2024-09-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
När jag var hemma i Kristianstad senast lade jag märke till att Pölsemannen var borta från Stora torg. Det måste vara ett stort avbräck för Olle. Han stod ju där i stort sett dagligen och mumsade i sig den ena röda efter den andra.

För många år sedan var jag hemma hos honom. Han skulle då köpa en papegoja för stora pengar. Nästa gång jag var där frågade han om jag ville köpa "gojan" eftersom den förde ett sånt jävla liv så att Olle inte kunde sova om dagarna.

Vill du berätta lite om hur han bor? Och vad har de för stil/smak vad gäller hus och inredning? Har de ordning och reda?
Citera
2024-09-22, 13:56
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vill du berätta lite om hur han bor? Och vad har de för stil/smak vad gäller hus och inredning? Har de ordning och reda?

Det var en helt vanlig villa (brunt tegel) i Norra Åsum. Den stack inte ut på något sätt. Tidigare hade han bott i ett rött trähus på samma gata; inte heller det var något speciellt märkvärdigt. Inomhus var, så vitt jag kommer ihåg, uppröjt och städat men inte överdrivet pedantiskt. Inredningen var inte spartansk men inte heller överdådig. Det såg ut som hemma hos vem helst.

Jag var där och gjorde lite hantverksjobb, och Olle var alltid en trevlig och rolig prick som gärna bjöd på kaffee och berättade en och annan rövarhistoria från LS turnéer. Men det var alltid med stil och inga sliskiga grejor.
Citera
2024-09-22, 14:51
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Det var en helt vanlig villa (brunt tegel) i Norra Åsum. Den stack inte ut på något sätt. Tidigare hade han bott i ett rött trähus på samma gata; inte heller det var något speciellt märkvärdigt. Inomhus var, så vitt jag kommer ihåg, uppröjt och städat men inte överdrivet pedantiskt. Inredningen var inte spartansk men inte heller överdådig. Det såg ut som hemma hos vem helst.

Jag var där och gjorde lite hantverksjobb, och Olle var alltid en trevlig och rolig prick som gärna bjöd på kaffee och berättade en och annan rövarhistoria från LS turnéer. Men det var alltid med stil och inga sliskiga grejor.

Olle bor i Röetved, norr om Kristianstad. Där har han bott sedan 2003.
Det är en mindre gård han och Gunilla bor på.
Citera
2024-09-23, 06:27
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Olle bor i Röetved, norr om Kristianstad. Där har han bott sedan 2003.
Det är en mindre gård han och Gunilla bor på.

Jo, det är bekant. Jag var hemma hos honom i N. Åsum i slutet av 1980-eller i början av 1990-talet, om jag minns rätt. Undrar om han har kvar "gojan".
Citera
2024-09-23, 10:25
Medlem
Olle har man ju sett många bilder på men frun Gunilla och även övriga familjen har jag aldrig sett några bilder på. Vad beror detta på ?
Citera
2024-09-23, 11:14
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Olle har man ju sett många bilder på men frun Gunilla och även övriga familjen har jag aldrig sett några bilder på. Vad beror detta på ?

Han håller sina barn utanför "kändisskapet".
Kan säga att barnen har aldrig fått det dom pekat på. Utan dom har fått jobba som alla andra.
Citera
2024-09-24, 13:18
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:

Hon var heller aldrig hemma när jag var där och jobbade (se ovan)
Citera
2024-09-24, 14:10
Medlem
Citat:

Frun vill väl inte skyllta med att hon är gift med "svin-Olle", hon skäms väl - fullt förståligt.
Citera
2024-09-24, 19:45
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Frun vill väl inte skyllta med att hon är gift med "svin-Olle", hon skäms väl - fullt förståligt.

På hennes facebook finns inga bilder tillsammans med Olle. Inte ens ett inlägg om LS.
Men dottern lägger upp lite då och då om LS.
Citera
2025-01-08, 13:54
Medlem
Lasse Stefanz är bara så outhärdliga att lyssna på!
Deras storhetstid var väl typ bara 80-90 talet.

Nu känns det bara som deras låtar låter likadana allihopa !

Hur länge orkar förresten Olle stå på scen innan han kollapsar ?!

Karln har varit kraftigt överviktig och med diabetes jättelänge! Dessutom 70 i år.
Dags att lägga ner eländet istället!

Inte samma sak när man bytte ut alla originalmedlemmarna utan 2 . Orsaken stavas pengar!

Jag mår bara så dåligt av att se Herr. Jönsson och hans ohälsa! Usch!
Otroligt vidrig människa!
Citera
2025-02-02, 18:47
Medlem
Olle är med i bingolotto idag. Ser ut att ha gått ner i vikt.
Citera
2025-02-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollagenten
Olle är med i bingolotto idag. Ser ut att ha gått ner i vikt.
Han kanske äter nyttigare. Vilka skakningar i hela kroppen han har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in