2008-08-23, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
jag undrar också hur man ska kunna göra min bisexualitet till hetero?

finns det några piller på apoteket eller?

ja om ens böghet är medfödd är den kronisk, men om det är nånting man drabbats av senare i livet kan det hjälpa med nån terapi där man jobbar med dom undanträngda känslorna. det bor en liten hetro i oss alla killar nånstans förutom då dom som föds med hjärnskadan och är bög från dag 1. jag skulle föreslå kognitivterapi.

http://www.kbt.nu/
Citera
2008-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
ja om ens böghet är medfödd är den kronisk, men om det är nånting man drabbats av senare i livet kan det hjälpa med nån terapi där man jobbar med dom undanträngda känslorna. det bor en liten hetro i oss alla killar nånstans förutom då dom som föds med hjärnskadan och är bög från dag 1. jag skulle föreslå kognitivterapi.

http://www.kbt.nu/

hur vet du att det bor en liten hetero i alla bögar när du själv inte ens är bög??

hur vet du att terapi fungerar?

kan man bli hetero -> homo genom terapi också då eller??

det borde man kunna bli, annars stämmer det inte!
Citera
2008-08-23, 21:16
Medlem
Demonias avatar
Varför kan inte de hetro gå i terapi för sin avsky mot homosexuella? (gäller givetvis inte alla hetro)
Citera
2008-08-23, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Ja och homosex är en synd enligt bibeln och alla normala länder i hela världen förutom det dekadenta Sverige. ( numera dekadent, var ej så förr. )

[b]Om du hade tyckt så så hade du aldrig kalla dig Bella_Donna.[/B]

Att du orkar.

Mitt nick är tagit från en skiva med Stevie Nicks...
Citera
2008-08-23, 23:38
Medlem
Demonias avatar
Bibeln har ju inte skrivit sveriges lagar och att vara homosexuell är inget brott. Det är kärlek.
Citera
2008-08-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demonia
Bibeln har ju inte skrivit sveriges lagar och att vara homosexuell är inget brott. Det är kärlek.

fint skrivet
Citera
2008-08-24, 14:16
Medlem
Borde inte denna tråd ligga under religion? För det är ju inte själva sexualiteten som diskuteras utan huruvida det är en synd.
Citera
2008-08-24, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Momus
Men om jag frågar såhär då, är bögar generellt mer sjukdomsspridare än tex. flator?
Självklart. Bibeln säger att det är fel för två män att ha sex, men den säger inte att det är fel för två kvinnor att göra det, för att det är bara bögsex som är ohälsosamt.

Lesbiskt sex är den minst farliga, även mindre farligt än heterosexuellt sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Momus
Du säger att "finns det nog".... jag tror att det är en fördom.
Kanske, men det är en sann fördom.

Citat:
Jag väntar fortfarande på att David ska ge mig råd för botning.
Man kan inte bota homosexualitet för att det är inte en sjukdom, men det finns ett sätt för en homosexuell att bli heterosexuell eller tvärtom.
Senast redigerad av ikosaedri 2008-08-24 kl. 17:06.
Citera
2008-08-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Självklart. Bibeln säger att det är fel för två män att ha sex, men den säger inte att det är fel för två kvinnor att göra det, för att det är bara bögsex som är ohälsosamt.

Lesbiskt sex är den minst farliga, även mindre farligt än heterosexuellt sex.

Kanske, men det är en sann fördom.

Man kan inte bota homosexualitet för att det är inte en sjukdom, men det finns ett sätt för en homosexuell att bli heterosexuell eller tvärtom.

Jag har också läst om en teori som berättar att kvinnligt samleve är den mest hälsosamma. Och sprider minst sjukdommar och känslomässig "störning".

Klart det finns ett sätt. Man intalar sig tills man tror på det
Citera
2008-08-26, 08:36
Medlem
Nedomanskys avatar
Ja, det är en synd, i alla fall enligt alla sk. världsreligioner.
Citera
2008-08-26, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Ja, det är en synd, i alla fall enligt alla sk. världsreligioner.

Och eftersom de flesta skiter fullständigt i vad världsreligionerna säger om t ex sex före äktenskapet, abort, skilsmässa, att ljuga, att stjäla osv osv osv kan vi väl strunta i vad världsreligionerna säger om homosexualitet också?

Det är ju märkligt att så fort det handlar om homosexuella sliter folk fram sina konfirmationsbiblar. Men att fuska lite med skatten, hoppa i säng med en massa krogragg osv, det är ingen fara.
Citera
2008-08-26, 21:38
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Och eftersom de flesta skiter fullständigt i vad världsreligionerna säger om t ex sex före äktenskapet, abort, skilsmässa, att ljuga, att stjäla osv osv osv kan vi väl strunta i vad världsreligionerna säger om homosexualitet också?

Det är ju märkligt att så fort det handlar om homosexuella sliter folk fram sina konfirmationsbiblar. Men att fuska lite med skatten, hoppa i säng med en massa krogragg osv, det är ingen fara.

Svaret på TS frågeställning är tveklöst ja, att folk inte bryr sig om detta är väl tämligen uppenbart, men det var ju inte detta det frågades efter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in