2025-05-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Båda dörrarna. Den dörren som Peter också kom ut ifrån.

Joe behöver ju inte ens satt för stålbalken eller vad det är.. Räcker med att han låser den andra dörren (vilket han måste ha gjort) så är ju bägge utgångarna låsta . Jag förstår inte hur du får det till att Peter har endast en väg ut, och då har jag kollat igenom allt
Citera
2025-05-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Joe behöver ju inte ens satt för stålbalken eller vad det är.. Räcker med att han låser den andra dörren (vilket han måste ha gjort) så är ju bägge utgångarna låsta . Jag förstår inte hur du får det till att Peter har endast en väg ut, och då har jag kollat igenom allt
Då har du inte kollat noga. Peter knäcker ju av låset, där han hålls till fånga tagen.

Jag orkar inte förklara om det hela. Om jag har fel, så får jag ha fel då. Om du har fel, så får du ha fel. Jag orkar inte mer.

Ha en trevlig helg!
Citera
2025-05-10, 05:40
Medlem
Citat:
Då har du inte kollat noga. Peter knäcker ju av låset, där han hålls till fånga tagen.

Jag orkar inte förklara om det hela. Om jag har fel, så får jag ha fel då. Om du har fel, så får du ha fel. Jag orkar inte mer.

Ha en trevlig helg!

Ja det gör han men är ju bara den dörren som är igenbommad, inte den som Joey kommer in och ut i( som då såklart är låst.) Jag har säkert fel och lovar erkänna det om och när jag hittar felet. Trevlig helg på dig med !
Citera
2025-05-15, 09:27
Medlem
Efter sitt självmordsförsök och den tillfälliga tiden i rullstol genomgick Carl en kraftig personlighetsförändring. Han blev manipulativ, självisk och oförmögen att ta hänsyn till andras säkerhet – såvida det inte gynnade honom själv. All form av kamratskap försvann.

Tidigare hade han en nära relation till både Viggo och sin mamma. Han visade omtanke och verkade värdesätta dem. Men efter händelsen blev han likgiltig, nästan fientlig mot sin mamma, och tappade all känsla av gemenskap med andra. Hans förmåga till samarbete försvann, utom i de fall där han själv kunde dra nytta av det.

Karaktärsutveckling/förändring brukar ofta komma gradvis, som hos Tony – de smyger sig på med tiden. Men i Carls fall skedde förändringen plötsligt och drastiskt. Det var nästan som om självmordsförsöket inte bara skakade honom emotionellt, utan också orsakade någon form av mental påverkan – kanske en chockreaktion eller till och med något som liknar en hjärnskada – vilket fick hans personlighet att slå över till något som påminner om en personlighetsstörning.
Citera
Igår, 08:05
Medlem
RIP Dagny

Pastorellis dementa syster
Citera
Igår, 08:28
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Efter sitt självmordsförsök och den tillfälliga tiden i rullstol genomgick Carl en kraftig personlighetsförändring. Han blev manipulativ, självisk och oförmögen att ta hänsyn till andras säkerhet – såvida det inte gynnade honom själv. All form av kamratskap försvann.

Tidigare hade han en nära relation till både Viggo och sin mamma. Han visade omtanke och verkade värdesätta dem. Men efter händelsen blev han likgiltig, nästan fientlig mot sin mamma, och tappade all känsla av gemenskap med andra. Hans förmåga till samarbete försvann, utom i de fall där han själv kunde dra nytta av det.

Karaktärsutveckling/förändring brukar ofta komma gradvis, som hos Tony – de smyger sig på med tiden. Men i Carls fall skedde förändringen plötsligt och drastiskt. Det var nästan som om självmordsförsöket inte bara skakade honom emotionellt, utan också orsakade någon form av mental påverkan – kanske en chockreaktion eller till och med något som liknar en hjärnskada – vilket fick hans personlighet att slå över till något som påminner om en personlighetsstörning.

Förmodligen för att man behövde en som intrigerade och var skurkaktig på kontoret/på land. Där blev Carl och senare Jeanette ett bra par.
Jeanette blev också värre än honom efter att barnet dog vilket är förståeligt.

Märk väl att Carl gled tillbaka till en snällare och mjukare person när Alexandra kom in i hans och Dahléns liv. Och att Emelie övertog hans "psykopat-roll" om än tillfälligt. Carl var fullständigt livrädd för Emelie, så helt personlighetsstörd var han inte.

Carl är för övrigt en av de bästa i hela serien. Han spelades på ett trovärdigt komplext sätt och Carl hade många sidor som var väldigt intressant att följa som tittare.
Senast redigerad av -GG Igår kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in