2012-10-26, 02:53
Medlem
ArturoBandinis avatar
Det har kanske nämnts tidigare i tråden.. Men nu för tiden (i alla fall för två - tre år sedan) jobbar (jobbade?) Yvonne Schaloske som spelade Bengtsson på Landvetter som säkerhetskontrollant.. Jag kan säga att det var svårt att inte bli fnittrig som en skolflicka när man såg det.
Citera
2012-10-26, 07:59
Medlem
arcen2011s avatar
Hon bor i Landvetter iallafall, men det måste vara ett bostadsområde som heter så intill flygplatsen eller?. Sen vet jag inte huruvida hon jobbar på flygplatsen eller ej.
Citera
2012-10-27, 19:12
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcen2011
Hon bor i Landvetter iallafall, men det måste vara ett bostadsområde som heter så intill flygplatsen eller?. Sen vet jag inte huruvida hon jobbar på flygplatsen eller ej.

När jag besökte Landvetter (flygplatsen) för två - tre år sedan jobbade hon där i alla fall.
Citera
2012-10-31, 21:24
Medlem
-Reidars hus ?
-R och Beatrices appartment ?
-Torpet ?

Var i Stockholm finns dessa och andra locations ?
Citera
2012-10-31, 23:28
Medlem
Lägenheten ligger på Strandvägen och Remmers villa ligger i Diplomatstaden.
Citera
2012-11-01, 12:33
Medlem
Man tackar

Vad driver Jonas , Anki , dr Bergvall med før tiden ?

Pojken Esa e vel nu 25 år eller
Citera
2012-11-02, 13:40
Medlem
McCarthy01s avatar
Den bästa skådisen genom hela serien är ändå Carl (Bengt Bauler), som går från att vara värdelös knarkare till VD för Dahlens för att till slut bli paranoid/psykiskt sjuk och hamna på psyket. Han är en av de få karaktärer i serien som verkligen går in för sin roll.

En av de klockrenaste scenerna är den när han erbjuder Tony flera miljoner för att tända eld på Freja. Sen när de är i lastutrymmet: "Varför erbjuder du mig X miljoner om du hade tänkt göra det själv"?

Carl: "Bra fråga!" för att sen knocka honom och stänga in honom.

Eller när Carl och Jeanette intrigerar för att spela ut Reidar och Silver mot varandra... riktigt falskspel hehehe..
Citera
2012-11-02, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Den bästa skådisen genom hela serien är ändå Carl (Bengt Bauler), som går från att vara värdelös knarkare till VD för Dahlens för att till slut bli paranoid/psykiskt sjuk och hamna på psyket. Han är en av de få karaktärer i serien som verkligen går in för sin roll.

En av de klockrenaste scenerna är den när han erbjuder Tony flera miljoner för att tända eld på Freja. Sen när de är i lastutrymmet: "Varför erbjuder du mig X miljoner om du hade tänkt göra det själv"?

Eller när Carl och Jeanette intrigerar för att spela ut Reidar och Silver mot varandra... riktigt falskspel hehehe..

Ja, Carl är/var min favorit i Rederiet, så underbart diabolisk. Och medan alla andra styggingar antingen fick fängelse eller avsked och skam blev Carls straff psykisk sjukdom och att han fick en tvättäkta galning efter sig (Emelie). Vilket bara bevisar att såpor alltid måste straffa de elaka, på ett eller annat sätt (brott lönar sig INTE). Moralen är alltid närvarande.
Senast redigerad av GenesisP 2012-11-02 kl. 15:52.
Citera
2012-11-02, 16:07
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcen2011
En av mina favoriter är halvdoldisen Malte, som alltid kom med massa djur.
En kufisk man som verkade lätt utvecklingsstörd.
Jävligt skön och udda karraktär lite av en 12-åring i en vuxen mans kropp . Alltid när han klev ombord visste man vad som skulle ske .Att djur skulle smita och sätta besättningen på sniskan .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2012-11-02 kl. 16:09.
Citera
2012-11-02, 18:58
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01

Älskade när Carl blev psykotisk och schizofren. Glömmer aldrig hans alterego "Sam".

-Hej Carl!
-Jag heter inte Carl.. Jag heter Sam.

Eller när psykopaten Emelie ville få Carls uppmärksamhet genom att mörda hans mamma..

-Jag dödar Beatrice!
-Det skiter jag fullständigt i.
Citera
2012-11-04, 04:12
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Älskade när Carl blev psykotisk och schizofren. Glömmer aldrig hans alterego "Sam".

-Hej Carl!
-Jag heter inte Carl.. Jag heter Sam.

Eller när psykopaten Emelie ville få Carls uppmärksamhet genom att mörda hans mamma..

-Jag dödar Beatrice!
-Det skiter jag fullständigt i.
http://www.youtube.com/watch?v=ujlr3N4Zg2k
Citera
2012-11-04, 22:25
Medlem
arcen2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
http://www.youtube.com/watch?v=ujlr3N4Zg2k

Tack för den!
Citera