2025-05-29, 20:00
Medlem
Har sett en jätterolig scen i rederiet men hittar inte igen den längre.

Det är någon som blivit cp eller nåt liknande och det är väldigt komisk skådespelande.

Någon som vet ?

Om jag minns rätt var det Tony.
Citera
2025-05-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Det är någon som blivit cp eller nåt liknande och det är väldigt komisk skådespelande.

Någon som vet ?

ja han hamnade i rullstol sen låtsades han vara cp för en som jobbade i en korvkiosk och sa mer senappppppp
https://www.youtube.com/shorts/029tEXJoTKY
Citera
2025-05-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonlightdrifter
Förstår att det är en serie men jag har liknande fråga angående hur allas bekanta som inte jobbar på båten bara går på och av hur de vill utan biljett . Dessutom rätt in i personalutrymmerna bara dyker upp i mässen plötsligt för att hälsa på osv. Meen som sagt jag förstår varför för det fiktiva men ändå roligt att påpeka.
När kommer deras bekanta som inte jobbar på båten och bara går på och av utan biljett?

Hur vet man om de har biljett eller inte?
Citera
2025-05-30, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollgaiskogen
Och att hytterna verkar vara personliga och man får känslan av att vissa bor där permanent.....
Njaa...
Det har ju framgått att de flesta har någon form av boende. Tony letade till exempel efter en större lägenhet eftersom han blev sugen på att bilda familj.

När Gustav eller någon annan var ledig och hade semester att ta ut, brukade kollegorna kommentera varför han ändå var kvar – trots att han var ledig. Det antyder ju att flera, om inte alla, faktiskt har någonstans att bo.

När Gustav ville skilja sig från Gerd, såg man också att han hälsade på henne hemma hos henne. Det verkade inte vara något större problem, och man fick känslan av att det verkligen var deras gemensamma hem – inte något tillfälligt boende som bara fanns där för att Gerd hade behövt sluta.

Så, i olika scener genom serien har det blivit tydligt att alla karaktärer ändå har någonstans att bo.

Att jobba på ett sådant ställe och dessutom få boende via arbetsgivaren är inte ovanligt. Jag har själv ”bott” på hotell när jag hade uppdrag i en annan stad. Det var rätt trevligt faktiskt – företaget betalade i princip allt. Det finns alltså arbetsplatser där man får den möjligheten, och jag tror att man oftast själv väljer om man vill bo ombord (som på en båt) även när man är ledig. Det ingår säkert vissa förmåner.

Jag har till och med ibland skojat för mig själv och funderat: får personalen kanske gratis mat som förmån? Det framgår lite otydligt. I en scen där någon hade problem med spelande och ville låna pengar, svarade Veras son: ”Ta vad du vill ha, jag bjuder.” Det lät nästan som att maten bara fanns där – gratis.

Så ibland har det känts som om maten ingår, och ibland inte.

Men det är bara en sådan där liten kul fundering jag haft för mig själv. Jag gillar när det ingår bonusförmåner i jobb eller uppdrag – som gratis mat. Sådant är alltid trevligt, hehe.
Citera
2025-05-30, 10:09
Medlem
Citat:

Någon som vet ?

Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
ja han hamnade i rullstol sen låtsades han vara cp för en som jobbade i en korvkiosk och sa mer senappppppp
Jösses, använder man fortfarande ordet CP? Vet man än idag inte vad CP egentligen är? Jag trodde det var passerat för länge sedan.

Nej, Tony blev inte CP. Men jag förstår om ni använder det ordet, för att ni inte vet bättre.

Han blev förlamad.
Citera
2025-05-30, 14:03
Medlem
Citat:

Rolig scen men de var inte den jag menade.

De var nån scen med hans assistent om jag minns rätt.
Citera
2025-05-30, 16:34
Medlem
Citat:
Han låtsades inte. Tony blev sådär, efter en brand.

Citat:
Rolig scen men de var inte den jag menade.

De var nån scen med hans assistent om jag minns rätt.
Kan du berätta mer om den scenen du menar. Vad hände mer? Vad gjorde assistenten?
Citera
2025-05-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Han låtsades inte. Tony blev sådär, efter en brand.

Kan du berätta mer om den scenen du menar. Vad hände mer? Vad gjorde assistenten?

Önskar jag kommit ihåg.

Typ sett den 100 ggr och skrattat varje gång.
För länge sedan dock.

Kan ha varit en rullstol inblandad.
Jag hittade den på blarf.nu(länksamlings sida för roliga länkar) om jag minns rätt.

Den sidan är dock nedlagd.

Jag hittade den här när jag youtubade men det är ingen av de klippen.

https://www.youtube.com/watch?v=0lHjUr9Nwo0
Senast redigerad av duenna3 2025-05-30 kl. 16:48.
Citera
2025-05-30, 17:23
Medlem
Citat:
Önskar jag kommit ihåg.

Typ sett den 100 ggr och skrattat varje gång.
För länge sedan dock.

Kan ha varit en rullstol inblandad.
Jag hittade den på blarf.nu(länksamlings sida för roliga länkar) om jag minns rätt.

Den sidan är dock nedlagd.

Jag hittade den här när jag youtubade men det är ingen av de klippen.

https://www.youtube.com/watch?v=0lHjUr9Nwo0
Men du är säker på att det verkligen var någon som blev ”cp”? Alltså just det – att det var det som hände, och inte bara något uttryck du själv använder?

Jag kan inte minnas att någon faktiskt blev cp.

Däremot minns jag Tony. Han blev förlamad av brandrök. Först låg han mest i sängen, sen blev han rullstolsbunden. Men med tiden började han prata tydligare och mer. Det fanns ändå en viss utveckling där.

Sen var det Carl. Han hoppade ut genom ett fönster – tror det var för att komma undan polisen, men det kan också ha varit ett självmordsförsök. Oklart. Han skadade nacken, och när han sen föll från sjukhussängen blev det ännu värre. Då blev han rullstolsbunden. Men han lyckades ta sig upp igen, lärde sig gå mer och mer, tills han kunde röra sig helt obehindrat.

Siv då – hon hamnade också i rullstol. Skadade benet eller knät, minns inte exakt. Det var Uno som råkade knuffa henne när hon stod på en stege.

Utöver dem minns jag ingen annan som blev rullstolsbunden.

Jo – fast i en tidigare säsong var det en kvinna som fejkade att hon satt i rullstol. Hon ville provocera, hitta fel på Freja och få till en artikel eller sätta dit Freja/Dahléns. Men hon var inte cp, inte på något sätt. Kommer inte ihåg någon särskilt minnesvärd scen med henne heller. Hon var mest där för att ställa till det.

Men alltså, någon som blev cp – eller låtsades vara det – det kan jag inte minnas alls.

Har du inga fler detaljer om scenen?
Tony Sjögren känns inte helt rätt, men å andra sidan – det kanske var han. Om du kan ge lite mer detaljer så kanske någon här känner igen det, eller jag själv får ett minne som ploppar upp.

Jag ska kolla på klippet du länkande. Du är säker på att det är Tony du menar då? Du får vara försiktig med ord och diagnoser. Tony blev och var aldrig ''CP'', bara så du vet.
Citera
2025-05-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Men du är säker på att det verkligen var någon som blev ”cp”? Alltså just det – att det var det som hände, och inte bara något uttryck du själv använder?

Jag kan inte minnas att någon faktiskt blev cp.

Däremot minns jag Tony. Han blev förlamad av brandrök. Först låg han mest i sängen, sen blev han rullstolsbunden. Men med tiden började han prata tydligare och mer. Det fanns ändå en viss utveckling där.

Sen var det Carl. Han hoppade ut genom ett fönster – tror det var för att komma undan polisen, men det kan också ha varit ett självmordsförsök. Oklart. Han skadade nacken, och när han sen föll från sjukhussängen blev det ännu värre. Då blev han rullstolsbunden. Men han lyckades ta sig upp igen, lärde sig gå mer och mer, tills han kunde röra sig helt obehindrat.

Siv då – hon hamnade också i rullstol. Skadade benet eller knät, minns inte exakt. Det var Uno som råkade knuffa henne när hon stod på en stege.

Utöver dem minns jag ingen annan som blev rullstolsbunden.

Jo – fast i en tidigare säsong var det en kvinna som fejkade att hon satt i rullstol. Hon ville provocera, hitta fel på Freja och få till en artikel eller sätta dit Freja/Dahléns. Men hon var inte cp, inte på något sätt. Kommer inte ihåg någon särskilt minnesvärd scen med henne heller. Hon var mest där för att ställa till det.

Men alltså, någon som blev cp – eller låtsades vara det – det kan jag inte minnas alls.

Har du inga fler detaljer om scenen?
Tony Sjögren känns inte helt rätt, men å andra sidan – det kanske var han. Om du kan ge lite mer detaljer så kanske någon här känner igen det, eller jag själv får ett minne som ploppar upp.

Jag ska kolla på klippet du länkande. Du är säker på att det är Tony du menar då? Du får vara försiktig med ord och diagnoser. Tony blev och var aldrig ''CP'', bara så du vet.

Jag minns att de var ett fartigt meningsutbyte är ganska säker på att det var Tony som skulle få hjälp med någonting. Ok inte CP men handikappad.

Det var en sån där scen där någon överdramatiserar eller överskådespelar i detta fall sitt handikapp.

Han kan ha varit sängliggande men är inte helt säker.

Det kan ha varit Carl också. Men är säker på att det inte var en kvinna.

Tror det utspelade sig på ett kontor.

Det var mer än 10 år sedan jag såg det. Jag har försökt att hitta det förut många gånger utan resultat.
Citera
2025-05-30, 20:26
Medlem
Citat:
Jag minns att de var ett fartigt meningsutbyte är ganska säker på att det var Tony som skulle få hjälp med någonting. Ok inte CP men handikappad.

Det var en sån där scen där någon överdramatiserar eller överskådespelar i detta fall sitt handikapp.

Han kan ha varit sängliggande men är inte helt säker.

Det kan ha varit Carl också. Men är säker på att det inte var en kvinna.

Tror det utspelade sig på ett kontor.

Det var mer än 10 år sedan jag såg det. Jag har försökt att hitta det förut många gånger utan resultat.
ja då är det inte rederiet kanske nån annan serie.
Citera
2025-05-30, 20:34
Medlem
Citat:
ja då är det inte rederiet kanske nån annan serie.

Är säker att det är rederiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in