2010-07-31, 00:09
Medlem
pttns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodwrench
Såg Rederiet hos en kompis häromdagen, inte sett det på hur många år som helst innan det. Nu har jag laddat ner alla avsnitten. Fan vilken bra serie det var!

Fan vilken skit det sänds på tv nuförtiden när man jämför.

Det finns nog redan en tråd som var låst om detta, men vad hände med alla skådisar efter Rederiet? Många av dem har jag aldrig sett igen

skulle jag också vilja veta, tony tex, ALDRIG sett han utom i serien
Citera
2010-08-12, 19:37
Bannlyst
Uno är den som gör att jag ens orkar fortsätta se serien
Han är klockren.

Blir bara sämre för varje avsnitt, speciellt när dom plockar bort de bästa karaktärerna. Dock är det ett bra tidsfördriv.
Senast redigerad av Mr.Sölve 2010-08-12 kl. 19:40.
Citera
2010-09-01, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Malte som någon nämnt är ju ett stolpskott av gigantiska mått och sen har vi Pirjo också, som försvann efter någon säsong eller två. Jag hade ärligt svårt att sympatisera med henne, trots att manusförfattarna hade placerat henne som något slags offer.
Hennes "man" som stalkade henne var ju bara patetisk, och sen hette han Pekka också... Åh nej. Beware of Pekka...
Nu behöver man ju inte nödvändigtvis ha ett otäckt namn bara för att man är en otäck karaktär.
Tyckte för övrigt att Rikard Bergqvist passade bättre som Pekka än som Stefan.

Sen var Per Graffman mycket, mycket skönare som Bogden än som Joe Gardner.
Ni som aldrig har hört talas om Bogden kan tänka er honom som en yngre Joe Gardner med halvlångt hår och med en ganska sarkastisk och tanklös attityd, en kille som var besatt av vapensmuggling och alltid tjatade på Uno att han skulle hjälpa till.
Så jävla underbar karaktär, alltså.
Senast redigerad av Peter_18 2010-09-01 kl. 02:00.
Citera
2010-09-05, 16:59
Medlem
burfogels avatar
Har börjat se serien från början och märker att utgåvan jag tankade inte har text. Är det mycket ickesvenskt/ickeengelskt tal i resten av serien? Finska osv kan jag ju inte.
Citera
2010-09-05, 19:17
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Har börjat se serien från början och märker att utgåvan jag tankade inte har text. Är det mycket ickesvenskt/ickeengelskt tal i resten av serien? Finska osv kan jag ju inte.
Öh va? Rederiet är en svensk serie och de pratas enbart svenska genom hela serien.
Citera
2010-09-05, 20:07
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Öh va? Rederiet är en svensk serie och de pratas enbart svenska genom hela serien.

Har sett första avsnittet ikväll, och där pratas det finska av kärringen som smugglade ombord sin unge. Eftersom min finska är obefintlig undrar jag hur utbrett finska/andra språk än svenska och engelska är i serien, då den inte finns att få tag på med textning.
Citera
2010-09-05, 20:33
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Har sett första avsnittet ikväll, och där pratas det finska av kärringen som smugglade ombord sin unge. Eftersom min finska är obefintlig undrar jag hur utbrett finska/andra språk än svenska och engelska är i serien, då den inte finns att få tag på med textning.
Jaha du menar så. Jag skulle väl ändå säga i stort sett ingenting alls.
Citera
2010-09-06, 17:32
Medlem
Citat:
Jag tror att det bara är första avsnittet som saknar undertexter.
Jag har också alla avsnitt (hemladdade från en och samma sida) och finska är bara oöversatt i det allra första avsnittet.

Har hur som helst lyckats luska ut att orden "mitä?" och "odottaa!" som Pirjo använder betyder "va?" och "vänta!".

Citat:
Har sett första avsnittet ikväll, och där pratas det finska av kärringen som smugglade ombord sin unge.
"Kärringen"?
Pirjo är ju snygg!
Senast redigerad av Peter_18 2010-09-06 kl. 17:42.
Citera
2010-09-08, 23:53
Medlem
Vilken rollfigur spelade Thomas Hanzon i Rederiet?
Citera
2010-09-25, 20:29
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Vet någon varför Uno heter Kronstedt i efternamn i de första säsongerna och sedan Kronkvist? Trodde först att Krister Henriksson (Björn) sa fel som kallade honom Kronstedt, men alla i serien säger så fram till säsong 3 där han helt plötsligt heter Kronkvist.
Citera
2010-09-25, 20:43
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkonto2010
Vet någon varför Uno heter Kronstedt i efternamn i de första säsongerna och sedan Kronkvist? Trodde först att Krister Henriksson (Björn) sa fel som kallade honom Kronstedt, men alla i serien säger så fram till säsong 3 där han helt plötsligt heter Kronkvist.

Han åker ju in på kåken en vända, jag har för mig han byter namn när han kommer ut sedan ?
Citera
2010-09-25, 20:55
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkonto2010
https://secure.wikimedia.org/wikiped...#Uno_Kronkvist
Citat:
Från början hade Uno efternamnet Kronstedt, vilket ändrades efter de första säsongerna på grund av påtryckningar från verklighetens adelssläkt med samma namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in