Citat:
Ursprungligen postat av
duenna3
Önskar jag kommit ihåg.
Typ sett den 100 ggr och skrattat varje gång.
För länge sedan dock.
Kan ha varit en rullstol inblandad.
Jag hittade den på blarf.nu(länksamlings sida för roliga länkar) om jag minns rätt.
Den sidan är dock nedlagd.
Jag hittade den här när jag youtubade men det är ingen av de klippen.
https://www.youtube.com/watch?v=0lHjUr9Nwo0
Men du är säker på att det verkligen var någon som blev ”cp”? Alltså just det – att det var det som hände, och inte bara något uttryck du själv använder?
Jag kan inte minnas att någon faktiskt blev cp.
Däremot minns jag Tony. Han blev förlamad av brandrök. Först låg han mest i sängen, sen blev han rullstolsbunden. Men med tiden började han prata tydligare och mer. Det fanns ändå en viss utveckling där.
Sen var det Carl. Han hoppade ut genom ett fönster – tror det var för att komma undan polisen, men det kan också ha varit ett självmordsförsök. Oklart. Han skadade nacken, och när han sen föll från sjukhussängen blev det ännu värre. Då blev han rullstolsbunden. Men han lyckades ta sig upp igen, lärde sig gå mer och mer, tills han kunde röra sig helt obehindrat.
Siv då – hon hamnade också i rullstol. Skadade benet eller knät, minns inte exakt. Det var Uno som råkade knuffa henne när hon stod på en stege.
Utöver dem minns jag ingen annan som blev rullstolsbunden.
Jo – fast i en tidigare säsong var det en kvinna som fejkade att hon satt i rullstol. Hon ville provocera, hitta fel på Freja och få till en artikel eller sätta dit Freja/Dahléns. Men hon var inte cp, inte på något sätt. Kommer inte ihåg någon särskilt minnesvärd scen med henne heller. Hon var mest där för att ställa till det.
Men alltså, någon som blev cp – eller låtsades vara det – det kan jag inte minnas alls.
Har du inga fler detaljer om scenen?
Tony Sjögren känns inte helt rätt, men å andra sidan – det kanske var han. Om du kan ge lite mer detaljer så kanske någon här känner igen det, eller jag själv får ett minne som ploppar upp.
Jag ska kolla på klippet du länkande. Du är säker på att det är Tony du menar då? Du får vara försiktig med ord och diagnoser. Tony blev och var aldrig ''CP'', bara så du vet.