2008-07-19, 05:01
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Shit jag ryste fan!! läskigt som fan ju! den taskiga kvalitén hjälper nog till en del...kan inte någon ge mig hela jävla serien på dvd! jag skulle fan stanna inne i ett år och trycka skiten! det man hittar på tpb är ju inte lysande alltid, tänk om det finns någon som den där tre kronorsnubben någon nämnde!
Tyckte också att hon var läskig Hon kom som ett spöke från ingenstans, sen så när hon (den onda) lekte kapten och hade hon karin(?) (..eller hon den goda) inlåst i nån hytt,städskrubb(?) Har fått lite på hjärnan också " - Men Karin, personalen tycker om mig.." hon har elakt skratt också
Citera
2008-07-19, 05:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ja faktiskt såg klippet häromdagen och minnena från barndomen gjorde sig påminda. Scenen vid vattnet på Strandvägen tror jag närmare bestämt, när psykopaten Emilie vänder sig om, med grå hood och brännskadat ansikte och kollar rakt in i kameran gave me the shivers.
Citera
2008-07-19, 14:08
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja faktiskt såg klippet häromdagen och minnena från barndomen gjorde sig påminda. Scenen vid vattnet på Strandvägen tror jag närmare bestämt, när psykopaten Emilie vänder sig om, med grå hood och brännskadat ansikte och kollar rakt in i kameran gave me the shivers.

Finns den här scenen till beskådning på internet?

Såg att Emelie var med 1998-2000. Någon som vet exakt när hon kom in? Både säsong 12 och 13 spelades in 1998, och hittar endas 12 på tpb. Någon som vet exakt vilket avsnitt?
Citera
2008-07-19, 14:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Skulle kunna betala sjuka summor för att få tag på alla avsnitt av Rederiet. Kan inte Svt få tummen ur och släppa en fet dvd-box?

Hade ju varit bättre med bluray så slipper man en massa skivor.
Citera
2008-07-19, 18:42
Medlem
stukas avatar
Gillade när Carl blev knäpp..

- Jag heter inte Carl, Jag heter Sam..
Citera
2008-07-19, 19:58
Medlem
Imzadis avatar
I den nya TV tidningen In TV finns två sidor om vad som hände skådisarna i Rederiet. Även om vad som hände andra skådisar i andra kända svenska såpor.

Har ett band någonstans med jubileums avsnittet och sista avsnittet. Även något annat avsnitt. Börjar längta efter att leta fram det när jag läser i tråden. Ahh, the memories.
Citera
2008-07-19, 20:08
Medlem
Packans avatar
Reidar kunde man levt utan - riktigt jobbig gubbe!

En av favoriterna i serien var när Carl blev galen. Iskall
Citera
2008-07-19, 20:52
Medlem
_Jago_s avatar
Kollade nyligen på ett avsnitt där en gubbe satt och stack nålar in i en voodoo-docka, och Beatrice föll samtidigt ner i smärtor.

Fan, skulle vilja se de avsnitten med Emelie och Carl
Citera
2008-07-19, 22:06
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Kollade nyligen på ett avsnitt där en gubbe satt och stack nålar in i en voodoo-docka, och Beatrice föll samtidigt ner i smärtor.

Fan, skulle vilja se de avsnitten med Emelie och Carl

Ja, kommer ihåg när Emelie hade Carl på vinden.

Tyckte det var synd att det inte blev mer med Carl och vad hette hon, den blonda damen.

Rederiet, 10 år senare...
http://youtube.com/watch?v=2xf2FmEyGps
Citera
2008-07-20, 01:43
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Reidar kunde man levt utan - riktigt jobbig gubbe!

En av favoriterna i serien var när Carl blev galen. Iskall
NEEJ!! Carl försökte mörda mig han är INTE min son, sen amen du vet ju att du (till carl) är min närmsta man, jag sviker dig aldrig min son.. haha

Ja ellerhur.."KAN NI SLUTA KNACKA..!!!!"Jag heter inte carl, jag heter Sam" hehe en av mina favoriter
Citera
2008-07-20, 01:45
Medlem
NormaJeans avatar
Men en sak har jag inte förstått, mörda Carl verkligen Karolina (hans dotter..)?? Som Jeanette påstod även om hon då var knäpp...tell me.
Citera
2008-07-20, 01:47
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Ja, kommer ihåg när Emelie hade Carl på vinden.

Tyckte det var synd att det inte blev mer med Carl och vad hette hon, den blonda damen.

Rederiet, 10 år senare...
http://youtube.com/watch?v=2xf2FmEyGps
Jeanette! Ja hon var grym tyckte också dom var ett helt perfekt par

Ja Emelie är skum, du ska bli min Carl!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in