2008-07-13, 01:07
Medlem
bridge_mans avatar
-Det är väl ändå kaptenen som ansvarar för lasten här ombord?
-O, doo diin jääävel!
Citera
2008-07-13, 01:12
Medlem
NormaJeans avatar
Skönt att den här kunde komma igång också Älskade dom här avsnitten med Anna och hennes galna tvillingsyster , även sant som vissa säger att man satt som fastklistrad.
Citera
2008-07-13, 01:27
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Favoritkaraktärer:
(utan inbördes ordning)
Viggo Strieber - Knäpp men har en grymt skön attityd, speciellt efter han tagit kokain och går runt på bryggan med en ros i handen
Alla säger honom :S vem var han? vilka avsnitt var han med? är inte han den där kocken på tv4+ också tror jag...:S

Pher Silver - Underbart skön då han bl.a. chartrar Freja och rör om i grytan

Uno Kronkvist - Alla hans turer med Ljusets barn och alla andra möjliga konstigheter är roliga!

Joker - Gillar verkligen johannes Brost tolkning av karaktären, det är väl mest det :P Dock gillade jag inte den där Irina-storyn.

Han och Uno!<3 Alltid kul med komedi , och när han har sin tidning "ferjglatt" eller vad den hette och alla andra hata den och jokern bara " - amen det är faktiskt MIN tidning så det är JAG som bestämmer vad som ska vara med sen får ni andra säga vad ni vill.. "

Georg Lager - Säga vad man vill om Hellberg, men fasen vad bra han spelade denna knäppa kapten!
One word: SEG!

Har sett i princip alla avsnitt och säsonger

Föresten har du eller någon här inne HELA serien som kan lägga upp? Fatta vad jag saknar speciellt dom sista när Anna var kapten , var det Karin eller Anna som var den onda

Dessutom tycker jag om scenerna med Micki och Nicolaj <3 Dom passar så bra verkligen och KAN spela homos , speciellt Micki som både ser och beter sig bögigt.
Citera
2008-07-13, 09:48
Medlem
JussyJussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Föresten har du eller någon här inne HELA serien som kan lägga upp? Fatta vad jag saknar speciellt dom sista när Anna var kapten , var det Karin eller Anna som var den onda

Ja just det, Anna och Karin var det de hette! Jag tror att det var Anna som var den goda av dem. En sak som jag helt har glömt bort är vad den gamle mannen som ägde bolaget (Reidar?) öde blev? Var det han som dog i Spanien?
Citera
2008-07-13, 10:30
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussyJussen
Ja just det, Anna och Karin var det de hette! Jag tror att det var Anna som var den goda av dem. En sak som jag helt har glömt bort är vad den gamle mannen som ägde bolaget (Reidar?) öde blev? Var det han som dog i Spanien?

Han blev väl skjuten och dog i samband med "redarbalen". Avsnitt 100 eller 200 eller nåt. Hon galningen som var efter Carl höll i geväret vill jag minnas.
Senast redigerad av corpulentcowboy 2008-07-13 kl. 10:34.
Citera
2008-07-13, 13:26
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
Han blev väl skjuten och dog i samband med "redarbalen". Avsnitt 100 eller 200 eller nåt. Hon galningen som var efter Carl höll i geväret vill jag minnas.

Han dog väl aldrig? Minns att han hade något bandage runt huvudet ett tag.
Citera
2008-07-13, 14:01
Medlem
Power_s avatar
Hon som förföljde Carl var ju så grymt grymt grymt läskig, var riktigt rädd för henne.. Sen lite senare i serien när hon dödat tex hans sekreterare så fick ju Carl olika personligheter.. ojoj de va tider de....
Citera
2008-07-13, 14:24
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Power_
Hon som förföljde Carl var ju så grymt grymt grymt läskig, var riktigt rädd för henne.. Sen lite senare i serien när hon dödat tex hans sekreterare så fick ju Carl olika personligheter.. ojoj de va tider de....

Var det hon som hette Emelie?

I sista avsnittet fick man se hur det såg ut för alla karaktärer några år efter sista avsnittet utspelat sig. Då hade Anna eller vad fan hon hette (kaptenens onda tvillingsyster) hamnat på något psykhem tillsammans med Emelie. Kände igen Emelies ansikte och minns bara att hon var en ruskig typ
Citera
2008-07-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaneMental
Ray Jones IV var med en eller ett par säsonger och spelade säkerhetsvakt, minns hans rolltolkning som högst beundransvärd och helt i nivå med den klass han höll i Sökarna.
Han spelade säkerhetschef Vera Bengtssons son Jesper.
Citera
2008-07-13, 17:51
Medlem
Skulle kunna betala sjuka summor för att få tag på alla avsnitt av Rederiet. Kan inte Svt få tummen ur och släppa en fet dvd-box?
Citera
2008-07-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tror också dom skulle tjäna asmycket på det, dessutom är serien så pass gammal att mängder av nya tittare skulle tillkomma. Var det 1990 den började visas eller hur var det?

Sen får dom gärna köra varuhuset direkt efter, vilka Torsdagar det skulle bli

Jag älskade också dessa serierna, men tyvärr blir man alltid besviken när de går i repris, allt blir gammalt och känns inaktuellt. De körde ju repris på rederiet för ett par år sedan och det var inte alls samma känsla som "back in the day´s". Tror inte heller att det skulle locka några yngre tittarskaror.
Citera
2008-07-13, 18:57
Medlem
bella som körde ihjäl sig hade salongen bella mi med micky va?

Damn vad sugen jag blev på att dra hem alla släppta avsnitt och se på jobbet och under semestern
En stor dvdbax skulle jag lätt sätta mig på väntelista för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in