2008-07-16, 19:35
Citat:
På vilket sätt säger mina inlägg emot varandra? NATO på väg ner - SCO på väg upp, Hur hög IQ har du egentligen?
Ursprungligen postat av FSB-111
På vilket sätt säger mina inlägg emot varandra? NATO på väg ner - SCO på väg upp, Hur hög IQ har du egentligen?
Om du läst mitt inlägg ordentligt hade du förstått att det inte var det som stred mot varandra. Det du just nämnt är EN del, som strider mot en ANNAN del. Men nu ska jag vara övertydlig och visa dig.
Citat:
och
Jag hoppas att du inser att NATO utan USA är ett stort militärt skämt, angående ekonomi så sjunker USAs ekonomi som en sten, medans SCOs bara stiger och stiger. Om ~7-10 år kommer SCO att gå om NATO, Ryssland står för kvalite, och Kina/Indien för kvantite.
Citat:
Sakta men säkert, medans USA bara sjunker och sjunker. Dagen då USA inte längre kan upprätthålla sin balans kommer många NATO-medlemmar att tänka över om dem vill stanna kvar i en militär allians vars kraft håller på att rinna ut i sanden. En allians som dessutom har irreterat Ryssland i många,många är.
Indien är inte med i SCO,än.
Men det militära samarbetet mellan Ryssland och Indien är stort, och det kommer bli större. Glöm inte bort CIS
Indien är inte med i SCO,än.
Men det militära samarbetet mellan Ryssland och Indien är stort, och det kommer bli större. Glöm inte bort CIS
mot
Citat:
Förstår du konsekvenserna av att anfalla ett EU land? Utlands investeringerna stiger i galen takt, Ryssland tjänar väldigt mycket på det. Det ekonomiska samarbetet i världen är för stort för att någon skulle vilja riskera det. Så kommer det att förbli i många år.
För att förtydliga ytterliggare: Det du säger är att Ryssland inte är ett hot eftersom konsekvenserna för att anfalla ett västland är för stort. Dels får du NATO på dig och dels kommer handeln med dessa rika västländer upphöra.
Samtidigt säger du att inom en inte allt för avlägsen framtid (det är i den framtiden som vi tror att Ryssland kan bli ett hot) så kommer USAs eknomi vara körd. Vi alla vet att Europas ekonomi följer USAs, så då vore Europa också kört. Dessutom skulle stora starka SCO kunna sparka lilla Natos stjärt fortare än en höna bajsar. SCOs ekonomi bör ju vara så stark då så de klarar sig utan handel med lilla fjantiga väst. Det är snarare väst som måste handla med SCO (sant redan nu, vi klarar oss inte utan Kina, men det enda vi köper av ryssarna är vodka, och det klarar vi oss utan).
Så. Ja. Jag anser att detta är lite motsägelsefullt. Å ena sidan är väst för stark, å andra sidan, är det inte alls stark. Suck.
Förresten. Jag glömde att svara på hurvida Ryssland är instabilt eller inte. Jag erkänner att uttrycket var dåligt. Ryssland är inte instabilt på samma sätt som Somalia. Det jag menade är att Ryssland är oberäkneligt.