivated players to get onto a higher population server.

Så det är lowpop > högre pop(medium eller heavy det står ingenting om). Jag undrade för jag kommer ihåg i början av WoW när de allra först free transfer server kom, då det var för folk från highpop server ska flytta till lowpop server.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in