2009-07-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androooo
http://newtonorient.intheteam.com/mo...e.aspx?pc=home Är det här laget Orient?

Nej.
Citera
2009-07-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Liverpool vann med 5-0 idag. Kuyt låg bakom 3 ass.

Vem var det som sa att man inte skulle dra för stora växlar på försäsongsmatcherna?

Manchester United vann med 8-2 idag, hat trick av Giggs på 27 minuter, 2 till av Owen. Kan bli en intressant säsong.
Citera
2009-07-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Vem var det som sa att man inte skulle dra för stora växlar på försäsongsmatcherna?

Manchester United vann med 8-2 idag, hat trick av Giggs på 27 minuter, 2 till av Owen. Kan bli en intressant säsong.

Jag har ju inte sagt något i stil med ''oj joj joj Liverpool krossade sitt motstånd. Vi vinner ligan!''. Utan jag kommenterade matchen bara, och Kuyt var het idag.
Citera
2009-07-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Jag har ju inte sagt något i stil med ''oj joj joj Liverpool krossade sitt motstånd. Vi vinner ligan!''. Utan jag kommenterade matchen bara, och Kuyt var het idag.

Så verkar även Owen och Giggs varit. Men det är för länge kvar till säsongen börjar.
Citera
2009-07-26, 19:50
Bannlyst
Citat:

fyfan vad lamt att släppa till 2 mål, inget styrkebesked där inte
Citera
2009-07-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkelton
fyfan vad lamt att släppa till 2 mål, inget styrkebesked där inte

Visst, men betydligt bättre uppladdning än att förlora försäsongsmatcher...

Eller?
Citera
2009-07-26, 20:42
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Visst, men betydligt bättre uppladdning än att förlora försäsongsmatcher...

Eller?

Har inte United släppt in många mål på försäsongsmatcherna? Men det är ju det som det handlar om. Hitta felen och korrigera dom innan säsongen börjar...
Citera
2009-07-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Har inte United släppt in många mål på försäsongsmatcherna? Men det är ju det som det handlar om. Hitta felen och korrigera dom innan säsongen börjar...

Har väl släppt in 4 eller 5? Ett par rejäla tavlor i första matchen. Men i övrigt verkar man löst andra problem. Målskytte samt ett helt annat spel än ifjol.
Citera
2009-07-26, 22:27
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Har väl släppt in 4 eller 5? Ett par rejäla tavlor i första matchen. Men i övrigt verkar man löst andra problem. Målskytte samt ett helt annat spel än ifjol.

United kan nog chocka många om dom ändrar sitt spel. Många lag är vana vid United på ett speciellt sätt och det kan gynna United...
Citera
2009-07-26, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
jo, united är inte direkt samspelta eller?

eller dom kasnek körde helt annorlunda? brukar ju vara starka men de kanske inte var så fokuserade..

äh vafan, jag bryr mig inte, bara en liten posthora
Citera
2009-07-26, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turkelton
jo, united är inte direkt samspelta eller?

eller dom kasnek körde helt annorlunda? brukar ju vara starka men de kanske inte var så fokuserade..

äh vafan, jag bryr mig inte, bara en liten posthora

förut så anpassade de sitt spel efter ronaldo, nu måste de alltså ändra sitt spelsätt och det har de gjort. baklängesmålen kom på en hörna och ett drömskott i krysset, båda på slutet. alla mål i den matchen: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3044115/

liverpool vann sin första match för "försäsongen" och vann med 5-0, kuyt verkade het och nemeth visar fint målsinne. målen: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3044224/

sunderland slog atletico madrid med 2-0 efter mål av kieran richardson x2. målen: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3045612/

mvh
Citera
2009-07-26, 22:58
Medlem
Citat:

Faktiskt 6 mål på 4 matcher. 3-2, 3-2, 8-2 har det blivit sen en 2-0 seger.

Som du säger var det 2 tavlor av Foster i matchen mot Malaysia, matchen mot Seol var det inget att snacka om, och i dagens match var det en markeringsmiss på hörna samt nonchalant spel i försvaret i sista sekunderna som orsakade målen.

Owen syns inte alltför mkt, men när han väl får bollen är han oerhört giftig och det syns att det finns en riktig målskytt i honom. hans 2a mål idag var riktigt snyggt, och ännu snyggare framspelning av Berba. Ser mer och mer ut som en riktigt bra värvning av SAF. (vet att det är väldigt tidigt att säga, men har knappast gjort bort sig hittils med 4 mål på 4 matcher)

Berba som förövrigt såg riktigt het ut idag, även Nani när han väl passar bollen i rätt tid. Anfallsspelet överlag såg riktigt bra ut, folk bakifrån fyllde på framåt hela tiden, och inte samma spelare heller, ena gången sprang Scholes på djupet, nästa gång Fletcher, nästa gång Evra osv osv. Nu var ju inte motståndet det bästa men det såg riktigt bra ut och flöt på bra.

Nu är det inget mer att alla ska passa Ronaldo, utan alla tar mer ansvar att göra egna saker med bollen och efter dagens match saknar jag inte alls Ronaldo, men som sagt en träningsmatch mot ett kinesiskt lag ska man inte dra för stora växlar på, men man ser ju ändå att det finns positiva saker i spelet. Blir spännande att se hur det funkar senare mot bättre motstånd innan ligan börjar.
Senast redigerad av baruba 2009-07-26 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in