2008-08-06, 20:26
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Lite goes low i den här tråden nu, vi ska snacka om Rederiet nu inte om vilken torrent som funkar bäst...okej tråden dör inte ut redan nu, tell me vilka karaktärer ni gillar bäst och förklaring därefter så det blir liiiiiiiiiiite intressant iallafall.

Gustav Sjögren. I ett samtal kan han gå från att vara totalt genomtrevlig och snäll i början till att avsluta samtalet med att skrika "Då kan du dra åt helvete!" Helt otroligt
Citera
2008-08-06, 21:21
Medlem
Flyktsodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Gustav Sjögren. I ett samtal kan han gå från att vara totalt genomtrevlig och snäll i början till att avsluta samtalet med att skrika "Då kan du dra åt helvete!" Helt otroligt

Den mannen är lika bra på att bli förbannad som Susanne Reuter, och det säger inte lite!
Citera
2008-08-06, 21:45
Medlem
Mina favoriter är Nikolaj, Jussi och Björn Lindman. Fast jag har bara sett avsnitten från 1992-1993 och 1998-2002 så jag kanske får några nya favoriter när jag börjar kolla på dom jag laddat ner.
Citera
2008-08-06, 22:37
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
"hörredu!!"
Citera
2008-08-06, 22:50
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Mina favoriter är Nikolaj, Jussi och Björn Lindman. Fast jag har bara sett avsnitten från 1992-1993 och 1998-2002 så jag kanske får några nya favoriter när jag börjar kolla på dom jag laddat ner.
håller med förutom Björn som jag inte ens vet vem det är,höhö. Tillägger Viktor för att han är så grym på allt som uttnyttjar lättlurige Tony Haha^^ Sen är det ju självklart joker och uno ^^<3 Skitkul när han blev kär i Maltes "flickvän" Tanya :P
Citera
2008-08-06, 22:53
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktsodan
Den mannen är lika bra på att bli förbannad som Susanne Reuter, och det säger inte lite!
Jävligt dryg den gubben men han är så skön att man önska att man hade honom som morfar/farfar ^^
Citera
2008-08-07, 11:26
Medlem
Gironas avatar
Just nu blir det Viktor, hands down. Sättet han lurar Tony på, gång på gång på gång, är så briljant! Dessutom är han så härligt dryg och kaxig mot alla och det känns som om det alltid händer något runt honom, det blir aldrig tråkigt som det kan bli runt vissa andra karaktärer.
Om jag ska välja en karaktär jag inte gillar blir det Tony, jag tålde honom inte när jag först såg serien och jag gör det inte nu heller. Han är verkligen en idiot, alldeles för lättlurad och girig. Och inte blev han roligare när han blev handikappad heller
Citera
2008-08-07, 11:59
Medlem
StefPhoenixs avatar
Björn Lindman utan tvivel. Jag älskade hans första säsong men hans återkomst var också en riktig klassiker. Hur han bara gick in i rummet.

Uno gillade jag också skarpt.

Jokern var också kul ibland.

Jag gillade också Jussi. Han hade alltid en mystisk känsla runt hans karaktär.

Och Anna, Karins tvillingsyster gillade jag. Hon var verkligen helt ond när hon höll Karin fången. Och sen när hon slängde Karin överbord i en fight. Jag älskade när det avslöjades att det var Karin som hade hamnat i vattnet.

Förresten, vem var det som mördades av sin egen orm? Jag kommer inte ihåg nån ting från den storyn typ...
Citera
2008-08-07, 12:53
Medlem
Ola Simonssons avatar
Min absoluta favoritscen är den mellan Henrik Bjurhed och Ola Simonsson i säsong 2 avsnitt 12. Tror det är rätt tidigt in på avsnittet...typ 3 min eller så.

Bjurhed är så otroligt skönt spydig och överspänd mot stackars arga Ola som till slut måste ta till knytnävarna för att få utlopp för sina heta känslor...lätet som Bjurhed utbrister då han blir slagen i magen är bland det roligaste jag hört...åsså får man en skön bonus i slutet då Bjurhed slänger iväg ett litet omanligt "Fint...tack" till sin sekreterare.

Ni måste bara försöka hitta åt denna heta scen....ren poesi för oss gillar då det hettar till
Citera
2008-08-07, 13:27
Medlem
vad hette den där onda kvinnan igen? hon som hade någon relation med Carl och sen blev helt besatt av honom, varpå hon brändes till döds för att senare återkomma med bandage och grejor över hela ansiktet.
Citera
2008-08-07, 13:34
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlo
vad hette den där onda kvinnan igen? hon som hade någon relation med Carl och sen blev helt besatt av honom, varpå hon brändes till döds för att senare återkomma med bandage och grejor över hela ansiktet.

Hon hette Emelie

Citera
2008-08-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girona
Just nu blir det Viktor, hands down. Sättet han lurar Tony på, gång på gång på gång, är så briljant! Dessutom är han så härligt dryg och kaxig mot alla och det känns som om det alltid händer något runt honom, det blir aldrig tråkigt som det kan bli runt vissa andra karaktärer.
Om jag ska välja en karaktär jag inte gillar blir det Tony, jag tålde honom inte när jag först såg serien och jag gör det inte nu heller. Han är verkligen en idiot, alldeles för lättlurad och girig. Och inte blev han roligare när han blev handikappad heller
Tony var en loser under hela serien. Småkriminell som försökte leka med dom stora grabbarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in