2012-01-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Jag kan ha fel nu ....men Är det inte Terra som redan blivit en flopp i asien? dom tappar massa folk och behöver redan slå ihop massa servrar? och nu är det inte ens säkert att det kommer släppas i Europa?

Det är väl Aion tror jag?
Men jag ville mest visa med länken att det finns snygga mmo spel och att dom inte måste vara fula som the old republic.
Guild Wars 2 är inte heller så fult, jag kan bara tänka mig 2 saker som fick Bioware att göra grafiken så dålig, det är att likna Kniggits of the old republic eller att dom sämsta programerarna på Bioware fick ta skiten och göra något bra av det.
Citera
2012-01-09, 01:25
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Synd dom inte säger något om pve eller legacy system..... eller kanske 100000 andra saker som behöver fixas och ändras.
Ett spel kan inte släppas med allting direkt, de har redan sagt att content patch kommer i januari. Enda anledningen att de släppte Legacy från start utan någon funktion är att man skulle få xp på alla karaktärer direkt, så att folk inte klagar sen på att de inte fick nån XP för sin första karaktär.
Om PvE, nytt raid content kommer denna månaden i patchen.
Citera
2012-01-09, 01:31
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Det är väl Aion tror jag?
Men jag ville mest visa med länken att det finns snygga mmo spel och att dom inte måste vara fula som the old republic.
Guild Wars 2 är inte heller så fult, jag kan bara tänka mig 2 saker som fick Bioware att göra grafiken så dålig, det är att likna Kniggits of the old republic eller att dom sämsta programerarna på Bioware fick ta skiten och göra något bra av det.

Nej Aion var det inte...tror faktiskt det var Terra tyvärr!! skall googla på det!

Jag är inte lika lyrisk över swtor som jag var dom första veckorna..men tycker endå det är ett bra spel med potential....men någon ny kung på Mmo tronen tror jag inte det blir på sikt!
Citera
2012-01-09, 01:35
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Jag lämnar tråden för evigt nu med ett smakprov ifrån metacritic som ganska väl summerar mina egna intryck. Take heed. Undrar om de inte tilltåter styckeindelning där borta specifikt av anledningen att alla arga rants skall se ut som tråkiga walls of text med sina elaka röda betyg och konstrastera emot alla käcka och glada gröna tior på ett par peppiga rader.
Jag har styckeindelat nedan.

För mig är plöjandet av textväggar där borta ett slags nyttigt själavårdande späkande. Det känns bra att höra ifrån andra som är lika besvikna, förvånade, pissed, whatever.

Senast redigerad av PhasersOnFunk 2012-01-09 kl. 01:37.
Citera
2012-01-09, 01:43
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Haha, en till.
Det finns så många bra.

When I heard about this I was disappointed by the fact that they would be turning my beloved KoTOR into an MMO, but, I gave it a chance. Sadly it proved my fears right. Gameplay wise it is a poor WoW clone at best, except it's even more dumbed down. The graphics are just pathetic for a game coming out in 2011, it barely looks like an upgrade over KoTOR. And don't get me started on the "story". Grade school writing, combined with an utter mangling of everything in KoTOR just led to me hanging my head in shame with bile creeping up my throat.
Citera
2012-01-09, 02:03
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Haha, en till.
Det finns så många bra.

When I heard about this I was disappointed by the fact that they would be turning my beloved KoTOR into an MMO, but, I gave it a chance. Sadly it proved my fears right. Gameplay wise it is a poor WoW clone at best, except it's even more dumbed down. The graphics are just pathetic for a game coming out in 2011, it barely looks like an upgrade over KoTOR. And don't get me started on the "story". Grade school writing, combined with an utter mangling of everything in KoTOR just led to me hanging my head in shame with bile creeping up my throat.

Du har varit här i tråden nu några sidor och skrivit negativa saker utan att få någon respons, gör det du skrev i förra posten och lämna tråden för gott istället. Vill vi läsa wow fanboys/swtor haters metacritics posts så läser vi på metacritics hemsida.
Citera
2012-01-09, 02:41
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Du har varit här i tråden nu några sidor och skrivit negativa saker utan att få någon respons, gör det du skrev i förra posten och lämna tråden för gott istället. Vill vi läsa wow fanboys/swtor haters metacritics posts så läser vi på metacritics hemsida.
Förstår mig inte på er som kommer och viftar om att man inte får skriva posts med negativa åsikter om ett spel/ämne, tror ni att det bara är de som skriver positiva kommentarer som är välkomna eller?
Citera
2012-01-09, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Förstår mig inte på er som kommer och viftar om att man inte får skriva posts med negativa åsikter om ett spel/ämne, tror ni att det bara är de som skriver positiva kommentarer som är välkomna eller?

Nej, men det är ju uppenbart att han bara försöker trolla..
Citera
2012-01-09, 02:58
Medlem
harrings avatar
Citat:
Nej men han har skrivit här sida efter sida negativa saker, sedan citerar han ett långt stycke från metacritics och skriver att detta är sista posten, 20 minuter senare skriver han ett till inlägg som i princip enbart består av ett stycke text från metacritics.
Jag har ingenting emot folk som kommer med kritik men när man skriver posts som bland annat:

Citat:
*Uninstall*
ja det är hela posten. Att sedan tro att Bioware missuppfattat hela spel genren är ju bara löjligt.

Sedan gick PhasersOnFunk från
Citat:
Målsättningen ifrån Bioware är att spelet skall ha ett solitt end game där raidare kan utmanas och tävla och ha roligt, men samtidigt skall innehålla ett kul levlande som tilltalar casuals. Jag är en seg liten lallare som inte strävar som en jävla iller mot något slags slutmål, och jag har kul utav bara helvete. Det är svårt att förklara x-faktorn med story, dialoger, gruppdialoger där man "tävlar" om vem som får svara osv. Det är ett spel med myspys tycker iallafall jag.

Lyckas de med end game så kommer swtor slå stort. Det ärmin bedömning. Jag menar, vem fan orkar logga in på WoW och döda vildsvin i barrens när du i swtor kan svepas med i en story och känna dig som din "arketyp" och även ganska mäktig redan från minut ett av din levlingsresa?

till det han skrivit senare på vädligt kort tid, kan inte tänka mig att han testat allt end game content? Speciellt inte eftersom en av raidsen inte släpps helt föränns nästa content patch(kommer denna månaden). Vet heller inte riktigt vad som fick honom/henne att gå från till
Citera
2012-01-09, 02:58
Medlem
Citat:

Funkar så här på flashback förstår du, iallafall i denna forumdelen, trots att alla dessa "hype" kids återvänder själva och börjar spotta på spelen dom hypat efter X månader, då är det dock "OKEJ"
Citera
2012-01-09, 03:03
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazero
Synd att dem här idioterna gjorde den här videon...
http://www.youtube.com/watch?v=GgEQyHSDPoc&feature=channel_video_title

Dem pissar på allt.
Fast, det där är ju Yogscast-killarna. Skulle inte ta dem på alltför stort allvar.
Citera
2012-01-09, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
till det han skrivit senare på vädligt kort tid, kan inte tänka mig att han testat allt end game content? Speciellt inte eftersom en av raidsen inte släpps helt föränns nästa content patch(kommer denna månaden). Vet heller inte riktigt vad som fick honom/henne att gå från till

Illusionen sprack, vilket den gör för dom flesta efter dom levlat till 50 och inser vad det är dom betalat pengar för.

Skulle vara oerhört intressant att se totala sales (som köpt spelet) vs antal som faktiskt resubscribar när deras gratis måltid är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in