Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
Hördu, din skenheliga krucifixare... här har du definitionen på 'bullshit', om du behöver använda den någon gång:
http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o
(
mycket bättre än det där animerade analoga instrumentet)
Han är en syndare, han brinner förmodligen i helvetet just nu. Noterade att han gick bort nyligen.
Då sade Jesus till honom: ”Jag är uppståndelsen och livet.
Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.
Tror du detta?”
I min faders hus finns många rum. Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er?
Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag
komma tillbaka och hämta er till mig, för att också ni skall
vara där jag är.
Jesus, vi tackar dig för dina löften.
Ta George Carlin till dig och låt hhonom få vila i evig härlighet hos dig.
Amen.
(Johannes evangelium 11: 25-26, 14: 2-3)