• 1
  • 2
2008-07-16, 22:45
Medlem
Jag Hjältens avatar
Hur mycket pengar skulle ni vilja ha för att lämna stället ni bor på och alla ni känner utan att ens säga hejdå eller lämna ett medelande? Försvinna från deras liv helt enkelt. Familjen är inte inkluderad då jag tror de flesta inte skulle lämna dem för någon rimlig summa om någon alls = förstörd diskussion.

Dra inte till med någon enorm/extremt liten summa bara för effekt utan välj den lägsta summan ni skulle acceptera för att börja ett helt nytt liv. Motivera varför just den summan och vad ni skulle ha gjort?

Jag själv är 18 och har bott på samma ställe i hela mitt liv. Jag har många barndomsvänner vilka jag skulle haft oerhört svårt att seperera ifrån. Jag tänker dock som så att jag ändå ska iväg och plugga om något år och då lär de flesta vännerna försvinna och jag har ett helt liv att hitta nya. Min pappa t.ex. känner idag ingen(vad jag vet) han umgicks med när han var 18. Dock är det svårt att ens tänka sig en tillvaro utan polarna man spenderat så mycket tid med och vilka har format den man är idag.

100 miljoner är nog den summan jag hade krävt. För dem hade jag kunnat resa runt vart jag ville, skaffat ett nytt liv med allt materiellt man drömt om. För 100 miljoner hade jag övergivit mina vänner och mitt liv utan att säga ett ord.

Edit: börjar nästan gråta när jag tänker på det.
2008-07-16, 23:01
Medlem
KB886511Bs avatar
Ge mig ett par millar och jag drar! Säg 10 skattade miljoner och mitt liv är historia här.. jag har bra me polare, fin flickvän, bra familj osv..m en jag är alltid nyfiken på nytt och skulle inte se en flytt och nystart som något negativt.. lite bittert om man ångrar sig dock
2008-07-16, 23:04
Medlem
Tjaa.. jag har redan gjort det helt gratis en gång i mitt liv så..
2008-07-16, 23:04
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Ge mig ett par millar och jag drar! Säg 10 skattade miljoner och mitt liv är historia här.. jag har bra me polare, fin flickvän, bra familj osv..m en jag är alltid nyfiken på nytt och skulle inte se en flytt och nystart som något negativt.. lite bittert om man ångrar sig dock

Lite bittert när flickvännen upptäcker den här tråden dock..

TS: Är ev. husdjur inkluderade i din frågeställning?
2008-07-16, 23:05
Medlem
Dr Internets avatar
Om familjen är klart hade 100 mille betytt att jag dratt direkt.

100 miljoner ger mig hela livet till att träffa nya kompisar.
2008-07-16, 23:06
Medlem
Jag Hjältens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Var precis det jag tänkte. Hade först tänkt skriva 10 miljoner precis som du men sen kom jag att tänka på känslan man hade haft när man satt på planet till något varmt ställe och aldrig mer skulle få träffa sina mates.

Innan varje fredag drar man iväg några sms och får några tillbaka om saker att göra i helgen. Dessa för att vännerna genuint tycker om en och jag genuint tycker om dem. Pengar vore coolt men det ska vara en jävla massa för att förlora den känslan. Känner jag.
2008-07-16, 23:07
Medlem
KB886511Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk

Lite får man tåla!
2008-07-16, 23:07
Medlem
Jag Hjältens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk

Jepp. Jag kommer att tvingas lämna min groda jag haft i 12 år(fick den när jag fyllde 5) - kommer svida rejält men det är sånt man får leva med om man ska få sina pengar.
2008-07-16, 23:13
Medlem
Jag Hjältens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Varför spekulera om oväsentliga saker? Kan du inte bara säga rakt ut att du är en emotionell pussy?

För det är kul? Ja jag är en emotionell pussy. Tror det framgick av mitt första inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
12+5=17
Fyllde 18 härom dagen, van vid att säga 12. Tror du inte mig kan jag ju typ ge någon förtroendevald ett passfoto så han kan bekräfta.

Edit: Fuck dat. Jag är 18. Du behöver inte tro mig.
Senast redigerad av Jag Hjälten 2008-07-16 kl. 23:15.
2008-07-16, 23:16
Medlem
Alladins avatar
Finns inte dom pengarna i världen... sorry.
2008-07-16, 23:28
Medlem
Såsom de känns nu skulle inte några pengar i världen få mig att lämna allt jag har just nu. Skulle inte tagit 1 miljard för att dra. Fråga mig igen om 15 år (34 år då).
2008-07-16, 23:40
Medlem
Jag Hjältens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
Såsom de känns nu skulle inte några pengar i världen få mig att lämna allt jag har just nu. Skulle inte tagit 1 miljard för att dra. Fråga mig igen om 15 år (34 år då).
Det borde väl dock vara lättare att bryta upp från allt som 18-19åring(rent generellt sätt) än när man är 35 och många försöker stadga sig och mer ser sig om efter en fruga/man än fler vänner?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in