2013-05-28, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Alla säsonger finns på swefilmer.com om man inte orkar vänta på svt.

Tack för tipset, men väntar inväntar nog bättre kvalitutta. Dessutom får jag bara ljud i ena luren via den sajten. I alla fall på rederietavsnitten.

Men tack ändå! Om det krisar så går det väl an
Citera
2013-05-29, 10:16
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf1
Tack för tipset, men väntar inväntar nog bättre kvalitutta. Dessutom får jag bara ljud i ena luren via den sajten. I alla fall på rederietavsnitten.

Men tack ändå! Om det krisar så går det väl an

Säsong 3 släpptes 14:e maj och säsong 4 23:e maj så de blir 7-8 dagars mellan rum. Jag hoppas säsong 5 släpps 1 jumi =)
Citera
2013-05-29, 14:23
Medlem
ODSTs avatar
Ja då väntar man otåligt på att säsong 5 ska släppas

Tänkte från början att jag skulle plöja igenom rederiet lite snabbt och sen kolla om Entourage igen, känns som att det kommer ta sin tid detta
Citera
2013-05-29, 16:04
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODST
Ja då väntar man otåligt på att säsong 5 ska släppas

Tänkte från början att jag skulle plöja igenom rederiet lite snabbt och sen kolla om Entourage igen, känns som att det kommer ta sin tid detta

Oja! jag började se om Skärgårdsdoktorn säsong 1, men de kändes lite halvdant tyvärr. Jag vill ju se freja och viggo
Jag tror de är Säsong5 och en bit in i säsong 6 då Per briljerar med sin karaktär Viggo =)
Citera
2013-05-29, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Oja! jag började se om Skärgårdsdoktorn säsong 1, men de kändes lite halvdant tyvärr. Jag vill ju se freja och viggo
Jag tror de är Säsong5 och en bit in i säsong 6 då Per briljerar med sin karaktär Viggo =)

Viggo är helt klart en ny favoritkaraktär!

Öppet arkiv har tydligen en twitter:

Citat:
Öppet arkiv ‏@oppetarkiv 8h
Var tredje vecka = ny säsong kan vara ett bra signum. http://blogg.svt.se/oppet-arkiv/rede...liceringstakt/ … RT @BillyLjung När släpper ni rederiet säsong 5?

Så runt 5-6:e juni tippar jag på att S05 släpps. Håller ni ut?
Citera
2013-05-29, 21:07
Medlem
ODSTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf1

Så runt 5-6:e juni tippar jag på att S05 släpps. Håller ni ut?

Nej men man blir ju så illa tvungen
Finns ju att tanka hem men känns som att man inte ger serien rättvisa när man får kolla på en kopiering från en halvtaskig VHS inspelning
Citera
2013-05-31, 05:10
Medlem
Ja, Viggo är rätt skön men favoritskurkarna är ändå Björn och Jussi
Synd att deras vägar aldrig korsades.
Citera
2013-05-31, 05:37
Medlem
Stone..s avatar
Svensk kult serie
Citera
2013-06-03, 21:59
Medlem
Plejads avatar
beskriv era bästa rederiet minnen!!!

beskriv era bästa rederiet minnen!!! är mycket intresserad !!
Citera
2013-06-03, 22:23
Medlem
herrcarlssons avatar
Var så länge sedan att jag knappt kommer ihåg serien. Men en scen som sitter inpräntad är när Tony kör rysk roulette. Kanske inte det bästa men det starkaste.
Citera
2013-06-03, 23:07
Medlem
DemiJjurgens avatar
Avsnittet där Roland Jansson spelar en fyllbult som är förbannad för att han inte får någon mat i baren. "Mat, mat, mat! sätt fart, fart, fart" skanderar han samtidigt som han han håller takten med o dunka besticken i bordet. Uno dyker upp med en Sufflé surpirse (nån jävla tårta) för att ursäkta väntetiden.

Det slutar inte bra.

Taget från minnet, nån som vet vilken säsong det är?

Edit: O herre gud jag hittade den, nu blev jag lycklig. http://www.youtube.com/watch?v=h76wbm1KKQ0

Edit igen: Jävlar vilket bra minne jag har. Nästan exakt som jag minns det
Senast redigerad av DemiJjurgen 2013-06-04 kl. 00:00.
Citera
2013-06-04, 19:38
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plejad
beskriv era bästa rederiet minnen!!! är mycket intresserad !!

När Carl dödade en kille (hette han Erik?), slängde in kroppen i ett lastrum av nåt slag och svetsade igen dörren. Det var ett himla tjat i flera avsnitt senare om att öppna den där dörren (ingen visste vad som fanns där men man ville komma åt rummet). Carl var så nervös så han höll på att dö. I avsnittet efter sommaruppehållet öppnades äntligen dörren av Gustaf. Minns att kvällstidningarna hade det på första sidan, med text där det stod nåt i stil med "Här öppnas dörren" och en bild på Gustaf i full mundering svetsandes så lågorna rök. Så spännande var det att dörren skulle öppnas. Själv längtade man enormt efter att se avsnittet. Vet inte vilken säsong, men det var 1997.

Ursäkta om jag beskrev rörigt, det var mycket mer spännande än det låter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in