2008-08-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johorru
men är du helt tappad eller? nog fan tycker jag bögar får gifta sig MEN INTE I EN KYRKA. att homosexuella ska få vigas i en kyrka är ju bara helt fel! och varför vill en rumpnisse gifta sig i en kyrka då dom borde veta att kyrkan är strängt emot dom?!. och nej jag är inte kristen, jag tycker bara man sak respektera folks tro om dom kristna inte vill viga bögar/flator är det deras val. DET ÄR DERAS KYRKA OCH DERAS REGLER klart slut !

som om man inte frågar personalen på kyrkan innan man gifter sig då? undrar vem det är som är helt körd i skallen igentligen haha! det är ju inte direkt så att ett bögpar bara dundrar in i första bästa kyrka och tvingar prästen att viga dem under dödshot?
Citera
2008-08-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Homosexuella sprider Hiv och Aids de är skyldiga till miljontals oskylida barn dör i det, de ska ställas till svars för detta.
Källa på att jag sprider HIV?
Citera
2008-08-19, 02:26
Medlem
Sammanfattningsvis så verkar anti-homo-sidans argument vara "Vi har rätt till att uttrycka kärlek, ni har inte det" i olika former.

.
Citera
2008-08-19, 05:22
Medlem
johorrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
som om man inte frågar personalen på kyrkan innan man gifter sig då? undrar vem det är som är helt körd i skallen igentligen haha! det är ju inte direkt så att ett bögpar bara dundrar in i första bästa kyrka och tvingar prästen att viga dem under dödshot?

sant sant men den prästen som viger dom ... jadu jag skulle vilja kalla han en dålig präst och be han läsa igenom bibeln igen, speciellt kapitlet om sodom och gomorrah ... men varför vill ni ens gifta er i en kyrka? går å gifta sig på många andra ställen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sodom_och_Gomorra detta är vad gud tycker om sodomiter
Senast redigerad av johorru 2008-08-19 kl. 05:24. Anledning: lägger in en länk
Citera
2008-08-19, 09:15
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
jag förstår vad du säger, men frågan är om du gör det själv?

att använda hammare och spik eller ta på sej kläder mot kyla är INTE att frigöra sig från de naturliga begränsningarna.

om någon går ut utan kläder i 30 minusgrader så kan man kanske säga att han frigjort sej från de naturliga begränsningarna men då har det också blivit skadligt.

Kan en naken "naturlig" människa slå i en spik med handen?

Kan h*n överleva i 30 minusgrader?

Kan h*n förflytta sig i 120 km/h?

Har hon goda möjligheter att överleva svåra skador och infektioner?

Nej, givetvis inte.

Däremot har vår intelligens och vår samarbetsförmåga givit oss möjligheten att överskrida våra fysiska begränsningar. Att sas "gå emot naturen".

Förstår du inte detta mycket enkla resonemang har du seriösa problem.
Citera
2008-08-19, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johorru
sant sant men den prästen som viger dom ... jadu jag skulle vilja kalla han en dålig präst och be han läsa igenom bibeln igen, speciellt kapitlet om sodom och gomorrah ... men varför vill ni ens gifta er i en kyrka? går å gifta sig på många andra ställen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sodom_och_Gomorra detta är vad gud tycker om sodomiter

Vad tror du Gud tycker om tokstollar som sitter och sprider hat, lögner och propaganda i Hans namn då?
Citera
2008-08-19, 14:02
Medlem
yeahwhatevers avatar
blir kåt av bögsex...och det måste väl vara den största synden av dom alla..eller?
Citera
2008-08-19, 15:45
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Vad tror du Gud tycker om tokstollar som sitter och sprider hat, lögner och propaganda i Hans namn då?

Illa men nu står det faktiskt i bibeln att bögeri är en synd. Svårt att fatta? Fast du kanske är en sån där som bara tar de bitar i bibeln som passar dig och struntar i allt annat?

Själv så struntar jag blank i vad som står i en sagobok. Det som förundrar mig är att bögar vill bli vigda i en religion som fördömmer deras beteende?
Citera
2008-08-19, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Kan en naken "naturlig" människa slå i en spik med handen?

Kan h*n överleva i 30 minusgrader?

Kan h*n förflytta sig i 120 km/h?

Har hon goda möjligheter att överleva svåra skador och infektioner?

Nej, givetvis inte.

Däremot har vår intelligens och vår samarbetsförmåga givit oss möjligheten att överskrida våra fysiska begränsningar. Att sas "gå emot naturen".

Förstår du inte detta mycket enkla resonemang har du seriösa problem.

jaha så nu helt plötsligt handlar det om våra FYSISKA begränsningar. nej vi har ingen inbyggd hammare i handen som vi kan använda oss av när vi slår i spikar. men herregud vi är inte bara ett stycke kött. det stycke köttet är ett verktyg som vi använder oss av här nere på jorden. jag trodde den här frågeställningen var en etisk/moralisk/filosofisk fråga om vad som är naturligt eller inte. om du tycker att det naturliga endast är det som vi kan göra med vår fysiska kropp så tycker jag att du har väldigt tighta begränsningar.

visst vi kan knulla djur,barn,gubbar,bilar, parkbänkar - rubbet med vår fysiska kropp. det är fysiskt möjligt, men inte etiskt försvarbart och vi blir inte ett dugg mer intellektuella om vi göra detta
Citera
2008-08-19, 17:18
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
För mig är sex inget annat än sättet att få barn på, jag har sex för att få barn, det är mitt enda skäl.

Med andra ord, du är ingen intelligent varelse.
Citera
2008-08-19, 17:34
Medlem
Citat:
Homosexuella sprider Hiv och Aids de är skyldiga till miljontals oskylida barn dör i det, de ska ställas till svars för detta.

Så enligt dig sprider inte människor som är hetro HIV och AIDS?
Citera
2008-08-19, 18:18
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna

Vilka lögner i hans namn??? Har du ens läst nått ur biblen?

Citat:
Ursprungligen postat av smygdamp
Så enligt dig sprider inte människor som är hetro HIV och AIDS?

Inte i lika stor utsträckning som sodomiter gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in