Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Ja det är ju olika rätt beroende på vilken religion och ideologi man tillhör. Att påstå att vi skulle ha bäst etik av alla civilisationer som kommit och fallit är att bevisa sin brist på självinsikt. Den drift som du nu talar om gör i vilket fall inte någon nytta för någon.
Vad har den generella nyttan för andra att göra med känslan av tillfredsställelse hos enskilda individer genom människans starkaste drift? Vi talar inte om någon slags tävlan (som du antyder) om vilken ideologi (religiös eller inte) som skulle representera bäst etik. Det är fråga om naturlig, medfödd drift (i det mänskliga sinnet), som är oberoende av hetero- eller homosexualiten.
Citat:
Om man nedsätter sig till att endast följa sina drifter så är man inte mer människa än en gris. Nu säger jag inte att jag tycker det är moraliskt förkastligt att vara homosexuell då jag fullständigt skiter i ifall folk är det och har bögar som vänner, men det rättfärdigar det inte likväl ur en religiös synvinkel.
Men du säger dig ju inte vara religiös! Hur kan då fortsätta förfäkta dessa inkrökta tankar?
Citat:
Huruvida det är rätt eller fel kan ju ingen säga då det evolutionistiskt naturvetenskapligt inte finns några rätt eller fel, däremot finns det religioner och ideologier och där får man säga att de flesta anser homosexualitet som moraliskt förkastligt.
Men den inställningen beror ju bara på att du inte förstår skillnaden mellan rätt och fel i just detta sammanhang. Moraliska synpunkter kan inte läggas på olika medfödda former av diftslivet, som iakttas inom hela djurriket. Den som, från moralisk synpunkt, vill förhindra andra att använda sitt naturliga driftsliv för samma njutning som de själva kan (genom att tillhöra den heterosexuella normen) har inte bara ett inkrökt tänkande utan besitter, möjligen omedvetet, en viss form av grymhet.
Citat:
Sammanfattningsvis kan man ju säga att om homosexualitet är rätt eller fel finns inget svar på, så det är en dålig fråga. Däremot är homosexualitet utan dess tvivel synd enligt den rådande definitionen på synd.
Då är du åter inne på det mest irrelevanta i sammanhanget. Du förstår tydligen inte det enkla faktum, att den religiösa inställningen måste falla, eftersom den i grunden bygger på bristande kunskaper sedan tusentals år tillbaka.