2008-07-15, 18:05
  #37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Det står i bibeln att man inte får ligga med en man som han ligger med en kvinna. Inget om en kvinna med kvinna- eller ett homosexuellt förhållande utan sex, eller ett homoförhllande med bara analsex, eller bara oralsex- faktum är att en man inte kan ligga med en man såsom han ligger med en kvinna.
Släng den där sopiga boken, läs sagan om ringen istället- där finns det lite mer relevant visdom!

Det står i bibeln att man ska älska sin näste, inte sin näste bög!
Regler är regler och de finns av en anledning.
Citera
2008-07-15, 18:07
  #38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resistansen.
Nu finns det precis HUR mycket som helst som har förändrats och har brytits emot i bibeln sedan den skapades, dagligen bryter människor (kristna som annat) mot tex dom 10 budorden. Detta accepterar kyrkan så varför skulle dom då inte få acceptera homosexualitet? Detta är bara ännu en del av våran utveckling som civilisation, problematiken är att sådana som dig hakar upp sig på det medans det finns så mycket vikigare saker (om man nu råkar vara kristen) att haka sig på.

De som inte följer de 10 budorden är orena. Till den kategorin kan man även tillägga bögar. Så det är väl ganska självklart att man inte ska acceptera homosexualitet?
Citera
2008-07-15, 18:18
  #39
Medlem
Gateways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HåkanStrömberg
Jorden uppkom efter guds vilja precis som du uppkom efter guds vilja. Är du så gammal att du inte längre tycker om Kalle Anka, då är du väldigt gammal, för Kalle Anka är tidlös! Du kan leva i förnekelse men den dagen du lämnar jorden kommer du att ångra dig. Bögar är inte menade att existera, det är en motkraft från djävulen som är emot gud och all godhet.
Är alla människor uppkommna efter guds vilja? Måhända att du menar att alla utom bögar, pedofiler och andra kräk enligt är djävulens verk? Förklara. Det blir väl svårt, du är ju så full av motsägelser och skenhelighet, att döma av dina inlägg, men försök iallafall!
Citera
2008-07-15, 18:19
  #40
Medlem
Det är ju helt sjukt vilken sorgligt ignorant människa du verkar vara, har du verkligen inget bättre för dig?

Varför skulle homosexuella förstöra sin kropp? Dom gör det dom är lyckliga utav och det är det bästa man kan göra för kroppen.

Lägg fram ett bevis på att homosexuella människor är sämre människor, att dom kommer till "helvetet".

Jag tror på att människor som du är helt dumma i huvudet, men jag skiter i det för varje människa har rätt till sitt eget liv.

Edit: Med bevis menar jag inte nån utläggning om vad som står i din bok som du lever efter, utan att det verkligen händer.

Du är full av tomma spekuleringar precis som många andra kristna, du får gärna leva efter din såkallade sanning, men låt andra människor göra det också utan att lägga dig i.
__________________
Senast redigerad av blommaah 2008-07-15 kl. 18:22.
Citera
2008-07-15, 18:21
  #41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
Det är ju helt sjukt vilken sorgligt ignorant människa du verkar vara, har du verkligen inget bättre för dig?

Varför skulle homosexuella förstöra sin kropp? Dom gör det dom är lyckliga utav och det är det bästa man kan göra för kroppen.

Lägg fram ett bevis på att homosexuella människor är sämre människor, att dom kommer till "helvetet".

Jag tror på att människor som du är helt dumma i huvudet, men jag skiter i det för varje människa har rätt till sitt eget liv.

Jag menade inte att de skulle förstöra sin kropp, jag menade att de inte hade några rättigheter jäntemot rökare som är människor.
Citera
2008-07-15, 18:23
  #42
Medlem
Balle Ankas avatar
Hördu, din skenheliga krucifixare... här har du definitionen på 'bullshit', om du behöver använda den någon gång:

http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

(mycket bättre än det där animerade analoga instrumentet)
Citera
2008-07-15, 18:23
  #43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gateway
Är alla människor uppkommna efter guds vilja? Måhända att du menar att alla utom bögar, pedofiler och andra kräk enligt är djävulens verk? Förklara. Det blir väl svårt, du är ju så full av motsägelser och skenhelighet, att döma av dina inlägg, men försök iallafall!


Bibeln har alla svar. Har du döpt dig?
De är djävulens verk, precis. Hur är det motsägelsebart?
Citera
2008-07-15, 18:24
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HåkanStrömberg
Jag menade inte att de skulle förstöra sin kropp, jag menade att de inte hade några rättigheter jäntemot rökare som är människor.

det är så att man vill lägga sig i fosterställning å gråta, man förlorar hoppet om världen när det finns människor som verkligen tänker såhär.
Citera
2008-07-15, 18:27
  #45
Medlem
Balle Ankas avatar
HåkanStrömberg

Vad är din mission? Att omvända någon som frivilligt sökt sig till Flashback?
Citera
2008-07-15, 18:27
  #46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
Hördu, din skenheliga krucifixare... här har du definitionen på 'bullshit', om du behöver använda den någon gång:

http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

(mycket bättre än det där animerade analoga instrumentet)

Han är en syndare, han brinner förmodligen i helvetet just nu. Noterade att han gick bort nyligen.


Då sade Jesus till honom: ”Jag är uppståndelsen och livet.
Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.
Tror du detta?”
I min faders hus finns många rum. Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er?
Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag
komma tillbaka och hämta er till mig, för att också ni skall
vara där jag är.

Jesus, vi tackar dig för dina löften.
Ta George Carlin till dig och låt hhonom få vila i evig härlighet hos dig.
Amen.

(Johannes evangelium 11: 25-26, 14: 2-3)
__________________
Senast redigerad av HåkanStrömberg 2008-07-15 kl. 18:30.
Citera
2008-07-15, 18:28
  #47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
HåkanStrömberg

Vad är din mission? Att omvända någon som frivilligt sökt sig till Flashback?



HAHAHA klockrent
Citera
2008-07-15, 18:31
  #48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
det är så att man vill lägga sig i fosterställning å gråta, man förlorar hoppet om världen när det finns människor som verkligen tänker såhär.


Det är såna som dig som man inte kan göra annat än att be för, en direkt koppling till nazismen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in