2023-11-02, 06:58
Medlem
Varför uteslöts Lasse från första början?
Senast redigerad av Haggywaggy 2023-11-02 kl. 06:59. Anledning: Skulle svara specifikt inlägg
Citera
2023-11-02, 07:10
När Olle dör kommer även Lasse Stefanz att dö. Det är svårt att tänka sig en större ikon i sammanhanget. Man hör på hundra mils avstånd att det är en Lasse Stefanz-låt så fort sången tar vid. Han går inte att ersätta.

Samma sak med Sven-Ingvars.
Citera
2023-11-02, 09:08
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggywaggy

Gammal artikel, står egentligen inte mkt;
https://www.expressen.se/noje/sigfri...n-fran-bandet/
Citera
2023-11-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
När Olle dör kommer även Lasse Stefanz att dö. Det är svårt att tänka sig en större ikon i sammanhanget. Man hör på hundra mils avstånd att det är en Lasse Stefanz-låt så fort sången tar vid. Han går inte att ersätta.

Samma sak med Sven-Ingvars.

Jämförelsen med Sven-Ingvars haltar ordentligt, då bandet faktiskt har fortsatt efter Sven-Erik Magnussons död! För du syftar väl knappast på Oscar Magnussons röst här.
Citera
2023-12-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggywaggy

Har ganska nyss lyssnat på rättegången och det verkar vara samarbetssvårigheter som anges. Enligt Olle och co. ska Lasse ha satt sig på tvären om det mesta i bandet, hållit sig för sig själv och varit allmänt otrevlig mot de andra.
Enligt Lasse så styr Olle med järnhand och han har känt sig utmobbad av de andra i bandet.
Olle ställde ultimatum till slut och sa att det var antingen han eller Lasse som måste lämna då situationen var ohållbar.

Vem som faktiskt försvårade samarbetet är ju svårt att veta, men i den rent juridiska aspekten av fallet så lutar jag åt att domstolen har gjort en korrekt bedömning och dömt i Olles favör.
Kan tilläggas då att jag inte alls är särskilt förtjust i Olle som person....har hört så mycket konstiga grejer om honom och tycker han verkar allmänt slajmig liksom.
Citera
2023-12-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag far illa av att se Olle Jönsson.
Han är en tidsinställd bomb för en massiv hjärtinfarkt!!
(sänder nån miniserie på Aftonbladet om Lasse Stefans)

Halvligger djupt ner i sätet i bussen, kedjeröker, petar i sig allt möjligt och är enormt ofräsch i håret, klädstilen och med en kagge som bara den drar över 100 pannor!!
Har en grymt oskön dialekt när han flåsande klämmer ur sig sina konstigheter.

Nej. Det. Ser inte bra ut alls.

Gillar inte Olle alls, men dialekten tycker jag ändå är en av de skönare varianterna av skånska även om jag inte gillar alla delar i den.
Det finns betydligt värre varianter i alla fall.
Citera
2023-12-07, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag vill också veta. Ingen säger något och Lars Sigfridsson är nog den bittraste man kan uppbringa just nu. Olle Jönsson säger att det är en "tolkningsfråga" om Sigfridsson fick sparken.

"Olle Jönsson håller än i dag fast vid att Lasse Sigfridsson lämnade bandet frivilligt.

– Det får väl var och en tolka som de vill. Om han tycker att han fick sparken får man fråga honom. Det är en tolkningsfråga. Han vet själv varför han slutade. Det är precis som jag säger, det är som ett äktenskap och i bland får man då välja väg."

http://www.expressen.se/noje/jonsson...tefanz-braket/

Sigfridsson vägrar uppge varför han fick sparken.

DET är ju intressant om det stämmer att han sa så!
För så sa han inte alls i rättegången som jag lyssnade på.
Citera
2023-12-14, 15:28
Medlem
Mazeppas avatar
https://ekuriren.se/bli-prenumerant/...bd-0kr-dp_week

Vad som skulle ha blivit en helg i dansbandsmusikens tecken blir istället en nedbantad historia. Fredagens stora danskväll med Lasse Stefanz på Lokomotivet ställs in. Istället kommer bandet enbart att uppträda under lördagen.

Är storhetstiden över? Endast 60 biljetter sålda till fredagens konsert
Citera
2024-05-02, 10:00
Medlem
Högform - https://www.tiktok.com/@anton_wahlqv...0bzV6k4Po&_r=1
Citera
2024-09-21, 16:36
Medlem
Visste inte att Ollle är gift men nu drar hon.

Ska läsa hans kommande bok "Rösten Speglar Själen". Köper den nog inte utan det får bli en lånebok.
Citera
2024-09-22, 06:44
Medlem
Bronco68s avatar
När jag var hemma i Kristianstad senast lade jag märke till att Pölsemannen var borta från Stora torg. Det måste vara ett stort avbräck för Olle. Han stod ju där i stort sett dagligen och mumsade i sig den ena röda efter den andra.

För många år sedan var jag hemma hos honom. Han skulle då köpa en papegoja för stora pengar. Nästa gång jag var där frågade han om jag ville köpa "gojan" eftersom den förde ett sånt jävla liv så att Olle inte kunde sova om dagarna.
Citera
2024-09-22, 07:54
Medlem
TjackOhejs avatar
Lustigkurren som föreslog z'at i slutet på bandnamnet måste känt på sig att dom skulle gå långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in