2008-08-22, 20:46
Medlem
Demonias avatar
David Larsson: Men hur är det då med de par som är hetro och inte kan få barn? Ska de låta bli att ha sex då?
Citera
2008-08-22, 20:48
Medlem
LoFFs avatar
http://web.telia.com/~u74402809/index.htm

Förstår dock inte varför homosexuella skulle vilja viga sig i kyrka när nästan ingen av anhängarna välkommnar en utan snarare spottar på en, än så länge. Du t.ex.

Så gay är inte äkta kärlek? You say? Jaa de ljuger ju absolut! Dock måste det nog ha en jävligt bra anledning när homosexuella i Iran blir piskade till döds. Och inte bara där. Men det är ju bara för skojs skull, eller hur?
Citera
2008-08-22, 21:14
Medlem
Demonias avatar
Klart att det är äkta kärlek precis som mellan par som är hetro
Citera
2008-08-22, 22:01
Medlem
LoFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demonia
Klart att det är äkta kärlek precis som mellan par som är hetro

Givetvis, men konservativa kristna vill inte inse det.
Citera
2008-08-22, 23:50
Medlem
Jag väntar fortfarande på att David ska ge mig råd för botning.
Men jag tror inte att min hjärnskada går att bota. Varken med smisk, religion eller avhållsamhet.
Citera
2008-08-23, 00:37
Medlem
Demonias avatar
Sjukdomar går kanske att bota, men homosexualitet är ingen sjukdom som en del har fått för sej.
Citera
2008-08-23, 08:02
Bannlyst
felpost
Senast redigerad av M.T.(SÄPO) 2008-08-23 kl. 08:43.
Citera
2008-08-23, 13:44
Medlem
jag undrar också hur man ska kunna göra min bisexualitet till hetero?

finns det några piller på apoteket eller?
Citera
2008-08-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Är minnet kort?

Du skrev, och jag citerar:

"Eftersom homosexuella endast utgör några få procent av befolkningen, är det en abnormitet som sticker ut från mängden."

Centerpartister utgör även de några få procent av befolkningen, då måste det ju, enligt din logik, innebära att även de är en abnormitet som sticker ut från mängden.

1. Att vara centerpartist är ett frivilligt val. Vi pratade om det ofrivilliga.

2. Det är socialt accepterat att vara centerpartist. Om du däremot berättar för folk att du tänker rösta på NSF eller Kommunistpartiet kommer nog folk höja på ögonbrynen.

Det behöver egentligen inte handla om hur stor andel personer man talar om, det viktiga är om deras beteende/utseende hamnar inom ramen för de sociala normerna som samhället sätter upp. Detta innebär ju automatiskt att dom som på ett gemensamt sätt bryter mot normen är en minorietet. Däremot behöver inte en minoritet bryta mot normen.

Den uppfattningen jag har fått av Sverige och svenskarna är att acceptansen av homosexuella bara är ett spel för gallerierna. Om homosexualitet verkligen hade varit lika accepterat som heterosexualitet hade vi inte behövt "bevisa" vår acceptans genom pridefestivaler och liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Så fråga då dig själv; tror du att de får det lättare genom att du kallar dem för "defekta" och "abnorma"? Eller "sjuka"?

Har aldrig sagt detta till en homosexuell, skulle aldrig få för mig tanken heller. Om homosexuella läst denna tråd är det ju knappast mitt fel.

Du verkar tro jag ser ner på och föraktar homosexuella, men där har du fel. Tvärtom beundrar jag deras styrka att gå emot en samhällsnorm som är så stor. Jag vet inte själv om jag hade haft den kraften.

Men jag ser fortfarande homosexualitet som en störning som bör försöka botas, inte för min skull, utan för de homosexuella. Självklart inte tvångsmässigt, men som ett personligt val att erbjuda dom.
Citera
2008-08-23, 15:47
Medlem
Botemedel

Citat:
Ursprungligen postat av Momus
Jag väntar fortfarande på att David ska ge mig råd för botning.
Men jag tror inte att min hjärnskada går att bota. Varken med smisk, religion eller avhållsamhet.

David erbjuder inget bot, han erbjuder enbart fördömanden, fördomar och religiösa vanföreställningar!

Om det nu är fråga om någon "skada" eller annat liknande, så ska det behandlas inom ramen för vetenskap och beprövad erfarenhet.

Dit räknas inte religiösa fördömanden eller hatfylllda svavelosande tirader!

DavidLarsson anför bara fördomar och trams , ingen saklighet.

Till dags dato existerar inget "botemedel" eller någon "behandling" mot homosexualitet.

Så glöm det. Och skit i bibelfetischisternas ojande. Det har inte hjälpt någon hittills.
Senast redigerad av GaussBonnet 2008-08-23 kl. 15:52.
Citera
2008-08-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
David erbjuder inget bot, han erbjuder enbart fördömanden, fördomar och religiösa vanföreställningar!

Om det nu är fråga om någon "skada" eller annat liknande, så ska det behandlas inom ramen för vetenskap och beprövad erfarenhet.

Dit räknas inte religiösa fördömanden eller hatfylllda svavelosande tirader!

DavidLarsson anför bara fördomar och trams , ingen saklighet.

Till dags dato existerar inget "botemedel" eller någon "behandling" mot homosexualitet.

Så glöm det. Och skit i bibelfetischisternas ojande. Det har inte hjälpt någon hittills.

Var väl det jag misstänkte.
Jag kan sova gott inatt.
Citera
2008-08-23, 16:01
Medlem
Jepp

Se denna:
http://sydsvenskan.se/malmo/article152171.ece

Och så en känga till hr Larsson:
" – Det finns annat än homosexualitet som är mer emot naturen, sådant vi människor är ensamma om - som religion eller att sova i pyjamas, säger Enquist."

Anm. Magnus Enquist, professor i etologi vid Stockholms universitet.
Senast redigerad av GaussBonnet 2008-08-23 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in