Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-12, 03:31
  #1
Medlem
Mankishs avatar
De flesta av mina kompisar tycker det är totalt oacceptabelt att hålla på med deras syskon/släktingar, och skulle aldrig tillåta någon polare att hålla på med dem.

Var ligger problemet egentligen? Det är ju deras liv, och man har inte att göra med vilka de träffar.

Jag har 2 systrar som båda är äldre än mig, och jag ger då blanka fan i om mina polare vill trycka dem, likadant med tjejkompisarna som suktar efter mina bröder.

Är jag ensam på detta jordklot, eller är det en dödssynd att trycka en polares syrra?
Citera
2008-07-12, 10:23
  #2
Medlem
Kruzs avatar
I min bekantskapskrets anses det som tabu. Man sätter inte på sina vänners syskon, detta för att visa respekt mot sina vänner.
Finns säkert många anledningar, har inte tänkt på varför faktiskt.

Skulle situationen uppstå att jag skulle ha chansen att sätta på någon kompis syster så är jag man nog att backa undan.
Citera
2008-07-12, 11:56
  #3
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
I min bekantskapskrets anses det som tabu. Man sätter inte på sina vänners syskon, detta för att visa respekt mot sina vänner.
Finns säkert många anledningar, har inte tänkt på varför faktiskt.

Skulle situationen uppstå att jag skulle ha chansen att sätta på någon kompis syster så är jag man nog att backa undan.

Kan bara hålla me. Man har för mycker respekt för dom närmaste kompisarna
Man kan skämta om det

Sen har jag en kompis som klev på en annas kompis lilla syster
han var liv rädd för att berätta det .
Men han tyckte att det var bra att han var ärlig när han berättade det
så han blev bara "litte arg"
Citera
2008-07-12, 13:01
  #4
Medlem
rullkragens avatar
Oftast ok !

Tjenis !

Ja lite märkvärdigt är det att ha sex med kompisarnas syskon !
Det kan verka desperat i vissas ögon , så det ledar kanske till ett dåligt ryckte !
Lika så blir nog vänskapen satt på spel !

Det beror mycke på ålder på den man har sex med , är man jämn gamla så är det mer ok !
Och menar man något rent seriöst med den man har det tillsammans med ,
och vill ha en relation , ja då skall det väl inte vara något som hindrar !
Skulle ens kommiss tycka det är åt helvete vänt att man är till sammans med deras syskon ,
så är det kommissens problem , inte ditt !

Jag har inte hamnat i denna situation , men tycker att är det vuxna människor , så är det ok !

Citera
2008-07-12, 13:20
  #5
Medlem
beqs avatar
Jag tror att jag skulle tycka att det kändes lite... annorlunda om en av mina killkompisar skulle vilja ha sex med min lillasyster. Iförsig är hon nyligen fyllda 15, och inte alls intresserad, så det skulle förvåna mig. Men jag har bra killkompisar, så hellre dem än någon idiot ^___^

Det är väl om de blir ett par, och umgås ofta hemma hos en som det skulle kännas udda till en början. Öppnar dörren och ser sin kompis utanför:
"Hej!"
"Hej!"
"Har du din syster hemma?"
"Eh, ja..."
Jag som trodde att du ville umgås med mig ._____.
Citera
2008-07-12, 13:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankish
De flesta av mina kompisar tycker det är totalt oacceptabelt att hålla på med deras syskon/släktingar, och skulle aldrig tillåta någon polare att hålla på med dem.

Var ligger problemet egentligen? Det är ju deras liv, och man har inte att göra med vilka de träffar.

Jag har 2 systrar som båda är äldre än mig, och jag ger då blanka fan i om mina polare vill trycka dem, likadant med tjejkompisarna som suktar efter mina bröder.

Är jag ensam på detta jordklot, eller är det en dödssynd att trycka en polares syrra?

Jag tror du tänker på Muslimer, Eller ja när det gäller syster är det väl gränsfall för många men för mig är det samma som för dig, jag ger blanka fan i vad hon gör, kanske för att hon är 28 år men ändå.

edit: om man därimot hade kanske en 15 årig syster och ens polare satte på henne, det skulle jag nog inte gilla men jag skulle inte hata polarn för det tror jag.
Citera
2008-07-12, 13:34
  #7
Medlem
R.Rs avatar
Många gillar inte tanken på att någon gängar deras tonåriga lillasyster.
Då känns det antagligen ännu värre om man vet att det är polaren som ger henne stock. Antagligen handlar det om någon slags skyddsmekanism.

Däremot tror jag inte problemet är så vanligt när det rör sig om vuxna syskon.
Citera
2008-07-12, 13:53
  #8
Medlem
Tror nog att det är en stor skillnad på att ha en storasyrra eller en lillasyrra också. Precis som pappar och mammor skyddar sina ungar med livet så är det väl liknande med syskon. Att någon av mina polare skulle göra nåt med min syrra finns inte på kartan, där emot om min syster skulle komma och säga att hon har träffat min kompis och är kär i honom så skulle jag väl motvilligt acceptera det.

Med storebrorsan är det en annan sak, han klarar sig själv. Vilket jag vet att syrran också gör men det har inte alltid vart så. Kanske ligger kvar från yngre ålder.

Över huvud taget så gäller det ju inte bara kompisarna utan även killarna hon träffat. Vet bara att hon haft 1, möjligtvis 2 pojkvänner och då har jag alltid synat dom upp och ner och förväntat mig att det är våldtäktsmän.

Det har väl nåt med att göra att man faktist är polare. Man vill ju aldrig någonsin att vännen ska ta en tjej före sig själv. Bro's before ho's.
Och eftersom många beskyddar sina syskon (systrar speciellt) så blir det dubbelt av det dåliga när vännen vill vara med systern.
Citera
2008-07-12, 15:23
  #9
Medlem
För många år sedan låg min syster med en killkompis till mig. Jag sa bara att de inte skulle blanda in mig sen när det sket sig, som det alltid gör. Självklart kom de och gnällde till mig när det tog slut. Båda två.

Så länge jag inte drabbas skiter jag i vem mina syskon knullar med.
Citera
2008-07-12, 16:19
  #10
Medlem
marvils avatar
Mina kompisar får trycka mina syskon så länge jag får trycka deras !
Citera
2008-07-12, 20:01
  #11
Medlem
Kallopsmannens avatar
Bryter mot "bro code". Släktingar är inte så farligt. Värre med systrar... speciellt yngre för de ska man skydda mot alla hemska män!
Citera
2008-07-12, 20:42
  #12
Medlem
Söt&farligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marvil
Mina kompisar får trycka mina syskon så länge jag får trycka deras !
Kartellbildning i bokförläggarebranchen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback