2008-07-17, 00:01
Medlem
Skulle krävas runt 100miljoner här med, har alltid sagt att jag tror att man kan köpa lycka för pengar.

Just nu så har jag det inte så bra här, skulle faktiskt vara ganska skönt och bara lämna allting...
Fast jag skulle nogn ångra det efter ett tag, finns ju faktiskt folk som gör det värt att vara kvar
2008-07-17, 00:28
Medlem
1 miljard. Finns ingen anledning att dra om man inte kan leva loppan resten av livet. 100 miljoner tar ju slut snabbt
2008-07-17, 00:31
Medlem
misericordies avatar
Hur långt skulle jag vara tvungen att flytta? Med familj, menar du bara föräldrarna eller även andra släktingar? Får jag träffa mina ytligt bekanta?

Jag tror inte jag skulle göra det, för jag har så svårt att få nya vänner att det är sorgligt.. Och jag blir så fäst vid personer i min närhet, jag blir liksom "kär" i personligheter. Dessutom vet jag inte vad jag skulle göra med så mycket pengar, skulle nog bara få ångest över att jag skulle förlora dem.
2008-07-17, 00:34
Bannlyst
1 miljon och jag hade stuckit direkt, hade inte saknat en enda
2008-07-17, 00:35
Medlem
Arasalls avatar
"stället ni bor på och alla ni känner", inkluderar det ens barn?

Får jag ta med mig mina barn drar jag på en sekund, ungefär. Annars, aldrig.
2008-07-17, 00:36
Medlem
thatdudes avatar
tillräckligt för att jag skulle kunna bo var jag ville och kunna klara mig och leva som jag gör nu, fast utan att behöva jobba.
skulle ge upp familjen och vänner, allt. nytt liv.
2008-07-17, 00:38
Medlem
Haha vilken super tabbe TS gjorde med grodan där!

Själv skulle jag dragit för 300 miljoner, det är ungefär så mycket min karriär är värd!
2008-07-17, 00:40
Medlem
countingcrowss avatar
100 miljoner skulle nog varit en bra summa. Man måste ju ha en hel del pengar för att snabbt kunna sätta upp en ny bekantskapskrets, jag vill ju inte gå ensam i några år.

75 miljoner skulle nog varit mitt lägsta bud.
2008-07-17, 00:48
Medlem
Jag Hjältens avatar
Har en väldigt liten släkt men hade tänkt Mamma, pappa, syskon, barn och fru. Min tanke var att man skulle lämna ensam och endast komma hem och träffa familjen då och då.

Kan tänka mig att det blir väldigt mycket svårare att lämna kärleken+/barn för att ge sig av.

Tanken är att dina vänner aldrig kommer höra av dig - flytta vart du vill där du är säker på att dem varken kommer se eller höra dig. Men med stört mycket pengar och inga vänner ser jag inte varför någon skulle vilja stanna i Sverige.
2008-07-17, 01:32
Medlem
*Girlie*s avatar
Jag bor redan 100 mil från min familj, träffar den 2-3 gånger per år och detta gjorde jag alldeles gratis. Umgås visserligen med några vänner när jag är hemma men inte så nära vänner att jag inte kunnat leva utan dem.

I det liv som jag lever nu skulle inga pengar i världen få mig att flytta utan mina djur, hur fan ska dom kunna klara sig om jag bara försvinner.
2008-07-17, 02:05
Medlem
Om man inte får komma tillbaks så drar jag inte hur mycket jag än får. Men att flytta utomlands och komma och hälsa på ibland gör jag gratis.
2008-07-17, 02:11
Medlem
Balle Ankas avatar
100 mille?

I vilken form? Kontanter i små valörer i en sunkig van som jag ska försöka köra över gränsen med och sen är jag "fri att göra vad jag vill", eller en "statligt arrangerad" insättning på ett bankkonto i ett land med full banksekretess samt visa, VISA och ny identitet (mot en skälig "serviceavgift") i ett land långt västerut?

I det senare scenariot; Vad behöver jag göra för "jobb"?

"- Min historia? Jag vet inte riktigt, det enda jag vet är att jag växte upp på ett barnhem någonstans som brann ner när jag var liten varpå jag flydde till skogs och blev hittad av sociala myndigheter i en annan delstat, efter en lång tid som gatubarn. Därefter blev jag placerad i fosterfamilj, blev sexuellt utnyttjad i många år av faderns bror samt svärfar och flydde ut till gatans liv igen som var det enda jag visste om. När jag vågade anmäla till sist så fick jag vittnesskydd då det visade sig att farbrodern och faderns svärfar redan var misstänka i en pedofilhärva. Jag fick en skyddad identitet och ordnade upp mitt liv, samt fick ett skadestånd som gjorde att jag kunde köpa den här trailern! *pekar mot trailerpark* Dessutom har jag haft råd med en bra terapeut för att behandla traumat från min barndom, och nu vill jag helst bara glömma det och koncentrera mig på mitt liv nu och i framtiden. Jag ströjobbar lite som bilmekaniker för att det är roligt, även om jag inte kan något särskilt. Jag drömmer om att utbilda mig till något eftersom jag aldrig fick chansen till det............." bla bla bla osv.
Senast redigerad av Balle Anka 2008-07-17 kl. 02:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in