2008-07-16, 19:35
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSB-111

På vilket sätt säger mina inlägg emot varandra? NATO på väg ner - SCO på väg upp, Hur hög IQ har du egentligen?

Om du läst mitt inlägg ordentligt hade du förstått att det inte var det som stred mot varandra. Det du just nämnt är EN del, som strider mot en ANNAN del. Men nu ska jag vara övertydlig och visa dig.

Citat:
Jag hoppas att du inser att NATO utan USA är ett stort militärt skämt, angående ekonomi så sjunker USAs ekonomi som en sten, medans SCOs bara stiger och stiger. Om ~7-10 år kommer SCO att gå om NATO, Ryssland står för kvalite, och Kina/Indien för kvantite.
och
Citat:
Sakta men säkert, medans USA bara sjunker och sjunker. Dagen då USA inte längre kan upprätthålla sin balans kommer många NATO-medlemmar att tänka över om dem vill stanna kvar i en militär allians vars kraft håller på att rinna ut i sanden. En allians som dessutom har irreterat Ryssland i många,många är.

Indien är inte med i SCO,än.
Men det militära samarbetet mellan Ryssland och Indien är stort, och det kommer bli större. Glöm inte bort CIS

mot

Citat:
Förstår du konsekvenserna av att anfalla ett EU land? Utlands investeringerna stiger i galen takt, Ryssland tjänar väldigt mycket på det. Det ekonomiska samarbetet i världen är för stort för att någon skulle vilja riskera det. Så kommer det att förbli i många år.

För att förtydliga ytterliggare: Det du säger är att Ryssland inte är ett hot eftersom konsekvenserna för att anfalla ett västland är för stort. Dels får du NATO på dig och dels kommer handeln med dessa rika västländer upphöra.

Samtidigt säger du att inom en inte allt för avlägsen framtid (det är i den framtiden som vi tror att Ryssland kan bli ett hot) så kommer USAs eknomi vara körd. Vi alla vet att Europas ekonomi följer USAs, så då vore Europa också kört. Dessutom skulle stora starka SCO kunna sparka lilla Natos stjärt fortare än en höna bajsar. SCOs ekonomi bör ju vara så stark då så de klarar sig utan handel med lilla fjantiga väst. Det är snarare väst som måste handla med SCO (sant redan nu, vi klarar oss inte utan Kina, men det enda vi köper av ryssarna är vodka, och det klarar vi oss utan).

Så. Ja. Jag anser att detta är lite motsägelsefullt. Å ena sidan är väst för stark, å andra sidan, är det inte alls stark. Suck.

Förresten. Jag glömde att svara på hurvida Ryssland är instabilt eller inte. Jag erkänner att uttrycket var dåligt. Ryssland är inte instabilt på samma sätt som Somalia. Det jag menade är att Ryssland är oberäkneligt.
Citera
2008-07-16, 20:10
Medlem
Ludd3emms avatar
Herrejävlar. Har läst igenom hela den här skittråden utan att en enda jävel har lyckats nämna Rysslands befolkningsutveckling. Varje kvinna snittar 1,3 barn och då kan till och med de här på forumet mindre utvecklade människor räkna ut att man kommer förlora cirka 40 miljoner människor i Ryssland de kommande 40-50 åren. Ryssland är cp-stort till ytan och med en befolkning på 100 miljoner människor år 2050 har det inte en chans kvantitetmässigt mot Natos nära halv miljard? Jag förutsätter nu militären är generellt lika stor % gentemot befolkningen. Alltså om Ryssen springer runt med en soldat, springer Nato runt med 5. Nu har jag självfallet exkluderat Ryssarnas eventuella allierade, men Kina hade aldrig orkat försvara Ryssarna vid en större konflikt. Skitsamma.

Dessutom måste jag ställa mig lite anti mot era ensidiga, PK-doktrin följande människor som bara pratar försvar. Försvarspolitik börjar bli omodernt enligt mig. Varför kan vi inte vara lite interventionistiska och hjälpa Finland ta tillbaka Karelen/Karjala?
Citera
2008-07-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludd3emm
Herrejävlar. Har läst igenom hela den här skittråden utan att en enda jävel har lyckats nämna Rysslands befolkningsutveckling. Varje kvinna snittar 1,3 barn och då kan till och med de här på forumet mindre utvecklade människor räkna ut att man kommer förlora cirka 40 miljoner människor i Ryssland de kommande 40-50 åren. Ryssland är cp-stort till ytan och med en befolkning på 100 miljoner människor år 2050 har det inte en chans kvantitetmässigt mot Natos nära halv miljard? Jag förutsätter nu militären är generellt lika stor % gentemot befolkningen. Alltså om Ryssen springer runt med en soldat, springer Nato runt med 5. Nu har jag självfallet exkluderat Ryssarnas eventuella allierade, men Kina hade aldrig orkat försvara Ryssarna vid en större konflikt. Skitsamma.

Dessutom måste jag ställa mig lite anti mot era ensidiga, PK-doktrin följande människor som bara pratar försvar. Försvarspolitik börjar bli omodernt enligt mig. Varför kan vi inte vara lite interventionistiska och hjälpa Finland ta tillbaka Karelen/Karjala?

Rysslands demografiska situation gör det nödvändigt för landet att upprusta. Endast en centralregering med en trovärdig militär slagförmåga kan hålla ihop ett så vidsträckt land med så många olika folkgrupper.
Citera
2008-07-16, 22:58
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Jag har inte lust att diskutera vart du kommer ifrån och därför ignorerar jag vissa av dina löjliga inlägg, kan du för omväxlings skull hålla dig till ämnet utan att nämna fjant, albaner, Kosovo, fiskar och allt annat som är orelevant. Dessutom heter jag "hithere" och inte "hitherre". Du har alldeles för höga tankar om Ryssland, vi kommer ingenvart om inte du erkänner dina misstag.

Du har lämnat halva mina citat borta och det är det jag undrar över. Som sagt, det är inte jag som säger orch/ryss. Fisk? Vet inte vad du snackar om. Du har följt efter mig alla trådar och snackar direkt om Kosovo etc.

Ja, inte precis som att stava ditt namn fel är något brott. Misstag? Nej citera mina inlägg, för du vet att jag har rätt i det du uteblivit att citera.
Dina läs- och skrivsvårigheter visar sig här:

Och för det andra, saken var att vi snackade om att NATO var ett skämt utan USA. Det är troligen där du har misstolkat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av hithere
De kan vara hur arga de vill, ryssarna vågar ändå inte starta ett krig mot USA.

Antingen citerade du fel person eller så har du läst helt fel vad jag skrev.
Senast redigerad av TKD_1337 2008-07-16 kl. 23:08.
Citera
2008-07-16, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Du har lämnat halva mina citat borta och det är det jag undrar över. Som sagt, det är inte jag som säger orch/ryss. Fisk? Vet inte vad du snackar om. Du har följt efter mig alla trådar och snackar direkt om Kosovo etc.

Skiter faktiskt i att stava ditt namn rätt. Misstag? Nej citera mina inlägg, för du vet att jag har rätt i det du uteblivit att citera.

Det var ju du som tog upp Kosovo i den här tråden precis som i de andra trådarna vi varit inblandade i. Vill du att jag ska citera inlägget där du helt plötsligt började svammla om Kosovo? Du hallucinerar väl inte?

Som sagt, jag ignorerar oftast inlägg som inte är relevanta för fem öre och du tycks posta en hel del sådana. Hädanefter om du vill mig något, stava mitt namn rätt, du själv är petig med stavningen och vill oftast ha en medalj när du hittar stavfel.

Vi gör en deal, vi lägger ner vår diskussion eftersom du har för höga tankar om Ryssland vilket leder att vi inte kommer någonvart. Så, du slutar skriva till mig och jag slutar skriva till dig. När du är ute efter en seriös diskussion utan att blanda in orelevanta saker så får du mer än gärna citera mig.
Senast redigerad av hithere 2008-07-16 kl. 23:18.
Citera
2008-07-17, 14:35
Bannlyst
haha

Så otroligt patetiskt med svenssons som sitter och snackar om att "ryssen ska komma." Man kan ju nästan tro att ni hoppas på det så ni kan få leka Waffen SS-soldater och spela hjältar. Om Ryssland nu skulle anfalla skulle vi inte ha en chans ändå och svenska soldater skulle drabbas av masspanik, börja grina och gömma sig i soptunnor. Och sluta säga ryssen, låter så otroligt töntigt. Säg ryssarna istället.
Citera
2008-07-17, 16:45
Medlem
Maizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Citat:
nay we wont invade sweden dont worry
Nuff said
Citera
2008-07-17, 17:07
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caker
Så otroligt patetiskt med svenssons som sitter och snackar om att "ryssen ska komma." Man kan ju nästan tro att ni hoppas på det så ni kan få leka Waffen SS-soldater och spela hjältar. Om Ryssland nu skulle anfalla skulle vi inte ha en chans ändå och svenska soldater skulle drabbas av masspanik, börja grina och gömma sig i soptunnor. Och sluta säga ryssen, låter så otroligt töntigt. Säg ryssarna istället.

Tror knappast att Ryska värnpliktssoldater som invaderar skulle ha bättre moral än en försvarande svensk yreksarmé. Men bättre moral än den försvarande svenska värnpliktsarmén...möjligt.
Citera
2008-07-17, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Tror knappast att Ryska värnpliktssoldater som invaderar skulle ha bättre moral än en försvarande svensk yreksarmé. Men bättre moral än den försvarande svenska värnpliktsarmén...möjligt.
Sätter mitt huvud på att ni inte alls skulle vara lika krigshetsande och kaxiga när ni väl var på plats och blev beskjutna av blodögda ryssar. Ryssland hade våldtagit Sverige, inse det.
Citera
2008-07-17, 22:32
Bannlyst
Citat:
Sätter mitt huvud på att ni inte alls skulle vara lika krigshetsande och kaxiga när ni väl var på plats och blev beskjutna av blodögda ryssar. Ryssland hade våldtagit Sverige, inse det.

dom skulle nog hellre ta Finland, deras gamla fiende sen 1800-talet.
Citera
2008-07-17, 23:34
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Hunk
dom skulle nog hellre ta Finland, deras gamla fiende sen 1800-talet.

Tror du verkligen att forntida krig spelar någon roll i det avgörande beslutet för en modern stat av idag att förklara krig mot en annan?
Citera
2008-07-18, 00:33
Medlem
Citat:
Hur vill du bli av med huvudet? läs på lite om slaget vid Narva t.ex.

Ett problem Sovjet hade var just omotiverade soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in