2008-07-16, 23:47
Medlem
vespens avatar
Olle

Namn: Olle Jönsson.
Ålder: 52 år.
Bor: Gård utanför Kristianstad.
Familj: Ja. två barn på 16 och 23 år. Hund, papegoja, ödla, 6 katter.
Civilstånd: Ogift än så länge.
Aktuell: Ny etta på albumlistan, fick en hel dokumentär tillägnad sig på SVT: ”Ingen dans på rosor med” 17 maj, blev förra året valda till ”Årets dansband” och innehar därmed den åtråvärda ”Guldklaven”, är flerfaldigt platina-och guldbelönade, släppte 28 maj sitt nya album ”Rallarsväng”.
Citera
2008-07-17, 00:30
Medlem
Whitmores avatar
Lasse Sigfridsson

Förutom att vara pappa till Idol-Emil (hette han väl) har han även skrivit denna underbara bok.
http://www.bokborsen.se/Sigfridsson,...u3952207_1.htm
Där finns det skvaller så det räcker och blir över!
Citera
2008-07-17, 14:10
Medlem
qwerty1339s avatar
Sant att Gunnar i bandet är en trevlig prick.

Annars är bandet som alla andra dansband.
Det knullas och sups friskt....
Citera
2008-07-17, 22:04
Medlem
Anders

Ingen som vet ngt om Anders han som spelar keyboard/dragspel?
Citera
2008-07-17, 23:42
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLove

Har för mig att han är homosexuell?
Citera
2008-07-17, 23:51
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLove

Han fick sparken från L-S för många herrans år sedan eftersom han hade lite problem med starka drycker. Gick då tillbaka till sitt gamla jobb som billackerare. Ett par år senare fick hans ersättare erbjudande att köpa in sig i L-S men tackade nej, korkat med tanke på var de är idag. Hur som helst så hade Anders skärpt till sig under dessa år och kom tillbaka i bandet. Bör vara mellan 55-57 år nu om jag räknat rätt. Trevlig och social kille som inte gärna vill skylta med att han är med i L-S utan gärna förblir anonym om han kan. Kan dock fortfarande festa till rejält även om det är en stund mellan gångerna.

Olle har mig veterligen aldrig haft problem med spriten som något inlägg här vill påstå.Han körde dessutom turnébussen själv förr och kunde av naturliga skäl inte festa. Däremot har han väldigt svårt att tacka nej till överblivna köttbitar med feta såser i dansrestaurangen även om klockan är tre - halvfyra på morgonen vilket ju också syns numera. Fick sluta trumma pga förslitningar i handleder. Också en väldigt social och trevlig kille men som tvärtemot Anders gärna vill synas och märkas.

Christer är hjärnan i L-S som skriver många av deras låtar. Utmärker sig inte alls. Lever ett lugnt och sansat liv med familj som vilken kille som helst mitt i de 50.

De övriga medlemmarna känner jag till för dåligt för att kunna ge någon info om.
Citera
2008-07-17, 23:56
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBOND
Har för mig att han är homosexuell?

Har också hört ryktena om detta men då att det ska handla om bisexuell läggning. Har dock aldrig sett detta med egna ögon. Däremot har jag sett hans dotter och det råder ingen tvekan om vem som är far
Citera
2008-07-18, 00:27
Medlem
rataxess avatar
Måste ju ha levt ett hårt liv. De sa i den där dokumentären, hur många spelningar de hade per år. Minns inte exakt men det snittar väl på en spelning var tredje, nästan varannan dag.
Sanslöst mycket år efter år.
Citera
2008-07-18, 00:52
Medlem
Lite rolig historia de berättade om dansbands- Z, om den nu var sann.
Citera
2008-07-18, 01:13
Medlem
Maizers avatar
De hyrde replokal på min morfars mack lååångt bak i tiden. Det gör mig ju nästan känd
Citera
2008-07-18, 04:01
Medlem
vespens avatar
Bi

Anders är Bi.Flitig Asien resenär.Vargen i bandet.Mkt sympatiskt.
Tilläggas kan ju att ingen av dessa herrar är några musiker av högre rang,
men det har mindre betydelse i denna branch,det spelas för dansare,inte musiker.
Citera
2008-07-18, 04:03
Medlem
vespens avatar
Bra

Citat:
Ursprungligen postat av rataxes
Måste ju ha levt ett hårt liv. De sa i den där dokumentären, hur många spelningar de hade per år. Minns inte exakt men det snittar väl på en spelning var tredje, nästan varannan dag.
Sanslöst mycket år efter år.

Sant,bra skrivet.Inte har dom ätit oxfile hela tiden nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in