Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 21:21
  #1129
Medlem
Krakems avatar
Lager lyssnade på Mozarts ”Lacrimosa” bland annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vilket år bytte man bort blåa uniformerna på personalen? där sjönk serien!

Säsong 9 eller 10.

Citat:
Jag trodde
det var Carl som slog ihjäl psyk Thomas och svetsade in honom
bakom en dörr som prompt Gustav inte kunde acceptera kunde få vara stängd.
Hur klarade sig Carl ur detta minns jag int

Polisen trodde det var psykthomas som hade ihjäl Erik Mattson iom att de visste om att han (Erik) var intresserad av Lina. Dessutom hade Vera Bengtsson gett Carl falskt alibi för att sen kunna utnyttja situationen för att sätta press på Carl att anställa hennes bror Totte. Klassiskt ”rederiet”-scenario för övrigt, alla hade hållhakar på alla
__________________
Senast redigerad av Krakem 2018-06-13 kl. 21:25.
Citera
2018-06-18, 01:27
  #1130
Medlem
GeneralGrade303s avatar
Mina favoriter är lätt. det är Gustav Sjögren - en man som står upp för sej själv och vägrar låta folk köra över honom och Joker med sin kvicka humor.
Citera
2018-06-28, 12:37
  #1131
Medlem

Känns lite dumt, men kan man möjligtvis skicka någon form av mejl för att få svar på sina frågor till de bakom ''Rederiet''?

Jag vet att vissa Amerikanska filmer kan man det. Och eftersom ''Rederiet'' var och fortfarande kanske är lite populär, så kanske man kan det?
__________________
Senast redigerad av Djicp 2018-06-28 kl. 12:45.
Citera
2018-06-28, 19:17
  #1132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp

Känns lite dumt, men kan man möjligtvis skicka någon form av mejl för att få svar på sina frågor till de bakom ''Rederiet''?

Jag vet att vissa Amerikanska filmer kan man det. Och eftersom ''Rederiet'' var och fortfarande kanske är lite populär, så kanske man kan det?


Du kan ju alltid prova att kontakta SVT som producerade serien.
Citera
2018-07-03, 03:06
  #1133
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Lager lyssnade på Mozarts ”Lacrimosa” bland annat.

Säsong 9 eller 10.
Tackar, vet du om Gustav någonsin tar ner 80-tals-pinuppan (någons om identifierar vem hon hon var?) från utsidan av
dörren till maskin? för att välkomna alla tjejer,

Kan en kapten i verkligheten avskeda sin besättning för skojs skull som i serien?
Nä en kapten borde få ha samma makt som en kung, representativ
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-03 kl. 03:13.
Citera
2018-07-15, 03:10
  #1134
Medlem
Enmansdemos avatar
Det är nått som är fel i huvudet på rederiet författarna iaf, man får för sig att man missat ett avsnitt, vilket är ett mönster i att relationer går smått fort fram, Mickis nye bögkompis kommer ombord, sen går det 17 minuter från dom träffats till att Micki svänger sig med ordet "älskling"

Under tiden har Bella blicit ihop med Junior efter att ha tittat på film ihop, i nästa avsnitt
är dom ett par
Citera
2018-07-30, 10:45
  #1135
Medlem
Enmansdemos avatar
Någon som kan minnas vilket skämt Martin Forsströms aka Felix skådisinsater var?
Två lägen som säkerligen inte var karaktärs-skådisinsataser, muttra fram replikerna entonigt eller rent skrattretande återhållsam upprördhet. Man skämdes att han överhuvudtaget fick befinna sig i samma produktion som di andra.

Tänk ändå att Silver därav ville upprepa sitt mantra "jag är ju ändå din far"
skickliga dialogskrivare?

Lars Noren diskvalificerar sitt eget omdöme, eller blev väldigt besviken efteråt på att han inte dolde någonting i Rederiet
http://wwwc.aftonbladet.se/noje/9901/13/martin.html

Erik låter som en onaturligt artikulerande Raneldin utan skånska,
han fuska med svenskan också, gå bak ryggen på Reidar
istället för gå bakom ryggen på Reidar
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-30 kl. 11:14.
Citera
2018-07-30, 17:12
  #1136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Någon som kan minnas vilket skämt Martin Forsströms aka Felix skådisinsater var?
Två lägen som säkerligen inte var karaktärs-skådisinsataser, muttra fram replikerna entonigt eller rent skrattretande återhållsam upprördhet. Man skämdes att han överhuvudtaget fick befinna sig i samma produktion som di andra.

Tänk ändå att Silver därav ville upprepa sitt mantra "jag är ju ändå din far"
skickliga dialogskrivare?

Lars Noren diskvalificerar sitt eget omdöme, eller blev väldigt besviken efteråt på att han inte dolde någonting i Rederiet
http://wwwc.aftonbladet.se/noje/9901/13/martin.html

Erik låter som en onaturligt artikulerande Raneldin utan skånska,
han fuska med svenskan också, gå bak ryggen på Reidar
istället för gå bakom ryggen på Reidar

Instämmer i att Martin Forströms skådespelarinsats var haltande, minst sagt.
De ville väl ha en "hunk" som drog tonårstjejer som tittare.
Citera
2018-07-30, 19:28
  #1137
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Instämmer i att Martin Forströms skådespelarinsats var haltande, minst sagt.
De ville väl ha en "hunk" som drog tonårstjejer som tittare.
Så vad tror du Lars Noren ville med Martin?
Citera
2018-08-01, 16:55
  #1138
Medlem
Olegskis avatar
Är det någon som vet om Gösta Prützelius karaktär, Reidar Dahlén, skulle ha dött i filmen oavsett om han dött i verkligheten eller inte? Var det tänkt att hans karaktär alltså skulle försvinna ur serien så där hastigt?
Citera
2018-08-01, 17:10
  #1139
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Är det någon som vet om Gösta Prützelius karaktär, Reidar Dahlén, skulle ha dött i filmen oavsett om han dött i verkligheten eller inte? Var det tänkt att hans karaktär alltså skulle försvinna ur serien så där hastigt?

Han hade med all säkerhet blivit kvar till slutet, det är jag övertygad om.
Citera
2018-08-01, 17:14
  #1140
Medlem
GalenSkånings avatar
Gillade Paula! Porrig röst men inte jättesnygg!

Favoritcitat måste vara ”Ta en bulle” som Reidar säger till Carl!

Carl var ju också en skön lirare! Dödar Erik och svetsar in honom i ett förråd! Rätt hardcore på något sätt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback