2012-01-18, 20:22
Medlem
SickoTrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorT
Spontanta tankar efter en timmes spelande:

1) Har i runda slängar mellan 20-30 lägre FPS. Detta självklart med AA avslaget och för övrigt exakt samma inställningar som igår. Fler som upplever samma problem? Kunde tidigare spela med drägliga 60 FPS, nu ligger jag runt 30 vilket jag upplever som alldeles för segt.

2) Kötiden till PVP, är den ett skämt..? Fanns dessutom bara en warzone tillgänglig (konstigt nog var det inte Huttball..).

3) Kul med lite world PVP i Ilum, tyvärr går det alldeles för segt på min dator för att vara njutbart.

4) Har de buffat expertise i PVP? Kör själv healer, men upplever exempelvis 2vs2 fighter (jag + dps mot två stycken dps) som långt mer utdragna.

5) Fortfarande lika drygt att få medals som healer i PVP. Tycker de kunde uppmuntrat det lite mer..

6) Vad är det för loading screen som dyker upp ibland..?

7) Visar fortfarande att min companion vill prata trots att hon inte vill det. Skulle inte det fixas?

8) I de två senaste warzonen jag kört har statsen "nollställts" när den tar slut, dvs inga medals.

Slutsats: Oklart om jag kommer att fylla på kontot med mer tid den 21:e. Edit: Stänger spelet nu, blir bara arg.

Edit: Ilum har blivit ännu mer fail, http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TL0kDP_Cexo#t=9s

Alltså igår innan patchen lirar ja med högsta grafik inställningar och det flöt super bra inget lagg alls. Nu laggar ja till och med brutalt med inställningarna på låg och har en fps på 20..
Citera
2012-01-18, 20:29
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.greeenthumb
För att milt uttrycka sig så knullade bioware sig själva ordentligt i 2:an med den här patchen, tyvärr ..

Jajjemen. Trodde aldrig att jag skulle vara såhär förbannad och besviken på BioWare... fyfan.
Jag kommer att fortsätta att betala för spelet väldigt länge för jag tycker fortfarande att det är ett grymt spel, men Ilum alltså... vad i helvete BioWare?!
Citera
2012-01-18, 20:30
Medlem
Är det någon som har köpt cd-key via denna sida:http://www.cjs-cdkeys.com/products/Star-Wars%3A-The-Old-Republic-CD-Key-for-Origin.html
och använt sig utav moneybookers.coms hemsida.

En sådan person kan gärna PMa mig.
Citera
2012-01-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Jajjemen. Trodde aldrig att jag skulle vara såhär förbannad och besviken på BioWare... fyfan.
Jag kommer att fortsätta att betala för spelet väldigt länge för jag tycker fortfarande att det är ett grymt spel, men Ilum alltså... vad i helvete BioWare?!

Vad har hänt?
Citera
2012-01-18, 20:49
Medlem
Ferross avatar
Den här patchen var för mycket för mig, jag har förvisso en månad till på mitt konto men jag satt och pratade med de jag spelade SWTOR idag och vi kom samtliga fram till att BioWare "fuckat up" lite för mycket för att vi ska vilja spela mer.

Jäkligt surt när man väntat i mer än 6 år på ett spel och så är det såhär dåligt, all endgame suger i princip. Jag är otroligt besviken även om jag har haft ruskigt kul under tiden jag levlat men när endgame är så fruktansvärt dåligt (speciellt PvPn som jag ägnar större delen av min tid till i MMORPGs) så finns det inte så mycket att välja på.

Blir till att vänta på GW2 och Diablo istället.
Citera
2012-01-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydh

Exakt samma här, har 2 månader game time kvar atm och kommer med all säkerhet spela längre än så.. Tyvärr så förstår jag dom som inte har samma kärlek till spelet och kommer droppa direkt efter den här katastrofen.

För dom som inte vet vad som händer i Ilum för republic sidan: http://www.youtube.com/watch?v=TL0kDP_Cexo&feature=youtube_gdata_player
Citera
2012-01-18, 21:03
Medlem
Feverdogs avatar
Folk borde tagga ner lite känner jag. Officiella spelet har vart ute i en månad och den har bara kommit en major patch. Vissa verkar verkar kräva under av Bioware. När ett problem löses skapas oftast ett nytt, ge de lite tid för *********.

Pvp är väldigt balanserat imao. Finns ingen OP klass men folk skriker OP direkt när de möter en otrevligare klass. Klart som fan det är svårare att döda en sneeky smuggler som har tusen tricks än en tank som bara matar på med 2-3 olika attacker.

sen att det finns mycket fler Imps än Reps är då verkligen inte Biowares fel. Skulle de nerfa impsen för att locka fler till rep skulle ju de börja skrika. Allt jämnas ut med tiden. Ge det tid inget är perfekt direkt i början!

Jag personligen har iaf inte problem att överföra 128 kronor till de varje månad. Är ju inte värre en än spotify prenumeration, 3 pizzor eller en halvtaskig förfest.
Citera
2012-01-18, 21:17
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog
Folk borde tagga ner lite känner jag. Officiella spelet har vart ute i en månad och den har bara kommit en major patch. Vissa verkar verkar kräva under av Bioware. När ett problem löses skapas oftast ett nytt, ge de lite tid för *********.

Pvp är väldigt balanserat imao. Finns ingen OP klass men folk skriker OP direkt när de möter en otrevligare klass. Klart som fan det är svårare att döda en sneeky smuggler som har tusen tricks än en tank som bara matar på med 2-3 olika attacker.

sen att det finns mycket fler Imps än Reps är då verkligen inte Biowares fel. Skulle de nerfa impsen för att locka fler till rep skulle ju de börja skrika. Allt jämnas ut med tiden. Ge det tid inget är perfekt direkt i början!

Jag personligen har iaf inte problem att överföra 128 kronor till de varje månad. Är ju inte värre en än spotify prenumeration, 3 pizzor eller en halvtaskig förfest.

Nej, men man förväntar sig lite mer om ett spel ska kunna konkurrera med andra MMO's. Man kan inte göra sådana här totalt värdelösa patcher. Det säger väl säg självt att man inte kan ha en sån world PvP på Ilum när det finns 3-4 kanske 5 gånger så mer Imperials än Republic. Varför ska folk nöja sig med att det är skit? Givetvis så klagar man, för annars blir det inte bättre.

Jag kommer att köra på en månad till i alla fall för att se om de bättrar sig och det på grund av att jag har hittat en trevlig guild som jag ska fortsätta lira GW2 med senare.
Citera
2012-01-18, 21:45
Medlem
Amadeusss avatar
Tycker du inte TOR kan konkurrera med andra MMOs?
Citera
2012-01-18, 21:57
Medlem
Viches avatar
Haha ja, ingen kan försvara bioware när det gäller det som händer i Ilum just nu, folk sitter o farmar valor hela jävla tiden...Vi imps kommer ju ha varenda spelare på hög valor om det fortsätter såhär...

Får hoppas dom "rollbackar" allt och fixar det här...
Citera
2012-01-18, 22:06
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Nej, men man förväntar sig lite mer om ett spel ska kunna konkurrera med andra MMO's. Man kan inte göra sådana här totalt värdelösa patcher. Det säger väl säg självt att man inte kan ha en sån world PvP på Ilum när det finns 3-4 kanske 5 gånger så mer Imperials än Republic. Varför ska folk nöja sig med att det är skit? Givetvis så klagar man, för annars blir det inte bättre.

Jag kommer att köra på en månad till i alla fall för att se om de bättrar sig och det på grund av att jag har hittat en trevlig guild som jag ska fortsätta lira GW2 med senare.

Det kommer att kunna konkurrera men inte såhär snabbt efter release. Var realistisk! Skriv i deras forum och klaga. Ingen anledning att ragea och canclera suben. Rikta din kritik till BW så lyssnar de. Mycket som tagits upp har redan fixats. Antalet subs ökar stadigt och det ger BW resurser att jobba med. Tar du tex ett spel som GW2 så måste det i princip vara perfekt vid release för det kommer inte finnas stora resurser för förändring.

som sagt dumt att reagera såhär över ett soppas nytt spel. Finns inget online spel som släppts i nutiden som vart perfekt. Kolla tex BF3 som blir värre och värre och i många fall är sämre än det var i alfan nu.

Synd att du gett upp spelet men hoppas du kommer tillbaka om någon månad
Citera
2012-01-18, 22:14
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog
Det kommer att kunna konkurrera men inte såhär snabbt efter release. Var realistisk! Skriv i deras forum och klaga. Ingen anledning att ragea och canclera suben. Rikta din kritik till BW så lyssnar de. Mycket som tagits upp har redan fixats. Antalet subs ökar stadigt och det ger BW resurser att jobba med. Tar du tex ett spel som GW2 så måste det i princip vara perfekt vid release för det kommer inte finnas stora resurser för förändring.

som sagt dumt att reagera såhär över ett soppas nytt spel. Finns inget online spel som släppts i nutiden som vart perfekt. Kolla tex BF3 som blir värre och värre och i många fall är sämre än det var i alfan nu.

Synd att du gett upp spelet men hoppas du kommer tillbaka om någon månad

Vad yrar du om? Har jag sagt att det inte kommer konkurrera? Det jag skrev var att i nuläget kan det inte göra det, vilket i sin tur får folk att avsluta sin sub. Jag har inte rageat och heller påstått att jag ska avsluta min sub. Någon kritik till BioWare behöver jag inte heller rikta då de får ganska mycket gnäll av andra.

Sedan så tror jag inte antalet prenumerationer kommer fortsätta att öka stadigt när det ser ut som det gör. Du kan ju inte heller, som någon ovanstående sa, försvara läget just nu för isåfall är du bara ett vanligt BW-fanboi som blundar för det dåliga.

Nu är det här väldigt offtopic, men att tro att GW2 inte kan lyckas pga bristande resurser är löjligt. Tror du att Anet vill misslyckas i stora loppet, när de t.ex. satsar väldigt mycket på att få in GW2 i Esporten? I vilket fall som helst så tror jag mer på GW2 och jag kommer inte avsluta min sub på SWTOR i nuläget då jag vill se hur det ser ut om någon månad eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in